PDA

Vis full versjon : Hva er det beste boka???

Nøtteliten
23-09-2002, 12:56
Gode råd mottas med takk!
Mannen min lurte nemlig i går på om vi ikke snart skulle skaffe oss en bok som forteller om svangerskapet, hva som er lurt å spise, hva som skjer med fosteret fra uke til uke og sånt...vil ha en bok som er helt grei, uten for mye ekstreme synspunkter - med andre ord en bok for vanlige folk! Og ikke en bok skrevet av hverken new age folket eller ludvig nessa...

Regner med at det finnes flere varianter - er det noen med noen forslag/bokanmeldeser er jeg veldig takknemlig!

Nøtteliten

Isabell@
23-09-2002, 13:11
av Gro Nylander har jeg hørt er veldig bra. Jeg har tatt en titt på den og har veldig lyst til å kjøpe den. Jeg har lest en annen bok som heter " Svangerskap og fødsel" av Kitzinger, det står mye om fødsel, men litt lite om selve svangerskapet synes jeg. Det kunne også med fordel stått mer om fars rolle opp i det hele.

Tidligere bruker
23-09-2002, 13:37
Unnfangelse, svangerskap og fødsel tar opp det meste.

Den er skrevet av Dr Miriam Stoppard!

Men den På vei av Gro Nylander er også bra.

DL 7+1

Tidl. bruker
23-09-2002, 13:57
Jeg har nettopp fått lånt meg boka "Et barn blir til", av Lennart Nilsson. Den synes jeg er utrolig bra, spesielt alle bildene. Her står det fakta om unnfangelse og fosterets utvikling helt til fødselen, med som sagt mange flotte bilder underveis.

Ellers så synes jeg den av Gro Nylander er veldig bra ;)

Lykke til med bokkjøp:)

klem fra Nilsma og lillevennen:baby:

xina
23-09-2002, 23:43
Heisann.

Jeg kjøpte "Et barn blir til" av Lennart Nilsson når jeg var 7 uker på vei.
Jeg syns det er en kjmpefin bok som jeg har bladd mye i.
Det eneste er at det kunne stått litt mere om er ukene mot slutten av svangerskapet.
Det er absolutt en bok jeg vil anbefale med mange fine bilder.:)
Lykke til med kjøpet.

Hilsen Xina (på besøk fra Februarklubben)

Åshild
24-09-2002, 12:20
Et barn blir til av Lennart Nilsson er den beste boka jeg har funnet, den tar for seg mirakelet fra før det skjer og er bare så fin med alle bildene.
Den vil jeg absolutt anbefale!!

Åshild 5+2

Cecilie
24-09-2002, 14:45
Den heter noe så enkelt som Svangerskapsboken til mor/Svangerskapsboken til far. Den har en avdeling til mor og når du snur boka er det en liten avdeling til far. Boka beskriver fosteret fra uke til uka, kosthold, svangerskapsplager osv. Kjempefin bok som vi fikk gratis.

Hvis du ikke har vært hos jordmor kan du jo ringe og spørre henn om hun har den. Hvis ikke kan det hende sandvik forlag( tror forlaget heter det) har internett sider.

Cecilie 8+4

Elin
24-09-2002, 17:16
Jeg anbefaler "På vei" av Gro Nylander på det varmeste.
Kjøpte den som gave til meg selv dagen etter at jeg hadde testet 2 blå;)

Og den er allerede lest fra perm til perm!

"Et barn blir til" er også en flott bok.
Men det merkes at det er en mann som har skrevet den..;) Men bildene er nydelige!

LaLuna
25-09-2002, 00:34
I likhet med mange andre her vil også jeg anbefale "På vei" av Gro Nylander.
Og så kjøpte jeg en bok som heter "Den store babyboken" og er utgitt på Teknologisk Forlag. Den tar for seg svangerskapet, fødselen og barnestell. Anbefales!

Johanna
26-09-2002, 00:17
Jeg anbefaler VIRKELIG PÅ Vei av Gro Nylander. Skrevet av norsk lege for norske kvinner og menn.

Johanna, fra aprilklubben

cormatic
26-09-2002, 00:37
Jeg har kjøpt en bok som heter "Hva kan du vente deg når du venter" med underteksten "Bpken som gir svar på alle spørsmålene du har som gravid". Den er skrevet av Arlene Eisenberg, Heidi E. Murkoff og Sandee E. Hathaway...

I den boken får du svar på det meste du lurer på, i allefall som førstegangsgravid... Er også eget kapittel for far...

Hilsen Cormatic 8+3

meja
26-09-2002, 14:25
Enig med Cormatic

"Hva du kan vente deg når du venter" er en kjempefin bok! Jeg kjøpte den første gang jeg var gravid for 4 år siden, og i mellomtiden har flere venninner lånt den av meg, og skrytt veldig av den.

meja, fra Aprilklubben

cormatic
26-09-2002, 19:52
Og i dag fikk jeg en gratis bok i posten... Den heter Graviditet, fødsel og den nye familien. Mange får den når de er på kontroll, men hvis du ikke har fått den ennå, kan du sende en mail med Navn, adresse, postnr og sted til inger-elisabeth.brendalsmo@hygiene.sca.se og si at du vil ha graviditetsboken...

Hilsen Cormatic 8+4

Tidl. bruker
26-09-2002, 23:44
Jeg har kjøpt "På vei" av Gro Nylander, den er lest fra perm til perm flere ganger. Veldig fin bok, anbefaler den veldig.

Nøtteliten
30-09-2002, 13:23
På vei er bestilt på bokkilden (vil jo ikke gjenkjennes i noen butikk med en sånn bok under armen ennå!) og har ei vennine jeg tenkte jeg skulle låne et barn blir til av når jeg har fortalt henne det!

Takk for mange gode tips - gleder meg til å begynne å lese jeg!

Nøtteliten

Lykkelig Gravid
30-09-2002, 21:30
:klapp:

Jeg vil også som de fleste andre her anbefale "på vei" av Gro Nylander... Den er utroli bra skrevet og har mye humor i seg, begynnte å lese den stortsett med en gang jeg testet positivt, og koste meg gjennom hele boken....

Den har liksom en sånn fin blanding av innformasjon, historier og humor.....ANBEFALES :vink:

Skal nå begynne å lese "Et barn blir til", der er det masse flotte bilder...

Samboern min likte begge bøkene han og.....

Mariemor
01-10-2002, 14:05
Jeg slenger meg på anbefalingene av "På vei" av Gro Nylander. Jeg har både den og "Hva kan du vente deg når du venter", og begger er bra, men personlig foretrekker jeg nok "På vei". Jeg har i en annen sammenheng vært borte i en annen bok av Gro Nylander, som er mer aktuell for oss om noen måneder. Den heter "Mamma for første gang", og er også veldig bra.

:findag:

Klemmer fra Mariemor og knøttet (8+2)