Vis full versjon : Utstyr til tvillinger
Er det noen som venter tvillinger, som har tenkt ut stelleplass?
Vi har lite bad, så vi har funnet ut at det beste er å løfte ned tørketrommelen, så vaskemaskinen og t.trommelen står ved siden av hverandre. Og legge en stellematte på hver. Og ha en liten balje mens de er små som også kan settes oppå til å bade i. Men burde vi ha to baljer? Er jo sikkert kjekt å kunne bade begge samtidig hvis vi er to til å gjøre det?!
Det blir jo så mye som skal kjøpes dobbelt opp.
Noen med ideer? :)
(I dag 10+1)
Hei Linda!:)
Det er mange måter å løse dette med stelleplass og utstyr. Bare fantasien som setter grenser egentlig :p
Da jeg fikk mitt første barn bodde jeg slik til at badet var veldig lite og jeg gjorde slik som du har tenkt vedr. å legge stellematte oppe vaskemaskin og tørketrommel. Det fungerte igrunn ganske greit...helt til den lille kom i en viss alder etter noen md`er og ble livredd når en av de elektriske installasjonene var i bruk og stelleplassen måtte benyttes samtidig:leiseg:
Det er jo ikke alltid man kan utsette et bytt av bleie liksom...:p
Jeg skal jo også ha to små ut av magen og har måttet tenke litt frem og tilbake på dette med stelleplass og utstyr. Nå har vi stort bad og stellemuligheter på badet. Vi har en stelleplass der og har i tillegg kjøpt en løs stellematte som vi kan legge på kjøkkenbenken for et raskt skift om det skulle være nødvendig å skifte to bleier samtidig. Kan jo være kjekt....Kommer jo to små og når man har en liten på 18 md i tillegg, så blir det noen bleier.
Når det gjelder bading, så kommer vi til å bade de en av gangen i vanlig badebalje. Ettersom tiden går og de små etterhvert kan ligge på magen og sprelle i vannet i badekaret, tenker vi oss at de kan gå over til å bade sammen.
Det med stelleplass hos deg når du har lite bad. Hmm...det kan jo gå helt greit og mulighetene for at det gjør det er jo gode, men kanskje du skulle tenke på et alternativ? Går jo ann å ordne til en stelleplass nærmest hvor som helst...Man trenger å ha rent vann i nærheten, men om man ordner seg slik at en liten balje står klar som man kan ha vann oppi når det er behov for det, så er det ikke noe problem. Det viktigste er kanskje at stellet skal foregå i et rom som ikke er så altfor kjølig. Det vil garantert ikke de små like....:leiseg:
Sitter her og skriver om natten jeg...*ler* Får ikke sove forstår du. Roter litt med tankene, men du får bære over med meg! :p
Ønsker deg fortsatt mange fine dager og uker!
Selv har jeg mine to små utenfor magen om maks 2 uker nå...Det er helt utrolig! *s*
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.