Vis full versjon : Diare se her dere
Jeg har hatt i nesten to uker nå hatt diare, dette begynner å bekymre meg litt ettersom jeg ikke hører om andre som har det.
er dette noe å bekymre seg for?får barnet all maten den trenger ?
på forhånd tusen takk
klems
ca 8 uker på vei
prøv å spis litt fibrik mat eller få noe som stabiliserer magen din..ido form kan brukes av gravide
Det går sannsynligvis bra. Men drikk rikelig. Jeg hadde skikkelig diare i helgen, og sørget for å drikke en god del etterpå.
Håper du blir bedre snart!:stakar:
Filifjonk
21-08-2003, 11:14
Hell i deg cola som binder magen.. og ligg langt unna fiber!!!
Spis heller loff og fiberfattige ting som binder magen. Drikk mye for å hindre uttørking.. Et godt tips er å drikke 3 deler farris blandet med 1 del eplemost.. Det sikrer at du får det du trenger av salt og sukker..
Fiber gjør vondt verre.. Fiber får fart på magen og det er jo ikke det du vil ha nå.. Litt youghurt ( og da mener jeg bare litt) kan være gunstig for å bevare syrenivået i magesekken..
Og vær klar over at råe grønnsaker og frukt inneholder mye fiber.. så det er heller ikke gunstig å spise når man lider av diare..
Når diareen er på vei tilbake kan du gradvis gå over til mer fiberrik mat.. Men vær varsom..
Og ungen får det den trenger så lenge du får i deg rikelig med væske og greier å få i deg salter og sukker. Blir diareen særlig mer langvarig enn til nå bør du oppsøke lege. Diare kan være tegn på andre mer alvorlige tilstander enn vanlig omgangsyke.
Hilsen tidligere diettkokk..
Filifjonken
Jeg slettet min setning nr. to - Filifjonk har rett i at det var feil. Men det med å drikke er utrolig viktig.
Jerntabletter har gjort meg treg i magen. Jeg har hatt løs avføring de første 3 mnd til jeg begynte med jern. Har hatt det slik alle svangerskap. Sjekk ut med legen din om du trenger jern, for høyt jernlager er ikke bra, men det de fleste av oss har godt av tilskudd i svangeskapet.
Det er sant det som Filifjonk sier; hold deg langt unna fiberrik mat. Det er det man skal spise når man har treg mage! Ikke diarè.
Salte kjeks og cola hjelper iallefall meg når magen er skikkelig løs, eller ved spysyke...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.