PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning - lov & ikke lov

*ratata*
21-08-2003, 21:54
Hei.. har lest masse inne her, men dere er ikke helt enig så da prøer jeg igjen :)

Hva er lov og hva er ikke lov når man har bekkenløsning ?

Og hva er så lurt/ikke lurt

Klem fra "snørrete og forkjøla"

Ceni
21-08-2003, 21:55
bære tungt og gjøre hagearbeid er ikke lurt for meg i hvert fall

makitin
21-08-2003, 22:03
Sitte med bena i kors, vaske gulv eller støvsuge. Løpe. Gå fort. Bøye seg "ukontrollert". Gå mye i trapper. Bevege bena for langt fra hverandre på den ene eller andre måten ;)

Det viktigste er i grunnen å kjenne etter hva som går bra og hva som gjør vondt for deg. Det er ganske ulikt hva som går bra for ulike personer. Selv hadde jeg ikke noen problemer med å gå i trapper, mens det å gå sidelengs (f.eks. snike seg inn på kino og teater, langs etter benkeradene) eller å danse var kjempevondt for meg.

Det hjelper også å stramme opp musklene i regionen. (rolig og forsiktig) Det stabiliserer opp. Spesielt viktig er det kanskje dersom du fortsetter å ha trøbbel etterpå...

Lykke til.
Makitin

Karina
21-08-2003, 22:47
Jeg fikk beskjed av fysioterapaut at du skal prøve å ha skuldrene og knærne parallelle, altså ikke vri overkroppen men flytt beina. Dette gjelder også når du sitter i sofaen og skal inn og ut av senga, bilen etc. Lettere sagt enn gjort ;) Ellers gå korte skritt med beina litt fra hverandre. Når du står, så stå med litt bøy i knærne. Dette er råd jeg har fått i alle fall. Ikke like lett å holde alle, men jeg prøver i alle fall... Og ett godt tips er å ligge med ei stor pute mellom beina når du ligger på sida.

14+4

Filifjonk
22-08-2003, 17:08
Det burde være lett å svare på, men det er ikke det fordi ingen har den samme bekkenløsningen. Du må få en fysioterapaut til å vurdere din bekkenløsning og ut i fra det få beskjed om hva som er lov og ikke lov for deg.

For meg er det meste forbudt.. Det er ikke sikkert det er det for deg.