PDA

Vis full versjon : Baby og økonomi/jobb

Unregistered
13-08-2002, 21:54
Jeg og samboeren min tjener ganske bra til sammen, over 500.000 per år. Han tjener over halvparten av dette.
Han er helt penge-fiksert, og jobber veldig mye for å opprettholde standarden han har satt for oss. Han har 2 jobber, en vanlig i uka og en på kvelds/nattestid i helgene. Møbler skal skiftes ut hvert 10. år, bare fordi han blir lei av dem.
Jeg tjener 10.000 per mnd ca (etter skatt) og han mye, mye mer. Vi har en felleskonto til lån, regninger og sånt, og hver sin konto som vi bruker til mat, og personlige saker hver for oss. Han setter inn mer enn meg på felleskontoen, jeg setter inn 6000 der hver mnd.
Saken er den at jeg ikke føler meg trygg. Angående barnet vårt. Dersom han tjener mer enn meg, og vi skulle avslutte forholdet en gang, får han automatisk foreldreretten fordi han tjener mer?
Jeg er engstelig for dette.
Jeg vet med meg selv at jeg vil være mye bedre skikket til å ta meg av barnet, for kjærlighet måles ikke i penger, og så lenge jeg har til mat, klær og aktiviteter så skulle det gå fint.
Nå tror jeg ikke at forholdet vårt vil gå dunken, men man vet jo aldri i våre dager.
Av samme grunn vil vi ikke gifte oss.
Samboeren min har en klar tendens til å måle folks verdi etter hvor mye de eier og har, og det liker jeg dårlig.
Kanskje det skriver seg fra barndommen hans, de hadde ikke penger i mange år, fordi faren hans forlot familien sin blakke (tømte kontoen og etterlot arbeidsløs kone og 3 små barn uten noe å leve for).

En annen ting er at han er sex-gal. Og det føler jeg meg heller ikke trygg på, angående andre jenter. Men det er en annen sak...

Håper noen vil ta seg tid til å svare meg/råde meg litt...

Klem fra fast bruker, forkledd som anonym for anledningen

Unregistered
13-08-2002, 23:28
En ting er helt sikkert!
Lønn har ikke noe å si på hvem som får foreldreretten til barnet!

Så mye som samboeren din jobber er det vel ikke mulig for han å ha foreldreretten til ett barn... Hvem skal passe på det på netter og kvelder som han jobber??

Jeg har en datter på fem år, og i forbindelse med skilsmissen fra faren hadde vi en rettsak om foreldreretten!

Jeg har ingen utdannelse, jobbet i barnehage 50% da jeg ble gravid, ergo hadde jeg nesten ikke inntekt.
Han hadde lang utdannelse og inntekt på 500. 000 i året.

Det var helt uten betydning under rettsaken..

Datteren vår var bare 2mnd da vi skiltes, og siden jeg som mor, ammet osv. var best skikket til å ha barnet ble det sånn!

Hvis det er samboereren din som prøver å få deg til å tro dette, burde du komme deg unna han så fort som mulig!

Høres ut som du ikke er trygg på forholdet?

Ønsker deg i allefall lykke til i svangerskapet, og vil gi deg en god klem!!

Linda1
15-08-2002, 15:40
Han får IKKE foreldrerett fordi han tjener mest!

Dere burde kanskje få litt hjelp? Noen utenforstående å prate med, som kan sette lys over situasjonen? Høres ikke ut som du er så trygg på han. Og mest sannsynlig har han ikke peiling på hva som foregår inni hodet ditt. Kanskje på tide han får litt innsikt?

Håper det ordner seg for dere! Lykke til :stakar:

(10+3)