Vis full versjon : Hva er din favorittkake?
Det har vært en hel haug med spørsmål om oppskrifter og slikt den siste tiden. så nå spør jeg dere, hva er deres favorittkake? legg gjerne ved oppskriften og ;)
Ostekake er en klar favoritt :D
Om jeg ikke tar helt feil har jeg lagt ved denne oppskriften til deg før, men sjitt au :p
Snadderkake
Bunn:
1 pk. mariekjeks
150 gr. smør
Fyll:
1/3 l. fløte
1 1/2 dl. sukker
2 ts. vaniljesukker
2 beger Creme Fraise
1 beger Snøfrisk
1 beger Kremost naturell
1 pk. sitrongele
Knus kjeksen og tilsett smøret. Trykkes ned i formen (26 cm), sett formen i kjøleskapet.
Kok opp gelen, settes til avkjøling (bruker 5 dl. vann i gelèen)
Pisk fløten, sukker og vaniljesukker til krem.
Bland i alle ostene.
Når gele'en er avkjølt, tilsett den i ostemassen.
Hell massen over bunnen.
La kaken stå i kjøleskapet ca 4 timer.
:mervink:
Filifjonk
22-08-2003, 17:03
Kvefjordkaka !!! Desidert verdens beste!!
Men oppskriften har jeg ikke. Jeg liker ikke å lage den.. men å spise den er helt topp!!
Er det den samme som jeg kaller for "Verdens Beste" Filifjonk?? Isåfall kunne jeg ikke vært mer enig med deg... Kunne spist en hel alene...
I tillegg til det er NY Cheescake på Fridays også en sikker vinner.... Eh.... bare det er kake så er det en vinner for meg egentlig :nam:
stavangerjentå
22-08-2003, 18:29
Og ostekaken på Bølgen og Moi. Den er nyyyyydelig. Og hvis dere er i Stavanger er ostekaken på Sørensen også verdt å få med seg.
Jeg er et null på kjøkkenet, men Toro har en ostekakemiks som funker hvis jeg blir for desperat... (og det ble jeg nå!)
tussi1979
22-08-2003, 18:39
Nøttekake og suksesskaken er mine favoritter:D
kunne jeg fått oppskriften på nøttekaken tussi?
En kake som min mor lager som hun kaller "Mørk hemmelighet". Den er knallgod. Det er valnøtter og ananas og mye annet snadder i den....:nam: :nam: :nam: :nam:
Men jeg har ikke smakt den på mange år...savner den litt..
Ellers er jeg alt-etende når det gjelder kaker......:blush:
Her er favoritten verdens beste med romkrem og pisket krem:nam:
Klem fra Isemor 30+0
:findag:
:vink:
Liker ikke sånne tråder som dett her jeg:p :p :p
For jeg får alltid lyst på ALT det dere skriver ned her når jeg leser gjennom....
Og svake meg klarer jo ikke la være å lese heller;) :p
Det syke her, er at jeg aldri har vært noe glad i kaker en gang:D
Men jeg stemmer i at Kvedfjordkake eller Verdens beste er en god kake. Det var eneste kaken jeg ville ha i konfen min kan jeg huske.:D :D
Mmmmm...liker egentlig alle kaker jeg tror jeg, og har mange favoritter :D . Noen av favorittene er: ostekake (ikke bakt i ovn), mushy brownies med valnøtter, mørk sjokoladekake med masse fyll, firkløverkake, nøttekake med lys sjokoladekrem, varm eplekake med vaniljeis til om høsten, ALLE kakene på Pascal ;) .
Har ingen oppskrifter her jeg sitter nå, men jeg tror jammen jeg må bake en kake i helgen...
KAKEEEEEE!!!! Noen som sa kake?
Jeg er egentlig altetende når det kommer til kaker, men er ikke storfan av krem, så bløtekake kommer litt langt ned på listen.
Den aller beste er Jubileumskaken fra Lie Nielsen. (Steindyr og steingod) Eller er ostekaken på Fridays meget bra. Jeg har holdt på å gå inn og kjøpe bare kake etter den tråden om NY cheesecake kom på nett... :uff:
Utover det så er jeg kløpper på sjokoladekake.
Åh jegkunne nevnt masse her nå. Er så kakesyk at jeg blir sprø, men magen er full så det blir nok ikke før i morgen!
:p
Klem Kiwa
solstrålen
22-08-2003, 20:55
Ostekake!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:nam:
Lina og nurket
22-08-2003, 21:00
Må nok si: min hjemmelaede gulrot kake!!!
