Vis full versjon : Tidlig ennå, men?
Tidl. bruker
23-09-2002, 16:53
Jeg bare lurer litt på hva dere andre aprilmammaer planlegger å legge den lille i når dere skal på trilletur til våren? (phu, lang setning)
Er det nødvendig meg voksipose? Eller går det helt greit med lammeull og dyne over?
Tenkte jeg skulle spare de pengene siden jeg er så heldig og får en vårbaby.. Hva tror dere? Blir det for kaldt?:???: :???: :???:
Hilsen Nilsma og lillevennen:baby:
Ikke bare du som tenker sånn.... jeg også:uff:
Jeg har termin 3 april, og i vår familie blir nesten alle barn født ca 3 uker for tidlig. Det gjorde også dattra mi. DVS. at babyen min kommer i midten av mars. Da også kan det jo være veldig kaldt.
Si at din baby også kommer tidligere.......
Dessuten får vi jo altids bruk for voksiposen til vinteren igjen.
Jeg tror jeg kjøper en med en gang. Veldig deilig å slippe å kle på :baby: så mye klær til og begynne med.
Ja, jeg tror jeg er enig med meg selv nå..........*ler*
Det blir voksipose :klapp:
Lykke til :D
Koz "egget " 12+4
Hei Nilsma
Jeg har et aprilbarn fra før (født i slutten av april), og den gangen klarte vi oss bra uten voksi-pose på våren. Det gikk fint med dyne og evt. lammeskinn.
Men, jeg arvet en voksi-pose av en venninne, og den var veldig god å ha når høsten og vinteren kom! Og den brukte vi flittig de tre(!) første vintrene.
Så, når vinteren igjen kommer vil du nok trenge voksi-pose eller lignende, vil jeg tro.
meja 11+1
Jeg tenkte vi skulle kjøpe en kombivogn, da den er så praktisk. Jeg får også låne en voksipose av en venninne, men jeg er litt usikker på om vi får bruk for den. Man vet jo aldri...! Tenker en varm dyne holder. Aner egetlig ikke da jeg ikke har barn fra før av, men det er lurt å spørre venner som har erfaring med dette!
Lykke til med kjøp av utstyr!
Rusken 10+4 :klapp:
Hei!
Umulig for meg å mene noe om hva som er best, for jeg har jo bare prøvd meg på ett barn... :p Har ingenting å sammenligne med. Hører at de som bruker voksiposer er kjempefornøyde med dette, men vi har brukt skinnpose og er også kjempefornøyde!
Hannah er født 8. april, og det snødde to dager etter fødselen, før det raskt gikk mot varmere tider. Vi har duovogn, som gjerne har en litt romsligere bagdel enn kombivognen har. Det vi brukte helt til midten av mai, ca., var saueskinnspose med dyne oppå. På seg hadde hun vanlige inneklær, pluss en hjemmestrikket ulldress. Bomullslue og hetta fra ulldressen. Hannah kunne ligge ute og sove i opptil 4 timer, så jeg tror hun var passe varm. Trakk dyna litt opp foran åpningen dersom det var vind.
Til høsten begynte vi å bruke skinnposen igjen, og brukte den fram til Hannah var 1 år i april. Vet ikke helt hva vi kommer til å gjøre nå til høsten/vinteren, men når barna er såpass store og går selv, vil de jo gjerne opp og gå innimellom, så da må de jo være godt påkledt uansett. Ikke sikkert vi får det store behovet for noen pose som helst. (Men posen er stor nok, den, i hvertfall for én vinter til!). Regner med at vi satser på en god ytterdress og et ullteppe over/rundt bena. Hun kommer jo dessuten til å sitte med sko på i vogna, og man kan jo tenke seg hvordan det blir nedi skinnposen/voksiposen, opp og ned av vogna med skitne sko...
Voksiposer er sikkert både praktiske og gode, men jeg synes skinnposer er koseligere, liksom... :) Lammeskinnsposen vår ble kjøpt i "pakke" sammen med vogna, nedsatt fra 1200 til 700! ;) (Posen altså, ikke vogna...)
Tidl. bruker
26-09-2002, 14:43
Blir vanskelig det her gitt. Lurer nesten på om jeg skal investere i en voksi jeg... Det er jo sant det Berta skriver, den kan jo brukes i mange år framover, og kanskje til det neste trollet kommer også...
Tror jammen det blir en pose jeg..
Takk for alle fine råd, og lykke til videre med alle innkjøp;)
Klem fra Nilsma og lillevennen:baby:
Jeg kjøpte voksipose til Philip i fjor. Vi brukte den lenge etter at jeg hadde fjernet bagen i kombivogna - veldig kjekt! Den kommer til å bli tatt frem nå til vinteren også:) Også er den klar til nestemann i april!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.