PDA

Vis full versjon : Symptomer et sunnhetstegn??

elen
13-08-2002, 21:45
Hei alle sammen:)

Etter å ha lest en del på disse sidene sitter jeg igjen med det inntrykk at dersom man har ømme bryster og er kvalm så er det tegn på at fosteret har det bra og vokser fint. Stemmer dette:???:

Jeg skjønner jo at det er flere som nesten ikke har symptomer på at de er gravide og likevel får et velskapt barn, men er det sånn at kvalme og ømme bryster likevell er et positivt tegn? Er det enkelte symptomer som er mer eller mindre vanlig før en evt. SA?

Som dere sikkert forstår er jeg veldig redd for å miste min lille spire, men det er vi vel alle. Grunnen til at jeg spør er at jeg er 6+5 og har nesten ikke symptomer. Jeg er litt småkvalm innimellom og brystene er litt hovne, men ikke spesielt ømme.

Noen som vet noe angående dette?

Elen

Linda1
13-08-2002, 21:53
Det er mange som ikke har noen symtomer. Så ikke bekymr deg over det.
Bare NYT at du er frisk og rask :klapp:

Cazandra
13-08-2002, 22:00
Jeg er ikke særlig kvalm og ømme pupper har jeg ikke i det hele tatt.
Det er forskjellig fra person til person dette.
Ta det med ro og nyt at du er gravid med et lite :baby: snusk.
8+1

Preggy
13-08-2002, 22:07
Jeg var ikke kvalm, hadde ikke ømme pupper, hadde småblødninger i starten........., men jeg sitter i dag og er hva du kan kalle KJEMPEGRAVID........:p Bare 7 dager igjen til termin..........

Høst
13-08-2002, 22:51
Hei,hei! :)

Jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før jeg innså at noe "vesentlig" manglet! Hadde ingen andre symptomer enn at menstrasjonen forsvant, og har heller ikke hatt det siden. Ikke vært kvalm, ikke trett, ikke ømme pupper, ingenting! Fikk faktisk tidlig UL fordi jeg hadde så utrolig lite symptomer. Men alt var helt glimrende, og både jordmor og lege synes jeg har vært nesten uforskammet frisk gjennom hele svangerskapet. Det eneste er at det har vært litt varmt i sommer....

Slett ikke alle får typiske symptomer når de blir gravide, men neste svangerskap kan være helt forskjellig igjen. Da kan man ende opp med hele greia! Nyt at du er i så god form, jeg anser meg som heldig som slipper kvalme og ubehag!

Med vennlig hilsen
Høst (34+4)

Vianne
13-08-2002, 23:28
Jeg hadde omtrent ingen symptomer, hadde et ganske plettfritt svangerskap, og ut kom en stor og sunn gutt!

Nå er jeg ikke kommet særlig langt, men har til nå bare litt mens-murringer.

Polyanna
14-08-2002, 01:46
Dette tror jeg rett og slett ikke det finnes noen som helst forskning på, bare masse mennesker som har egne teorier (inkludert leger!)

Min egen teori er dette: Noen mennesker er mer sensitive for hormoner enn andre, og andre igjen er mer sensitive for graviditetshormoner. Disse får også mer symptomer.

Selv har jeg ikke PMS eller menssmerter (som kommer av hormoner) og har aldri fått bivirkninger av ulike p-piller. Og i svangerskapet har jeg hatt minimalt med plager: Var litt trøtt i begynnelsen, av og til uggen, men aldri kvalm, litt vann i kroppen, men aldri ekstremt, overhodet ingen fordøyelsesproblemer, ikke spesielt ømme pupper, osv.

Og svangerskapet har forløpt HELT som normalt.:)

Jeg lurer litt på om at grunnen til at fx. kvalme blir sett på som positivt er at så lenge man er kvalm så VET man at kroppen reagerer på svangerskapshormoner. Har man mindre symptomer så VET man jo ikke. På den annen side så hender det jo også at de som har en missed abortion fortsetter å produsere hormoner, og dermed beholder alle symptomer.

Hadde vært interessant å se statistikk for dette, selvfølgelig, men uansett er det en kollosal mengde av oss som har nesten symptomfrie svangerskap, som det går helt fint med.:) Det GÅR an å få i pose og sekk.;)

Polyanna, T-28