PDA

Vis full versjon : Luftsmerter? Kynnere? Eller noe annet?

nurket
16-08-2003, 14:51
Jeg har siden i morges hatt smerter i magen og nederst i ryggen. Skjønner liksom ikke helt hva dette er. Hvis det er luftsmerter, burde jo noe ha kommet ut nå (unnskyld språket) :uff:

Smertene er der hele tiden, sånn ca mens-vondt, men med mellomrom (alt fra 5 - 30 min) blir de kraftigere i noen sekunder (5-15sek) - spesielt når jeg sitter er de mye vondere. Følte meg ikke helt trygg når jeg kjørte bil i sted :uff: :(

Også, babisen rører masse på seg ekstra masse rett etter at de kraftigere smertene tar slutt.

Hva er dette? Luft? Kynnere? Noe annet jeg bør bekymre meg for? :???: :gal2:

18+6

Ceni
16-08-2003, 16:08
kan være både kynnere og bekkenet

Filifjonk
16-08-2003, 16:10
Det der kan være så mye.. men du sier det blir verre når du sitter.. Det kan tyde på bekkenløsning.. men på den andre siden.. bekkenløsningssmerter er mer som vedvarende murringer som ikke går over før en har hvilt liggende på rygg en stund..

Menslignende krampeaktige smerter som du beskriver kan være kynnere.. men så tidlig???

Vet du hva.. jeg synes dette er så vanskelig å diagnosere at jeg synes du skal ta en telefon til legevakta.. eller heller rett til føden..
Bedre det enn at du går å grubler..

Kraftige smerter skal man ikke feie under en stol.. i allefall ikke når man ikke vet hva som er årsaken..

Så hiv deg på telefonen..

Petty
16-08-2003, 16:38
Kan det være forstoppelse eller treg mage da?
Jeg var veldig plaget med det. Legg deg på magen og slapp av litt, eller legg et varmt håndkle på magen din og drikk vann..Det hjelper kanskje litt?

Vimsen
T-3

nurket
16-08-2003, 18:05
Takk for svar jenter :D

Får håpe det ikke er begynnelsen på bekkenløsning da, det blir ikke helt lett med ei lita tulle i huset (og når mannen kun er hjemme annenhver helg). Forstoppelse er det ikke for jeg har vært på do de siste 24 timene :uff:

Opplevde ikke merkbare kynnere i forrige svangerskap, kun at magen strammet seg innimellom.

Jeg har prøvd å slappe av litt på sofaen. Og da føltes det bedre. Har fortsatt mens-lignende smerter, men jeg får ikke de kraftigere "stikkende" med jevne mellomrom som tidligere i dag.

Skal se an litt utover kvelden. Føler meg liksom litt pysete hvis jeg ringer føden - selv om det selvsagt er beste å være føre var. Jeg skal på UL mandag morgen også så da venter jeg til da hvis det ikke blir verre.

:D

18+6

Magica
16-08-2003, 20:09
Jeg har hatt MYE luftsmerter dette svangerskapet, og det er virkelig vondt!! Sletts ikke alltid det kommer ut noe heller... det bare presser på.

Du kan jo prøve med samarin og se om det hjelper? Ganske ufarlig!

Sweet Candy
16-08-2003, 21:02
Høres ut som sånn jeg hadde det i går! Dro til legevakta jeg, for jeg ville bare sjekke. Legen mente at det var luftmerter (kolikk som han kaldte det), pga. at magen vokser og det bli mindre plass til tarmene. Men gjør som meg hvis du vil være helt sikker!