Åh, kaker er jo bare sååå godt, og jeg fikk lyst på alle kakene dere nevner jeg :nam:
Men som Kiwa, liker jeg ikke kremfløte-kaker, så her går det i mye annet rart ;)
Favorittene er; Brownies (må ha det, bare må ha det), Suksess Terte, Ostekake og Gulrotkake :nam: ..også mormors egen "vanilje og sjokolade" kake :D
Har oppskriftene på alle kakene, men jeg husker ikke hvor jeg har dem nå dessverre.
:mervink:
Filifjonk
22-08-2003, 22:03
Også noe som kalles sachertorte.. En himmelsk drøm av ei østerisk sjokoladekake.. Men den må bakes med omhug og kjærlighet.. og helst i sitt opprinnelsesland..
De norske variantene er flaue i sammenligning..
Eh, jeg har kanskje litt "barnslig" favorittkake, for jeg er nemlig kjempefan av BANANSJOKOLADEKAKE!!!
Den er kjempegod, med masse bananer i selve bunnen, samt i fyllet i midten. Deilig.
krydderkake og gulrotkake med Philiadelfia -lokk. Foretrekker småretter fremfor dessert egentlig.
CICCI : ostekake er helt himmelsk. min ligner ganske mye på din oppskrift, men ikke med mariekjeks. det blir faktisk mye bedre med havrekjeks, som feks BIXIT i bunnen. mariekjeks smaker så tamt. prøv med bixit. looover deg at det er mye bedre.
klem fra Iset 27+0
ÅHHHHH KAKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Oste kake(r) både i ovn og et par med ¨fromasj variant¨
Verdensbeste
Suksess terte
Og en kjempegod konfektkake, stort sett bare sjokolade og nøtter i den.
SLURP.
Må bare ha kake nå jeg altså.........
piasava
:baby: 34+0
Iset: Foretrekker mariekjeksen jeg.
Har prøvd utallige varianter ostekake, men snadderkaken er den desidert beste ;) ...er konditor jeg...
Opprinnelig melding fra Cicci
Iset: Foretrekker mariekjeksen jeg.
Har prøvd utallige varianter ostekake, men snadderkaken er den desidert beste ;) ...er konditor jeg...
åå det har jeg alltid hatt lyst å bli, men da hadde jeg veid 200 kg :lol: er så glad i kake!!!!
For flest mulig kalorier på kortest mulig tid: Sans Rival!
Nøttebunn, smørkrem, krokan i lag tre ganger. Omslutt hele med marsipan! yummy!
Ellers brownies, muffins type hjemmelagede og Sachertorte, seffern.
Tidl. bruker
25-08-2003, 13:05
Ingen stor kakeelsker jeg (tro det eller ei). Men jeg er enig med Lina og nurket at min egen gulerotkake med kremostglasur er best i verden. Jeg er litt sær og liker ikke krem, sjokolade osv. Men vi hadde en pasjonsfuktfromagekake i bryllupet (deilig, frisk, syrlig....helt nyydelig):D :D
Matahari
31-08-2003, 16:04
Eplekake!!! Ingen over, ingen ved siden. Den kan gjerne være med vaniljekrem eller creme brulee. DIGGER eplekake. (Men det aner meg at det kan ha noe med Lille Smule å gjøre. Tenker på eplekake døgnet rundt. Unntatt når jeg henger over doen da.)
Sweet Candy
07-09-2003, 13:19
Brownies med og uten glasur, og suksessterte (ble hekta når jeg fant oppskriften her på SM)!!! Men, jeg liker stort sett alle kaker jeg da :)
helleksm
07-09-2003, 17:33
Jeg ELSKER kaker, omtrent alle typer. Derfor hadde det vært så fint hvis dere tok med oppskriften på de kakene dere her la som yndlingser... Da hadde jeg hatt masse å fråtse i :D :nam: ;)
Skal ikke være dårligere jeg da. Her er en kjempe-enkel og god OSTEKAKE- oppskrift:
Bunn:
Nesten 1pk mariekjeks/digestivekjeks
250 gr smør
Topp:
1 pk Tine kremost mandarin
1 dl melis
1 kremfløte (liten)
1 beger lettrømme
1 pk sitrongele
Saften fra 1/2 sitron
Slik gjør du:
Smelt smøret og knus kjeksen. Bland disse sammen og press massen ned i en rundform.
Pisk fløten stiv, bland inn osten, rømmen, melisen og sitronsaften. Lag gelèen, men bruk kun 1/2 vannmengde. Kjøl den litt. Hell denne i resten av røren.
Hell så hele røren i formen og sett i kjøleskapet til den er stiv (ca 3 timer)
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.