PDA

Vis full versjon : VONDT i magen!

Dolly27
17-08-2003, 20:58
Heisann!!

I dag har jeg hatt skikkelig vondt i magen, på høyre siden, er så vondt at jeg ikke klarer å gå skikkelig. Har for det meste da lagt i dag.

Når babyen sparker der er kjennes det ømt ut, ubehagelig..

Noen som har vært borti liknende???

Tidl. bruker
17-08-2003, 21:02
Det kan være en muskel som har forstrukket seg, eller at du kanskje har liggi feil i natt. Eller det kan være at området er ømt fordi baby har sparka der hele natten kanskje? Det opplevde jeg da jeg gikk med førstemann og ringe umiddelbart til legen..... Litt flaut når han fortalte at det bare var baby som hadde sparka stedet ømt..... Men dersom det fortsetter i morgen, bør du ta en beroligende telefon til legen din........

masse klemmer fra

piasava
17-08-2003, 21:08
Hadde vondt i magen på høyre side før jeg ble gravid. Problemer med å gå, sitte og stå. Det var blindtarmbetennelse...
Ikke for å skremme eller noe.
Har også blitt sparket skikkelig øm i magen mens jeg har gått gravid.

piasava
:baby: 33+1

Dolly27
17-08-2003, 21:14
kjennes ut som en øm muskel eller noe sånt, gangsperr på en måte men ikke helt det..

Jeg skvetter t hver gang babyen kommer borti, er så vondt...

Kan den ikke SNU seg da, andre siden er fin... :uff:

Rapunzel
17-08-2003, 21:49
Da jeg ar gravid forrige gang i uke 30, hadde jeg det. Det var nok et bånd som hadde strukket seg veldig på kort tid. Nesten som det holdt på å revne. Jeg fikk ul for å sjekke det. Alt var ok, men jeg hadde vondt i nesten en uke etter.

Lykke til!

Rubine
17-08-2003, 22:06
Vondt i magen - skal alltid sjekkes! Jeg hadde ringt legen min med en gang i morgen tidlig!

Pepsi
18-08-2003, 07:30
Jeg sier også; kontakt legen. Jeg har hatt vondt to ganger i siden mens jeg har vært gravid; første gang var det blindtarmen og 2. gang var det en cycte. Begge deler kan påvises ved en kontroll på sykehuset (blodprøve og ultralyd). Lykke til!

Idefix
18-08-2003, 10:08
Har også vondt i magen, på høyre side. Av og til så ille at jeg nesten ikke kan strekke ryggen. Tror kanskje det er en muskel som er problemet, for jeg får stikkende smerte særlig når jeg reiser meg opp fra en stol, eller går for fort.

Jeg ringte jordmoren min som sende meg til kvinneklinikken. Der fikk jeg sparketest og ultralyd. Alt var som det skulle, og smertene var uforklarlige.

Det har vært vondt en uke nå, og blir ikke bedre eller værre. Så vi får se. Syns du burde ta kontakt med jordmor/lege, sånn at du kan få bekreftet at alt er bra. På kvinneklinikken sa de at man alltid skal ta kontakt når man har smerter i magen. (dvs. andre smerter enn bare voksesmerter / livmorstrekk i lysken)

Dolly27
18-08-2003, 13:11
Heisann!

Takk for svar.

Jeg er heldigvis mye bedre i dag, men tok likevel en telefon til
jordmor.

Hun syntes det hørtes ut som kraftige kynnere, og de sting-lignende smertene jeg hadde er heller ikke et ukjent onde...
Godt å vite iallefall..

Er jo enda litt øm i magen, ikke så rart siden den fikk gjennomgå i går, hun ba meg se det an i noen dager og ta kontakt om ikke det ble bedre (og også om det ble verre igjen..)

:findag: