Vis full versjon : Hvordan er formen deres?
Stine-mor
23-09-2002, 20:03
Her går det litt opp og ned.
I forhold til forrige gang jeg var gravid,er formen super,så jeg skal ikke klage...så mye ;)
Jeg er sliten jeg....Full jobb i barnehage,en vilter ettåring hjemme,og leilighet som ikke gjør seg rent selv :p
Etter mye sykdom og nattevåk på Silje,sover hun igjen :)
Men allikevel går jeg rundt og ser grå ut i ansiktet og blå under øynene:uff:
Kvalmen er kommet..verst morgen og kveld.
Hvordan går det med dere?
Er det bare jeg som ønsker å trekke dyna langt over hodet?
Hei:)
Formen min er ikke mye og skryte av akkurat.......:spy: hele tiden her.....men har funnet redningen...saltstenger!!!
:sover: :sover: :sover: :sover: :spy: :spy: :grrr: :grrr: :grrr: :gal2: :sover: :sover: :sover: :nam: :nam:
Til å bli gal av!
Svarer vel på den rette dagen og jeg da, for i dag HAR den vært elendig.
Men har fine dager også da. ;)
Nei, nå skal jeg ikke klage, men være glad for at jeg er gravid..:uff:
Klemmer fra Nuppa 6+5.
Tidligere bruker
23-09-2002, 22:07
Hei.
I uke 3 og 4 var jeg bare litt kvalm og veldig trøtt.
Men nå i uke 5 og 6 så har det snudd seg helt. Jeg er
veldig kvalm, og skikkelig uggen form. Ikke så veldig trøtt.
Men kvalmen gjør at jeg må tilbringe mye av tidne på sofaen.
Og det passer ikke helt med 4 barn i huset. Heldigvis er ikke
alle hjemme samtidig. Men..
Skal til legen i morgen, og høre om hun har noe som kan
hjelpe meg gjennom denne kvalmen. Klarer ikke gå slik så mye lengre jeg.
Er litt redd for at jeg skal begynne å spy og, for det har vært nære på flere ganger i dag blant annet. Og da får jeg jo ikke i meg noe mat, og da kan det ende med sykehus. Noe jeg ikke har anledning til, med så mange barn fra før.
Jeg som gledet meg til å nyte dette svangerskapet. Håper kvalmen snart forsvinner langt bort, og at jeg kan få lov å nyte dette.
Phuu... godt å få syte litt!!
DL 7+1
Tidl. bruker
23-09-2002, 22:43
Her er formen upåklagelig forsåvidt! Jeg er utrolig trøtt, men det har begynt å bedre seg litt. Jeg har vært litt uggen noen dager, men ikke så galt at jeg har følt noen trang til å spy. I følge den kommende mormoren er det visstnok vanlig i slekta at man er i god form under svangerskapet! :) Til og med i bedre form enn når man ikke er gravid presterte hun å påstå... Så jeg kan ikke klage da!! Håper jeg slipper å bli kvalm senere, for det høres ikke særlig kjekt ut. Også håper jeg selvfølgelig at dere som ikke er i noen særlig god form, blir bra igjen så raskt som overhodet mulig!!:) :) :)
Tidl. bruker
23-09-2002, 23:26
Dette er sånn jeg er om dagen:
:sover: :sover: :sover: :sover: :sover: :sover:
:sover: :sover: :sover: :sover: :sover: :sover: osv
Jeg er trøtt hele tiden. Det eneste jeg vil er å sove. Jeg kjenner at jeg blir gretten mot Storebror fordi jeg er så trøtt. Jeg legger meg halv ni- ni om kvelden, så Rambo-mannen tror at han er samboer med Tornerose. Sex har vi ikke hatt siden vi lagde denne spiren, for det eneste jeg vil er å sove.
Kvalmen har gått over heldigvis, men i natt har jeg sovet dårlig pga ryggen. Det gjør meg jo enda mer trøtt. Nå vil jeg snart være litt opplagt, jeg vil, jeg vil, jeg vil.......
Formen min har bedret seg drastisk den siste uken.
Fra og være kvalm og dårlig i magen, til og være i suuper form:D
Det er deilig og slippe den kvalmen, misunner ikke de som gå sånn hele svangerskapet!
