Vis full versjon : Småblødninger?
Sweet Candy
18-08-2003, 09:51
Av og til når jeg går på do og tisser, og skal tørke meg etterpå kommer det noen prikker med blod på papiret, men det renner aldri. Har slitt litt med sopp etter jeg ble gravid, og er litt sår i underlivet, så jeg lurer på om det kan være derfor jeg får sånne prikker med blod? Vet at det ikke kommer bakfra, for det har jeg sjekket. Lillegutt har det fint han, for jeg kjenner aktive spark mesteparten av dagen, og jeg kjenner etter hver dag (kan jo egentlig ikke unnvære å kjenne dem da!). Noen som har hatt noe av det samme som meg?
Jeg har lest om dette en gang før. Forklaringen var da at slimhinnene blir tynnere/skjørere når man er gravid og når du i tillegg har litt underlivsplager så er det sikket extra følsomt. De "blodprikkene" er sikker bare stivnet blod fra en sår slimhinne.
Men jeg ville ringt til jordmor/eller lege og spurt om det var grunn til bekymring.
Klikken (T-24 eller 37+2)
Filifjonk
18-08-2003, 10:39
Følsomme slimhinner er et kjent begrep for gravide. Om du er litt tøff i tørkingen så kan du rive deg opp litt. Anbefaler derfor at du heller klappetørker forsiktig enn å røske hardt fram og tilbake..
Bruk av truseinnlegg med hyppig skift reduserer fuktigheten i skrittet og bidrar til at en blir mindre sår. Litt sinksalve i skrittet lindrer sårhet.
I verste fall kan en bruke hårtørker for å tørke skrittet etter dobesøk og dusj. Samme metode anbefales etter fødsel.
Så lenge du er sår i skrittet bør du unngå sex..eller bruk av sexleketøy.
Sweet Candy
18-08-2003, 10:46
Opprinnelig melding fra Filifjonk
Følsomme slimhinner er et kjent begrep for gravide. Om du er litt tøff i tørkingen så kan du rive deg opp litt. Anbefaler derfor at du heller klappetørker forsiktig enn å røske hardt fram og tilbake..
Bruk av truseinnlegg med hyppig skift reduserer fuktigheten i skrittet og bidrar til at en blir mindre sår. Litt sinksalve i skrittet lindrer sårhet.
I verste fall kan en bruke hårtørker for å tørke skrittet etter dobesøk og dusj. Samme metode anbefales etter fødsel.
Så lenge du er sår i skrittet bør du unngå sex..eller bruk av sexleketøy.
Takk for tips :). Men har funnet ut at truseinnlegg bare gjør meg sårere, prøver å ungå å bruke det når jeg kan (når jeg går hjemme, men skal jeg ut må jeg ta på et). Pga. av soppen har jeg ikke så mye sex for tiden, har ikke lyst på det akkurat nå. Føler meg møkkete! Sårheten/kløen går av og på. Akkurat nå føler jeg meg helt fin!
Har hatt akkurat det samme! Men etter to canesten-kurer er det bra igjen!! Blødde en del fra småsår i og rundt sjeden og hadde ordentlig vondt, var sår osv.. Smurte meg litt nedentil med babyolje eller lignende etter dusjing og brukte som sagt canesten salve+stikkpiller...
Alt er fint nå, sexlivet er bedre enn aldri før og ikke noe vondt mer:D
Bare pass på å bli kvitt det så fort så mulig, så ikke baby'n blir smittet under fødselen!:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.