PDA

Vis full versjon : Murringer

piasava
20-08-2003, 16:23
Har i dag vært plaget av mense murringer i magen (litt takvise) Kynnerne kommer også oftere. Har vært hos JM i dag og fortalte det selvfølgelig til henne. Hu sa bare at det var da ikke noe som tydet på at småtten ville ut. Men jeg synes dette er litt ekkelt jeg, det er sikkert forsterket av at jeg er alene hjemme, og skal være det til lørdag.
Hadde dere ringt føden selv om JM sa det ikke var grunn til det?
Kan fødselen liksom starte av seg selv så lenge før termin uten noen form for ¨provokasjon¨?

Kommer til å undres på mye frem mot termin jeg tror jeg...

piasava
:baby: 33+4

Feline
20-08-2003, 18:02
Jeg har hatt veldig mye kynnere og murringer helt siden uke 35, og dette er visst helt vanlig. Hvis babyen din kommer før tiden, så har det sannsynligvis ikke noen sammenheng med kynnerne, for de aller fleste har det mange uker før fødselen...

Du kan jo ringe føden og fortelle dem hvordan du føler deg, om ikke annet bare for å bli beroliget?

Filifjonk
21-08-2003, 10:57
Det skal andre smerter til enn rykkvise murringer før du ringer føden. Jeg kan si deg såpass at du garantert vil forstå hva jeg mener når du er i mål og ferdig med det hele.
Murringer kan du ha hele svangerskapet.. men når murringene blir til konkrete sterke smerter først da kan du si at du er i siste fase. Når mensmurringen ikke lenger er mensmurring men regelmessige kramper som ligner kynnere Først da er tiden inne til vurdering.. Er dette kynnere eller veer? Veer blir sterkere når du beveger deg rundt.. og er de regelmessige og varer over tid.. da kan du ringe.. Men roer smertene seg mens du går rundt er det bare falske veer.. og du kan ta det med ro.

Håper dette var oppklarende.

Filifjonk
21-08-2003, 11:02
Og ja.. en fødsel kan starte av seg selv lenge før termin og helt uten provokasjon. Skjer dette deg må du ringe føden umiddelbart.. Du vil da bli lagt inn for observasjon og får sannsynligvis riedempende midler.. Går vannet på et tidlig tidspunkt er du virkelig ille ute.. Det samme gjelder om du får blødninger.. Så får du veer.. ( som ikke gir seg), går vannet, eller får du blødninger så er det rett inn på sykehuset raskest mulig.

piasava
21-08-2003, 11:39
Takk for svar!
Var veldig usikker i går, ble liksom verre av å gå rundt.
Men valgte å legge meg å slappe av som best jeg kunne og da roet det deg ned, og bebis drev å lekte rundt på hybelen. Har nok gudskjelov tenkt å leie den en stund til:D

piasava
:baby: 33+5