Det eneste er vel at jeg er rimelig gretten om dagen, jeg har ingen lunte i det hele tatt jeg:uff:
Også griner jeg av de utroligste ting!! Her om dagen satt jeg og gråt av PANTER TANTER!!!!!:gal2: :gal2:
Formen i seg selv kan jeg ikke klage på. Ikke kvalm, ikke uggen, ikke noe annet enn TRØTT!
Og her sitter jeg oppe - passert midnatt- fordi jeg har måttet ta med arbeid hjem fra kontoret - som jeg ikke har fått gjort før min 2 åring er i seng - stønn. I tillegg er mannen bortreist - med bil - så alt faller på meg denne uka.
Jeg klarer faktisk å jogge 2-3 timer i uka - ikke så galt med tanke på trøttheten!
8+2 nå tirsdag.
Mvh
hei
Jeg er fryktelig kvalm - sitter på t-banen hver dag og lurer på om jeg må gå av. Er dårlig hele dagen på jobben også, men har heldigvis ikke kastet opp enda. Det som hjelper er å spise litte grann hele dagen ! Helst salte ting - ikke så veldig sunt da, men jeg blir gal av å gå sånn. Hadde samme forrige gang og da gikk det over rundt 12. uke, så jeg håper det gjør det nå også.
Formen kunne helt klart vært bedre. Var i kjempeslag og bare litt trøtt de første par ukene etter at jeg skjønte at jeg var gravid. I forrige uke kom imidlertid kvalmen og det eneste jeg har lyst til om dagen er å krype opp i senga å dra dyna over hodet. Det er verst om morgenen, kvelden og natten. I går var det ille stort sett hele dagen og i natt måtte jeg opp for å brekke meg. På nattbordet har jeg bunkret opp med mariekjeks, banan og vann, for jeg innbiller meg at det blir litt bedre om jeg spiser, selv om det ikke akkurat frister... Så nå har jeg hatt et nattmåltid eller to for å bøte på kvalmen hver natt den siste uka. Blir jo ikke akkurat mindre trøtt av det..... Samboern forsøker å trøste, men da bare griner jeg og så må vi le litt av det hele for det blir unektelig litt komisk hvor lett jeg tar til tårene. Det er ikke langt mellom latter og gråt for tida! Men jeg står det vel over så lenge alt går bra med babyen, så skal jeg klare kvalmen! Og om ikke så altfor lenge går det forhåpentligvis over.
For øvrig skulle jeg nesten tro at dette med graviditet er smittsomt i vennekretsen. I går fikk jeg nemlig vite om nok ei venninne som er blitt gravid. Så nå er vi tre med termin i mai/juni! Det er jo hyggelig!
Snart blir vi nok i superslag! Har hørt rykter om at man virkelig er på topp rundt femte-sjette måned, så jula i år satser jeg på at blir bra!
Klem til dere alle
(7+0)
Isabell@
24-09-2002, 13:20
Den ene dagen er jeg gørrtrøtt, kvalm og svimmel andre dager er jeg bare litt kvalm og trøtt. Men kvalm og trøtt i en eller annen form har jeg vært i snart 3 uker. Selv om jeg gleder meg til at det skal bli bedre om noen uker, så synes jeg det er betryggende at jeg har alle disse symptomene.
Jeg holdt på å glemme puppene som verker som bare det, store er de også blitt så nå er det ikke lenge før jeg må til innkjøp av nye bher.
Formen er bra, men jeg er TRØØØØTTTTT!!!
:sover: :sover: :sover: :sover:
Men jeg skal ikke klage, fordi jeg er ikke kvalm i det hele tatt (foreløpig ;) ) og har det ellers veldig bra.
Sender en del trøste-:stakar: :stakar: :stakar: :stakar: til dere som plages av kvalme og :spy:
Hilsen fra
:vink: Kiki + Mini :baby:
7+0
men sannheten er at jeg er i elendig form... Er kvalm og brekker meg noen ganger hver morgen og trøtt som bare det.
I tillegg kjennes det ut som om jeg har influensa...
Var hos jordmor i går, og fikk en del informasjon, fikk helsekort for gravide og masse råd.. Som ikke hjelper.
Prøver å spise lite og ofte. Ikke lett om morgenen når frokosten kommer opp gang på gang. Virker som om jeg har prøvd alt.
Jeg kjøpte ingefærkapsler i går. Men foreløbig hjleper de ikke, kanskje det tar noen dager før de virker?
Måtte sove to timer i går etter at vi kom hjem fra jordmor. Også var det opp og ut i fjøset og sette inn geiter/sauer ( bare 12stk til sammen...) og gi dem høy, ha inn flis hos hestene og sette inn hester og gi dem mat. Fòre grisene og angorakaninene... også marsj i seng....
Uff for en dag. Og dagen i dag ser ikke ut til å blir bedre. Gubben var hjemme til 10, betalte regninger og ordnet med en del på kontoret før han reiste. Herlig å ha ham hjemme, han stryker meg på ryggen og holder håret mitt når jeg kaster opp. Føles godt det.
Uff som jeg klager... skal prøve å støvsuge i dag. Det er målet. Oppvasken får gubben ta, hvis han rekker. Når som helst i dag kan han få beskjed om å komme opp på byggeplassen og ta i mor matriell til hyttene de skal bygge, og det kan bli alt mellom kl16 og 22....
Klem fra Cecilie 8+4 Jordmor satte forresten terminen min til 1. mai og ikke 2 som jeg hadde regnet ut..
Tinetoff
24-09-2002, 15:05
Her varierer formen fra elendig til fin, via småskral. Det går i stuptrøtt, svimmel og kvalm i forskjellige artige kombinasjoner. For eksempel i morges da jeg måtte sette meg ned på badegulvet rett etter at jeg kom ut av dusjen, og satt der en god stund og kaldsvettet med hodet beleilig nærme do og lurte på om det var spy eller svime av jeg skulle. Gjorde heldigvis ingen av delene, og har faktisk ikke kastet opp i det hele tatt ... ennå. Heldigvis går det greit å få i seg mat, selv om signalene om at man bør spise har endret seg drastisk! Og som følge av dette er konsentrasjonsevnen min dessverre forsvunnet, og det var hovedgrunnen til at jeg gikk og fikk 100% sykemelding i dag. Alt jeg gjør på jobben blir nemlig bare tull :gal:
Ja og så er selvfølgelig puppene enorme og ømme. Lett å glemme, nesten. Og så stikker og murrer det både her og der, og korsryggen kan være ganske vond.
Men jeg er lykkelig likevel, jeg! :D Særlig nå som jeg er blitt sykemeldt.
;) Tinetoff 7+3
Hei dere,
Jeg har det forholdsvis OK - antar jeg, hvis jeg sammenlikner med dere som har fått den STORE :spy:.
Jeg er bare trøtt, :sover: sover enormt mye, og "uggen" hele dagen.
Og så stikker og drar det både her og der. Akkurat det er litt slitsomt, jeg kjenner det når jeg sitter, står og ligger, i alle stillinger. Akkurat nå stikker det VELDIG.
Men rarest av alt er at jeg føler meg oppblåst - stor i magen! (Det skulle vel være alt for tidlig til det?) Jeg har gått ned i vekt, men har problemer med å sitte på jobb med bukseknappen igjen. Jeg er ganske tynn da, så alle forandringer synes godt, men etter bare 6 uker?:???:
Råbra beskrivelse forresten Nuppa, jeg føler med deg....
Klem fra en forholdsvis oppegående Miriam 6+3. :)
prinsessa
24-09-2002, 18:09
Har ingen plager jeg.
Merker ikke at jeg er gravid engang. Så nå er jeg jo bekymra for at jeg har hatt en MA.
Men trøster meg med at det er tidlig ennå 5+1.
Skal på ultralyd 10 okt. så da får jeg iallefall se om det er noen der inne.
Det eneste jeg kjenner er at puppene har blitt litt hardere (ikke mye) De har heller ikke blitt ømme ennå.
Har blitt sikkelig forkjøla men det har vel ikke noe med graviditeten å gjøre.
:p Hei alle sammen!
Formen min er ikke til å klage på. Har vært utrolig slapp og veeeeldig trøtt.
Formen er helt likt mitt første svangerskap.
