PDA

Vis full versjon : Noen som har erfaring med å bli satt i gang?

puffin
13-08-2002, 21:50
Hei :D

I morgen skal fødselen min bli satt i gang... og er selvfølgelig veldig spent på akkurat dette!

Men, er det noen som kan dele erfaringer når det gjelder å bli satt i gang med meg? Vil vite hva som venter meg, sjø.... :eek:

klem fra puffin og :baby: johan

:findag:

susse
14-08-2002, 01:02
På forhånd gratulerer med barn :baby: i morgen ...eller overimorgen..

Jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige svangerskap og ble derfor satt i gang i uke 38, etter laaange dager på obsvervasjon.

Jeg hadde ganske moden livmorhals og slapp derfor gele i skjeden for å modne den.

På føden fikk jeg intravenøs Pitocin som skulle starte rier, men det tok sin tid...litt virkning må det ha vært for etter tre timer tok legen vannet, hadde da 3 cm åpning, så skrudde de opp dryppet og riene kom : PANG ! Fryktelig sterke og fæle, men effektive i allefall.
Det som er dumt med drypp er at du hopper over den rolige fasen av fødselen, og får ikke bygget opp smerteterskelen... dessuten blir du liggende i sengen pga. fosterovervåkning og drypp.
Det positive er jo at du får skikkelige rier som virker ! Etter kort tid tok kroppen min over selv og de kunne skru av dryppet. Fra de tok vannet tok det 6 timer til alt var over!! :D
Jeg fikk kun en sprøyte Petidin to timer før jeg fødte, for å slappe av, var hysterisk og utslitt. Det hjalp meg godt !!!
Jeg vet ikke om du har født før, men uansett ::: stå på krava dine, KREV bedøvelse før noen får lov å klippe osv., det er DIN fødsel uansett overvåkning og slanger !!

Jeg er ikke redd for å bli satt i gang igjen, men håper jeg kan klare meg selv denne gangen og jeg vet hva jeg skal kreve på sykehuset !!

Tusen lykkeønsker til deg og lille Johan i morgen, får håpe det går kjapt og at du får en fin fødselsopplevelse:birth:

Klemmer fra Susse og lillebass uke 21:baby: