PDA

Vis full versjon : kvalme når fødselen nærmer seg?

fantasia
26-08-2003, 21:30
jeg har ikke så lenge til termin, bare 24 dager og de siste dagene har jeg hatt skikkelige kvalmebyger. De kommer og går. Har ikke vært noe særlig kvalm tidligere i svangerskapet. Er ikke skikkelig spykvalm, men likevel skikkelig uvel. Jeg kan ikke huske at det var sånn før forrige fødsel, men så sies det jo at en fødsel ikke er lik en annen.
Sist ble jeg bare kvalm etter at fødselen var kommet i gang.
Er det noen som vet hva det kan komme av. Noen som har opplevd det samme?

kren
27-08-2003, 11:57
vet dessverre ikke, men har det samme selv!!det er 25 dager til min termin, var heller ikke sånn sist...har gått slik noen dager nå, men ingen tegn til fødsel.mulig det er så trangt at "systemet" ikke fungerer helt som til vanlig, at det blir forskyvninger på diverse syrer som gjør det slik? tror nok det er mangel på plass som gjør dette.rart egentlig, for hodet er festet og magen har sunket, men det er i allefall mer trangt enn til vanlig...

kren, 36+6/t-25

Loop
27-08-2003, 20:50
Hvis dere sliter med kvalme i tillegg til smerter ved leveren, bør dere kontakte lege med tanke på utvikling av svangerskapsforgifting /HELLP. Det kan enkelt avklares ved blodprøve, urinprøve og blodtrykk. I en slik tilstand,føler man seg merkelig syk, altså det er mer enn en vanlig kvalme. Er du i tvil ring føden.

helleksm
31-08-2003, 00:03
Jeg har også slik kvalme, og har ikke svangerskapsforgiftning.... Så det kan være vanlig og ufarlig også. Men det er riktig som Loop sier, det kan være symptom på dette så ring og be om en test..:findag: