PDA

Vis full versjon : Utsatt fostervannsprøve

Anine
19-08-2003, 13:48
Skulle tatt fostervannsprøve i dag men vi ble sendt hjem uten at prøven ble tatt. Babyen var ikke stor nok, til tross for at mensterminen sier at jeg er 15+2 uker (og tidlig. UL sier 14+2). Men men sånn er det bare. De ville ikke ta noen risiko og sånn sett er jeg jo glad.

Men denne ventingen tar jo nesten knerten på enhver. Tankene er ikke lett å få bort. Blir til at en går og tenker dagen ut og dagen inn. Og når det nærmer seg gruer jeg meg i to dager i forveien. Blir rimelig sliten av bare dette. :leiseg: og jeg er rett og slett lei meg. Hadde gledet meg til å få dette overstått.

Men hva kan en gjøre. Får vel bare smøre seg med tålmodighet og trøste meg med at denne gangen gjør legene alt de kan. De er jo så flinke. Hmmm nok om det.

:findag: alle sammen,

klem fra en litt lei seg Anine

C3PO
19-08-2003, 15:08
Dette var ikke bra Anine. Du har ikke godt av å leve i usikkerhet.

Sa de noe om når du skal få tatt prøven?

Jeg tenker på deg!:stakar:

Saga22
19-08-2003, 18:52
Vet at den ventingen er helt forferdelig, jeg er i ca 8 uke og skal og ta en fostervannsprøve. Men jeg skal ta den i 14 uke, hvorfor skal du ta en fostervannsprøve?jeg hadde psykisk utviklingshemmet bror og får det på grunn av det. Etter det jeg har hørt så skal ikke prøven være særlig vond, det er ventingen på svaret osv som gjør meg sprø. Jeg klarer ikke helt å glede meg over barnet før jeg vet at alt er i orden.

og det er ennå mange uker til jeg får svaret:(

men hold ut, du har ikke mye venting igjen nå:)

klems

Anine
19-08-2003, 23:15
Takk for svar begge to. Jeg skal ta prøven om en uke. Og håper da at alt er i orden.

Prøven ble vi tilbudt fordi de fant noe på UL som ikke var normalt + tidligere sykdommshistorie med våre to barn (en lever og en døde i november i fjor).

Jeg vet at prøven ikke skal gjøre noe vondt men har blitt forespeilet at det kan skje ting etterpå som kan være ubehagelig. kramper i magen o.l. Men men, det går sikkert bra. Gleder meg til å få det overstått. Ventingen er virkelig værst. Den sliter med rett og slett ut.

Du får ha lykke til Saga 22, men har du blitt tilbudt tidlig UL uke 10-11. Der vil de jo kunne se mye ? Kanskje du slipper å ta prøven.

Anine