PDA

Vis full versjon : Han har festet seg...!

Lillan
23-09-2002, 14:52
Hei hei jenter!!!

Er idag 34 uker på vei, og var på kontroll hos legen istad.
Hun kom frem til at den lille alrede festet seg...
Er ikke det litt tidlig det?
Og hva har det da egentlig å si? Finnes det risk for at han kanskje vil komme ut litt tidligere etter hvert?
Slike ting husker man jo selfølgelig ikke å spørre legen om...

Ellers var allt bra.
Fin urin...
BT: 115/71
Hb: 13,1
SF-mål: 34 (har endelig flatet ut litt... Har hele tiden legat 5-10 cm. over rød strek.) Legen fornøyd!
Ingen ødem
Bebis hjerteslag: 140
Tot. opp 5 kg.
MEN som sagt var, Leie:HF!!!

Noen som vet noe om dette med hodet og hva det kan ha å si?
Ha en strålende dag jenter!!

klemZ

:findag:

sunniva
25-09-2002, 00:18
Så flott at hodet er festet. Da slipper du ihvertfall ambulanse til føden om vannet går. :D
Om det har noe å si at hodet er festet tidlig, så tror jeg ikke det. Jeg er annengangsfødende, og da er det vanlig at hodet ikke fester seg før fødselen nærmer seg. Hos meg festet det seg ca 4 uker før termin. Har også tenkt på om det har noe å si.
Ja, ikke så kloke ord fra meg.:uff:

Sunniva T-20

baby
25-09-2002, 15:03
Hos meg festet hodet seg 8 uker før termin, men han ville ikke tidligere ut av den grunn...
10 dager over termin...
Så hos meg hadde det ingenting å si-bortsett fra at jeg syntes det var kjempegodt at han lå klar-med hodet ned..

Meg72
26-09-2002, 16:26
Hos meg festet hodet seg godt nede 4 uker før termin. Jeg tok det som et positivt tegn på at da kom han iallefall ikke over termin. Men der tok jeg feil, det hadde ikke noe å si. Han kom 15 dager over termin. Så når hodet fester seg har nok ikke betydning for når fødselen starter. Men det er jo positivt at babyen har festet seg den riktige veien da, så slipper du å tenke på setefødsel eller å bli bekymret hvis vannet går.