Bortsett fra at jeg :leiseg: griner lettere. Sitter og stortuter og ser på "Tore på sporet":gal2:
Stakkars neromannen får også kjørt seg; humøret er opp og ned og det går utover stakkars
neromannen min:stakar:
Håper jeg snart kommer i balanse:uff:
klem nero og lille nurket 7+1
Jeg var jo lenge engstelig fordi jeg ikke hadde symptomer, men så kom kvalmen. Første dagen gikk jeg rundt og strålte som en sol - kvalmen var bare herlig. Nå har det pågått over en uke, og jeg må si at jeg er forsynt!!
Er veldig trøtt, men det hører vel med når kroppen jobber på spreng...
Skal på UL i morgen, og er utrolig spent. Føler meg ganske trygg på at alt er OK, men innimellom kommer det selvfølgelig noen dumme tanker..
Er kvalm mesteparten av dagen. Føler meg fin når jeg våkner, men så fort jeg begynner å bevege meg..... Huff!!
Det blir MYE verre når jeg beveger meg, så jeg sitter musestille på sofaen hele dagen. Nå har jeg t.o.m begynt å ta eventyrstunden til guttungen der! Orker ikke tanken på å bevege meg helt inn på rommet hans... Er det normalt? at det blir verre av bevegelse?
Jeg skal egentlig til fysioterapi en gang i uka, men det blir jo vanskelig... Så nå har vi avtalt at jeg bare skal komme når jeg orker, så skal hun skvise meg inn. Innmari snilt gjort!
Har prøvd de fleste råd nå: mariekjeks, ritzkjeks, spise ofte osv. osv. Ingenting funker, men prøver stadig nytt. Skapene er fulle av ting jeg har kjøpt fordi jeg tror jeg skal greie å spise det.... Jaja, det kommer sikkert godt med senere i svangerskapet!! Skal kjøpe saltstenger i morgen, se hvordan det funker...
Heldigvis spyr jeg ikke da! Gjør sjelden det, heldigvis. For når jeg kaster opp så får jeg sprengte blodkar i hele ansiktet og/eller svimer av. Så det er ikke moro akkurat...
Men! Alt det er jo bare tegn på at jeg er gravid! Så jeg prøver å ta det med et smil...
Hilsen
Solmaa (7+5)
Tinetoff
25-09-2002, 15:08
Hei, Solmaa!
Jeg blir også verre av bevegelse! Særlig om morgenen føler jeg meg som regel helt fin når jeg våkner i senga, men av og til er det nok å snu seg over på siden, så styrter kvalmen på. Og når jeg står opp, er i hvert fall elendigheta løs - blir svimmel og kvalm og elendig. Gruer meg til å dusje. Argh ... godt jeg ikke er den eneste!
tvilling75
25-09-2002, 17:30
Hadde aldri trodd det skulle være så slitsomt å være gravid. Nå jobber jeg heller ikke, går kun på skole to kvelder i uken, men det føles ikke slik.
Er nesten konstant kvalm, har tatt av 2-3 kg, brekker meg av og til, men kaster heldigvis ikke opp. Føler jeg har influensa til tider, er utrolig slapp og sløv. Heldigvis er det perioder jeg er litt bedre. Men jeg tar nå alt dette som positive tegn på at alt er bra med nurket.
Hilsen hege 8+6
:findag:
Jeg er kvalm og trøtt. Hele tiden ønsker jeg og sove.
Jeg er i veldig dårlig humør og det skal ingenting til før jeg blir sint.
Men det værste er at jeg er forferdelig redd. På lørdag fikk jeg blod i utfloden. Jeg dro rett på legevakta der de tok en urinprøve som var helt fin. Så fikk jeg beskjed om å ikke løfte noen ting og ta det helt med ro. Jeg var så redd at jeg sa jo ikke at jeg jobbet og hadde en datter på 3 år. Så da kom jeg hjem til barnebursdag for min datter, og alle skulle fortelle de værste historer de hadde på lager. Da fikk jeg vite at jeg skulle ha blitt sykemeldt. Og noe lege her som tar deg alvorlig er jo umulig å finne. Så her går jeg og er redd. Jeg blør jo ikke nå og det var jo bare litt, men nok til at jeg er redd og ønsker hjelp.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.