Vis full versjon : Er mobiltelefon tillatt på føden/barsel?
Filifjonk
23-08-2003, 21:23
Siden det nærmer seg.. Er det tillatt å bruke mobiltelefon på føden/barsel? Vil gjerne vite om det er tillatt på SIR. Eller er det sånn at en må ut for å bruke mobilen?
ei venninne som fødte i januar, sa at mannen hennes måtte ut å sende meldinger til alle etterpå, at hun ikke fikk lov å bruke mobilen der hun var. men hun var på prematur avdelingen tror jeg, vet ikke helt hvordan det er. uansett så tar jeg med min, og hvis jeg ikke kan bruke den inne, så sender mannen min meldinger til alle fra min mobil.
klem fra Iset 27+1
Nope,det er ikke lov å ha på mobilen inne på SiR,ikke på noen avdelinger. Det står skilt om det ved alle innganger.
Jeg var innlagt en helg på 4A (prematuravd.) på SiR for ca 6 uker siden. Alle hadde mobil der, kjempepraktisk! Kunne ringe, motta samtaler, sende og motta SMS hele døgnet, bare man passet på å ha den lydløs om nettene :klapp:
Hadde faktisk lov å ha med laptopen med internettilkobling (via mobil) også!!!
Det er lov til å ha med mobil på SiR!!! Det har vært lov siden i vår. Men det er noen unntak - nemlig operasjon/intensiv avd., føden, hjerteovervåkningen (tror jeg) og sikkert også på nyfødt -intensiv. Dette fordi det er de avdelingene som har apparater osv. som kan påvirkes. Det står skiltet der det ikke er lov. På barsel og de fleste andre avdelingene er det altså lov!!!
Hilsen Blåbær (36+1), som vanligvis trør sine arbeidssko på SiR...
Ok,da har tingene tydeligvis forandret seg siden jeg var innlagt på SiR sist. Toppers! :klapp:
Er det med andre ord..( eller med samme ord for den saks skyld:p , for meg som er litt treg....)
Ikke lov å ha mobil på føden
Men lov til å ha den på barsel?:???:
Da jeg var på føden og tok CTG scan og sparketest og sånn i begynnelsen av August, husker jeg nemlig at det stod mobiltlf forbudt utenfor...
Er jo genialt om man får ha mobil på barsel da... :klapp: :klapp: :klapp:
Filifjonk
24-08-2003, 11:31
Da var det slik jeg håpet da! Hurra for (ikke gule sider denne gangen nei.. ) informasjonsflyten her på forumet. Alltid noen som vet svar.. korrekt svar.. Tusen takkers.. ! Mobil, ørepropp og lader skal med i bagen.. Og brillene så jeg ser hvor det står skilter om evt forbud.. Og i grunnen er det jo greit å ha med brillene dersom jeg skulle se noe annet også da.. som ungen f.eks..
Ja, det er kjempegreit at det er lov å ha med mobilen på barsel!
Da guttungen var innlagt pga astmaanfall tidligere denne måneden brukte jeg mobilen der også, på barneavd.3E.
Og det står tydelige skilt der det ikke er lov å ha den med!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.