PDA

Vis full versjon : UVI og virketid på medisin

meisje
18-08-2003, 10:45
Jeg har fått selexid 200mg som jeg nå har tatt 3x om dagen i 2 dager og fremdeles er symptomene like hardnakkede; tusen doturer, sviing, sårhet og ømhet på utsiden og kvalme og søvnløshet. Når jeg som ikke gravid har fått penicilin for UVI (annen type) pleier behandlingen å slå inn i løpet av noen timer eller max 24 timer. Så nå lurer jeg på om det er vanlig at det ikke hjelper så fort når man er gravid og at jeg bare må være mer tålmodig ?

Takknemlig for svar
Meisje 36+6

Filifjonk
18-08-2003, 10:50
Jeg er allergisk mot penicilin og får derfor andre medisiner når det er noe. Min mann og jeg ble syke samtidig, av samme sykdom og fikk hver vår resept. Han fikk penicilin, jeg fikk noe annet. Min mann ble raskere frisk enn meg.. Jeg lå faktisk syk 1 uke lenger enn han.. Så det er nok noe i det.. at penicilin er raskere til å virke enn andre medikamenter. Det er jo derfor den brukes såpass mye også da..

kren
18-08-2003, 11:00
det stemmer, det, at det vil ta lengre tid nå som du er gravid.slo opp på selexid i felleskatalogen(medikamentboka brukt blandt helsepersonell), og det står at en må forvente virkning senere hos en gravid.må nok smøre deg ekstra med tålmodighet, er jeg redd.....

lykke til i all do-gåinga, da!!!!

kren, 35+4

lottie
18-08-2003, 11:22
Kan jeg spørre ett dumt ?? spørsmål:

Hva er UVI ???

Er det urinveisinfeksjon ???
Bare lurer ??

Hvis det er det, så har jeg selv hatt det mange ganger. Legen min sa at medisinen skulle virke ganske raskt, men at pga jeg er gravid er det endel medisiner jeg ikke kunne ta. Derfor fikk jeg noe som var svakere enn andre. Jeg fikk 2 forskjellige merker minst før det virket.

Hilsen Lottie
termin: 27 september 2003

Filifjonk
18-08-2003, 11:38
UVI er urinveisinfeksjon ja..

meisje
18-08-2003, 15:43
UVI er urinveisinfeksjon. Snakket med JM når jeg likevel var på omvisning på føden idag og hun sa jeg burde snakke med legen min. Har fått time imorgen så da får vi se hva han sier.

drumie
18-08-2003, 18:44
Fikk også selexid av legen min, hadde alle symptomene på UVI.. Virket ikke i det hele tatt og viste seg senere at en canesten-kur var tingen... Ikke noe UVI her i gården, nei, rett og slett en liten sopp-infeksjon.. Og etter to canesten-kurer er alt nå helt fint...
:)