PDA

Vis full versjon : Til flergangs fødende

Kirsti
27-08-2003, 10:17
Til dere som har født tidligere. Hvor mye gikk dere ned i vekt fra rett før fødselen, og til dagene rett etter fødselen?

Billa
27-08-2003, 10:31
Tja nå la jeg på meg 30 (!!!) kg da sist....
Og håpet vel på at det skulle rase fort av.

Men da jeg reiste fra sykehuset hadde jeg fått MASSE vann i kroppen, så jeg gikk ikke ned mer enn 5 kg tror jeg.
10 kg tilsammen var det jeg gikk fort ned. ( En uke eller noe etter hjemkomsten).

Ellers så ammet jeg datteren vår til hun var 1 1/2 år, og håpet dette skulle hjelpe meg med kiloene. Men det gjorde det IKKE!!!!

Jeg ammet, ammet og ammet og gikk ikke ned et gram av ammingen. Og NEI jeg spiste IKKE mye mat!!!
Måtte derfor gå den harde veien og gå på Grete Roede for å få av meg resten.

Ikke for å skremme eller noe, men ser så mange som har tenkt å basere de overflødige kiloene på amming, men det hjelper så absolutt ikke på alle!!

Men tror 10 kg ned rett etter fødselen er ganske normalt, med tanke på hva som har kommet ut av kroppen din og hva det veier;)

nurket
27-08-2003, 10:34
Jeg la på meg ca 8-9kg i sist svangerskap.
Når jeg dro hjem fra sykhuset (dagen etter fødselen) var jeg ca 6kg lettere, resten ble borte i løpet av 3 uker :)

Jeg var veldig heldig syns jeg da, for jeg ammet ikke og trente ikke - det bare forsvant :D

20+3

Mondeo
27-08-2003, 12:22
Jeg la på meg 26 kilo i forrige svangerskap. 7 kilo forsvant like etter fødselen,resten måtte jeg slanke av meg etter noen måneder. Ammet ikke mer enn ca 3mnd jeg da,men ingen kilo forsvant i den perioden. Så jeg har også dårlig erfaring med amming som "slankekur".

Andrea_mor
27-08-2003, 12:31
Jeg gikk opp 16 kg sist og 6 kg var vann!!!
Så jeg hadde gått ned 8 kg på sykehuset og resten av de 8, 2-3 uker etter:)
Da pumpet jeg melk, for Ada kunne ikke ta brystet, siden hun var prematur.
Blir spennende å se om jeg kan amme denne gangen, siden jeg tok brystløft eller forrige svangerskap.

*håpe håpe håpe*

LilleMark
27-08-2003, 13:05
Med nr 1 la jeg på meg 12kg og 9 av de var borte da jeg kom hjem. Har vært tilnærmelsesvis likt med de 2 siste, så jeg håper det samme skjer denne gangen også.

Hampus
27-08-2003, 13:10
Jeg la på meg 13 kg når jeg var gravid med Sarah. Veide meg ikke på barsel, men alle 13 kg var borte når jeg var på min 6 ukers kontroll etter fødselen. :)

Carine
27-08-2003, 13:35
Mitt forrige svangerskap ble en reell slankekur for min del... La bare på meg 7 kilo, og etter fire dager på barsel var 12 kilo borte. Altså, minus fem kilo fra utgangspunktet.

Klem fra Carine

*ratata*
27-08-2003, 14:00
Jeg la på med ca 21 kg (de siste tre ukene så sa det blubb blubb når jeg gikk :uff: En uke etter fødsel så var jeg nede på minus 12 kilo og resten gikk sånn sakte men sikkert av under amming i 6 mnd.

En ting er jo vekta en annen ting er jo hvordan kroppen forandrere seg :uff: Jeg hadde altså ikke bestilt denne magen eller rompa og heller ikke de hosftene jeg fikk etter baby'n kom. Men det er vel del va gleden :p

Klem fra oss :D

rarelillemeg
27-08-2003, 16:03
Jeg hadde gått opp 9 kg fra før-gravid-vekt da jeg fødte. Etter 3 uker var alle 9 kg borte (de fleste forsvant med en gang). Etter ca 3 mnd passet alle buksene mine igjen.

2tette
27-08-2003, 16:12
Jeg la på meg 11 kg totalt, en uke etter fødselen var 10 borte og den siste kiloen forsvant et sted på veien. Da var jeg nede på "startvekt" og der stod jeg bom.... Men som nevnt her; selv om vekta viste det samme, så var ikke kroppen den samme!! Kom aldri helt inn i alle buksene mine, de strammet veldig over magen.
Ville heller ikke gamlet på regla "kiloene renner av når man ammer"... det er veldig mange den ikke stemmer for!!

Matrix
27-08-2003, 18:07
Første gang la jeg på meg 30 kilo. Jeg gikk ned noen kilo, men så kom det på noen kilo til og jeg endte opp med å stabilisere vekten som høygravid med førstemann. :uff:

I andre svangerskap gikk jeg opp 12 kilo. De kiloene klarte jeg å kvitte meg med.

Nå har jeg gått opp 6 kilo så langt, og regner med å ende på ca 10 kilo til slutt. De kiloene skal av, og hele første svangerskap deretter. :gal2:

allegra
28-08-2003, 10:16
jeg la på meg 30 kilo i forrige svangerskap fra 60 til 90! Etter fødselen veide jeg 81- resten ble jeg kvitt ved hjelp av Grete Roede og ett år etter fødselen var jeg nede i 60 igjen. Denne gangen har jeg lagt på meg 6 kilo er i 5. måned, så det blir nok ikke så vanskelig å bli kvitt kiloene. Jeg ammet ikke så det hadde ingenting å si for meg.

Bolla22
28-08-2003, 11:11
Veide 2 dager etter fødselen og da var 7kg forsvunnet. Resten raste av de påfølgende ukene...Bare "slafsemagen" ble ikke helt som før hos meg.

Egg
28-08-2003, 11:12
Jeg la på meg 20 kg. Fikk svangerskapsforgiftning så det var forferdelig mye vann. La på meg 10 kg siste måneden :o
Men - 9 dager etter fødsel var jeg 3 kg lettere en da jeg ble gravid :D