PDA

Vis full versjon : Hjertelyd

Trine
13-08-2002, 22:22
Hei jeg var og hørte hjertelyden på babyen i dag for første gang. Kjempe koseligt.
Har sett skatten i magen 6 ganger alt, men det var veldig spennende å høre hjertelyden.
Fikk beskjed om at den var 156 er ikke det høyt?:???:

Er det noen som vet om en kan "se" kjønnet ut av hjertelyden? Har lest om det, men husker ikke hvor. Er så nyskjerrig på hva som skjuler seg inni magen. Får forhåpentligvis se det på ul den 30 august.

Trine 15+3 :findag:

stratos
13-08-2002, 23:13
Hei! Fint at du fikk høre hjertelyden! Sist jeg var hos jordmor kunne jeg bare høre den lille bevege seg; h*n satt ikke stille lenge nok til at vi fikk hørt hjertebanke, men forhåpentligvis får vi høre det neste gang!

156 er ikke spesielt høyt; de små hjertene går adskillige fortere enn våre!

Det er kjerringråd som sier at man kan si om det blir gutt eller jente på hjertelyden, men det er nok ikke vitenskapelig bevist! Særlig fordi lyden forandrer seg under fødsel og det gjør jo ikke kjønnet!

Håper den lille ligger riktig til under neste ultralyd! (Selv om her borte sies det at de ikke kan si kjønn med sikkerhet før rundt 24 uker -- men det kan også ha noe med at det finnes folk som aborterer 'feil' kjønn ved 18 uker....)

stratos i Vancouver, Canada 15+2

Tidl. bruker
14-08-2002, 00:14
Hei!
For to uker siden hadde babyen min en hjertelyd på 152, og så vidt jeg husker hadde gutten min omtrent det samme, så jeg tror ikke det er unormalt.
Er nå i uke 16.

Zara
14-08-2002, 13:48
Hei.
Jeg har hørt :hjerter: lyden hos min lege denne uken. Men glemte å spørre ant. slag pr.min. Ble så glad over å høre lyden av hjertet som slo :) (Det er jo litt tidlig å høre det med "doppler?" (usikker på hvordan det skrives)

Vennlig hilsen Zara og:baby: 14 uker.

Hanne78
15-08-2002, 00:44
Ja,det er mye sånt "jente vs gutte"-ting,alt fra hvilke fasong en har på magen,om en har kviser, hva hjertelyd er osv,men jeg tror nok det meste bare er tull(??)Jeg fikk en gutt forrige gang,og fikk beskjed av legen hele veien at ifølge hjertelyden,var det en liten jente der inne...Hjertelyden varierer jo hele tiden,det kommer jo an på om en selv er stresset ol. også!!
Selv tror jeg at det er en liten jente der inne nå,dette pga at dette svangerskapet er så forskjellig fra forrige,men you never know...:gal2: Skal på UL 9sept,så da får vi nok vite det!!!
Klem Hanne 14+3