Vis full versjon : idag vil jeg vite...
Tidl. bruker
20-08-2003, 11:41
HVordan begynte deres første fødsel???
Forrige fødsel altså...
Ok, her kommer det:
Det startet med at slimproppen gikk om mandags morgenen kl 09.30... ingen ing hente i løpet av dagen..
Satt på besøk om kvelden og spøkte med at det skulle gå ann å smekke babyen i rompa, fra utsiden av magen altså for å få fødselen i gang.. Og lot som om jeg gjorde det.. da var kl ca 00.30 om natten. Litt etter dro vi hjem.. La oss kl 01.40 ca.. litt etter så snur vi oss til hver vår side etter et lite natta suss.. Jeg har da akkurat snudd meg da jeg og gubben hører ett aldri så lite "knepp" og der gikk vannet gitt!!
En time etter begynte riene og kl 09.00 var lille mann ute.
Så slik startet forrige fødsel... helt ulik de to jeg hadde før ;)
Min fødsel begynte med vannavgang...dvs. det var først etter vannavgang at jeg skjønte at noe var på gang for alvor.
Hadde hatt mye mensmurringer i løpet av dagen, men tenkte ikke noe videre over det.
Ved midnatt begynte jeg og merke kynnere (ikke vonde). Hadde ikke hatt kynnere før, så jeg syntes det var litt morsomt og jeg begynte å ta tiden på dem. De kom kjempe-ujevnt med alt fra 2-15 minutters mellomrom.
Så plutselig gikk vannet kl. 1.30 og nesten umiddelbart etter begynte jeg å få kraftige (!) rier.
Etter mye frem og tilbake med sykehuset (de ville at jeg skulle vente hjemme til kl 9 neste morgen) ble vi skrevet inn på sykehuset kl. 3.15 (med full åpning!) og kl. 05.29 var den skjønne gutten min født.
Kl. 18.00 - vannet gikk
kl. 19.00 - riene startet
kl. 21 - dro til sykehuset
kl. 0.00 pressrier
kl. 01.11 - barnet var ute!:D
Onsdag morgen - slimproppen gikk
Fredag 21:00 - 07:00 rier/sterke kynnere med inntill 7 min. mellomrom
Lørdag: mens-murringer
Lørdag: 00:00 rier
05:30 inn til sykehuset 2 min 50 sek. mellom riene
21:00 vannet gikk
21:48 vidunderet var endelig født
Håper det tar litt kortere tid denne gangen, og det gjorde forbasket vondt men det ER SÅ VERDT DET :)
Omtrent slik var det;
Kl. 09.00 - 1 stk. slimpropp forsvunnet.
Kl. 20.00 - Murringer
Kl. 22.00 - Rier
Kl. 01.00 - Vannavgang
Kl. 01.30 - Ankomst sykehus
Kl. 01.47 - Go'gutten er kommet til verden :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.