Vis full versjon : Dikt et navn!
Dette er kanskje litt teit, men... :uff:
Tar du utfordringen? Lag et jentenavn og et guttenavn! Det er virkelig vanskeligere enn man skulle tro! For det må ikke være kjempesnålt, men høres ut som et navn, liksom. Skjønner? Hvem vet, kanskje noen kommer på et fint navn som aldri har vært tenkt på før, og som noen kommer til å bruke? ;)
Her er mine forslag:
Juniane (for ei frøken født i juni?)
Vargar (for en liten "ulv"...)
Og dine kreasjoner? :ide:
Til min mors store fortvilelse påsto jeg i barndommen at jeg skulle kalle min førstefødte sønn for Hroar! Roar vil dere kanskje si, men jeg skulle uttale det: Hårgar! (Hvorfor kunne jeg ikke bare skrive Hårgar, da? :gal: )
Jentenavn? Øh, det var værre! Må tenke først! (Kusina mi mener at ei eventuell jente må få navnet Snørrfrid Emalje, men jeg kan jo ikke stjele ideén hennes? ;)
Mamarazzi
24-09-2002, 03:49
Jeg tar utfordringen og slenger meg på med to forslag:
J: Evangelica
G: Milandré
He-he, synes nesten de var litt fine, jeg:D
Nattklem fra Mamarazzi:bryn:
HUFF OG HUFF!
Jeg er kjempemotstander av navn som skal være så spesielle at INGEN andre heter det... Tenk på de stakkars barna som hele livet skal måtte gå rundt og si navnet sitt to ganger fordi alle sier "hæ?" eller de må stave det om og om igjen eller til og med risikere at folk ler fordi det er alt for spesielt.
Jeg tar ikke sjansen på å dikte opp noe navn her, for ut i fra alle forslag jeg har lest tidligere finnes det faktisk folk der ute som kan komme til å bruke dem. Ikke for å være en grinebitende surpomp som ikke er helt med på dette (som i og for seg nok er et morsomt prosjekt), men disse navnesidene skremmer meg til tider. Tenk på barna som skal leve med disse navnene!!!
Hilsen "tradisjonelle" Zurufa... :uff:
Maja-mor
24-09-2002, 12:03
Hva med:
:storeb: : Trulf
Hiljar
Jorger
:stores: : Alleja
Solhjert
Gimara
*thihi* kreativit ja.....:D
:findag: ALLE SAMMEN!!
Klemz Maja-mor (33+1)
Huff og huff, Zurufa (oppfinnsomt nick, forresten;) ), du har jo ikke skjønt det! :)
For det første, hvorfor skal du på død og liv være "kjempemotstander av navn som skal være så spesielle at INGEN andre heter det"? Tror du det i seg selv er grunn for mobbing? Tror det ligger helt andre motiver til grunn for mobbing enn et spesielt navn. Ingen direkte sammenheng overhodet.
For det andre, som du selv også sier, dette var ment på gøy! Men når du sier at du ikke vil komme med forslag i redsel for at noen skulle "finne på å bruke navnet", synes jeg det blir å umyndiggjøre andre og dra i tvil deres evne til å finne ok navn på barna sine.
For det tredje, jeg skrev jo det, at "det må ikke være kjempesnålt, men høres ut som et navn". Kan du gi meg en god grunn til at Trond, Bård, Vilde, Camilla og Rune er ord som egner seg bedre som navn enn Juniane (Julianne?), Vargar (Bjørn?), Hårgar, Evangelica, Milandré, Trulf (hvorfor er det verre enn Truls??), Hiljar (Hilmar), Jorger, Alleja, Solhjert (Solfrid?) og Gimara (Tamara)? Jeg skal fortelle deg hvorfor du synes den første rekka er bedre egna: ene og alene fordi du har hørt dem før! Hvordan tror du de millioner av navn i verden har oppstått? Noen har jo funnet dem opp! Hvorfor skal det ikke komme til nye navn etter hvert? Hvorfor SKAL man bruke navn som finnes fra før?
Jeg har ikke noe mål for meg selv om å gi barnet mitt et navn som ingen andre har (storesøster har et ganske alminnelig navn), men jeg synes det er litt morsomt med språk, og dermed også navn. Du vet, språk forandrer seg...
Hei igjen, Zurufa, jeg har forresten samme yrke som du... ;)
Hei igjen!
Ikke meningen å tråkke noen på tærne!! Jeg var muligens litt morragretten... :(
Men jeg mener nå fortsatt at det er så mange rare navn her inne at jeg blir helt fra meg. Navn som ikke høres ut som navn - da synes jeg synd på barnet som skal hete det.
Men nok om det - vi er forskjellige (heldigvis!). Selvsagt er det lettere å godta navn vi har hørt før!! Samtidig dukker det jo stadig opp nye navn fordi verden blir mindre og mindre - og akkurat det er jo bare positivt!! Man kan sikkert finne på noen som er fine også, men det har ikke jeg sett noe eksempel på. Alle forslagene her er redselsfulle i mine ører!!! Men - som vi jo begge sa - det er vel ment som en litt morsom greie, og da er det greit.
Nå skal jeg trekke meg stille og rolig vekk fra navne-sidene og ikke være ekkel med noen (det var aldri meningen). Jeg er omtrent aldri inne på denne diskusjonen og det er kanskje like greit... (men blir jo fristet av og til)!!
Uansett - lykke til med navnevalg - vanlig eller ikke vanlig. Jeg mente ikke å være slem!!! :stakar: Håper vi er venner igjen!
Klem, Zurufa (som mine barn IKKE skal hete. Det er et vanlig navn i Afrika, men litt for spesielt for oss nordboere synes jeg...)
Camelia: jeg kjenner ei som heter Juniane..Så du må nok komme opp med noe nytt!:D
Tidligere bruker
25-09-2002, 12:28
Andrala og Fantian.
Litt tegneserieaktig kanskje??
Linema og Haugar?
Anelle og Miron?
Ildrun og Ildmar?
Hihihi, ikke så lett nei, tror ikke jeg skal dikte noe selv...
Miriam :p
Siwanna
Tylan
Ombreg
Lumina
:p
Morsomt!
Tidl. bruker
26-09-2002, 14:26
.................
Tidl. bruker
26-09-2002, 14:30
............
Mamarazzi
26-09-2002, 18:01
J: Salvia, Moretta, Valida, Salina
G: Vike, Steinulf, Grønnik, Madsert
Fnise...... PS: Kan jo slenge på -ulf på neste "alle" guttenavn
Mamarazzi:p *ler*
Hva synes dere om Melina eller Meline?
Har ikke hørt det før selv..
Stinemor78
27-09-2002, 18:43
Talina, Jorana, Malissa
Handrian
Det eksisterer to søte små Melina'er på NM, så det er nok allerede "oppfunnet", ja! :)
Elbjørn
Solulv
Steinfinn
Hambirger
Kenguri
Arnlill
Ulvild
Dagbjørg
Hambirger og Kenguri!!! :soh:
:lol: :lol: :lol:
Jillyannan og Matheusis :bonk:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.