Vis full versjon : Bitter Lemon!!!
Er det noen her som vet hva slags effekt Bitter lemon har?
Har hørt at det er kininen som er effektiv:???: På hvilken måte da??
Klem Hege T-5:findag:
Polyanna
14-08-2002, 02:05
Bitter lemon inneholder visst små mengder kinin, og dette fant jeg et eller annet sted om det:
Hypofysehormonet oksytocin vil hele tiden sørge for at livmoren trekker seg sammen. Dette hindres imidlertid av progesteronet, et hormon som i svangerskapets første måneder vesentlig blir dannet i det gule legeme. Senere dannes det hovedsaklig i morkaken, og utøver sin virksomhet hele svangerskapet igjennom. Når tiden for fødselen er inne, reduseres produksjonen av progesteron. Oksytocinet, som under svangerskapet også synes å ha bli dannet i placenta får derved anledning til å virke uhindret på livmoren, som følgelig trekker seg sammen, og riene kommer igang. Når man ved fødsler som fremkalles før tiden gir den svangre kinin, kommer dette av at kinin gir livmoren en økt følsomhet over for oksytocin.
Pernille
14-08-2002, 02:56
Jeg tror det er en ide å kombinere drikking av Bitter Lemon med litt brystvortestimulering.
Som det står i Polyannas svar så gjør kinin livmoren mer følsom for oxytocin og da kan man jo stimluere brystvortene for å få utskilt litt mere oxytocin... ;) Det burde øke sjansene enda mer for at riene setter igang enn bare Bitter Lemon-drikking ihvertfall. Men man har ingen garanti da...det virket ikke på meg... :(
Takker for svar!:)
Jeg drakk to halv-litere med bitter lemon i går kveld... Smakte ikke godt!!!:spy:
Inatt har jeg våknet med jevne mellomrom, og hatt merkbare kynnere... Ikke veldig vonde, eller harde, men sånn at jeg har kjent dem!
Kan nevne at jeg tidligere i svangerskapet nesten ikke har hatt kynnere i det hele tatt.
Hmmmm... Så det jeg lurer på nå er om dette har kommet av Bitter Lemon, eller om det hadde kommet uansett?
:???:
Vel... Skal til legen senere i dag! Får høre hva han sier... (og kansje kjøpe med noe mer Bitter Lemon:uff:
Klem Hege T-4 (som er temmelig:birth: -klar)
Hei,
Hørte at Tonic Water (sånn som han har i Gin og Tonic:o ) det inneholder enda mer kinin enn i Bitter Lemon. Nå syns jeg imidlertid ikke Tonic Water er noe godt i det hele tatt jeg da, litt bedre med Bitter Lemon da faktisk:)
Lykke til:)
Hilsen Miro T-18
Får kansje kjøpe med en flaske av det også da...:lol: :spy:
Er det noen som vet om det er farlig, eller lite bra å tilføre kroppen dette stoffet på egenhånd?
Hege
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.