Vis full versjon : IVF-gravid? Hvor tidlig testet dere??
Stinemamma
24-09-2002, 01:04
Hei alle dere som har tatt IVF/ICSI
Hvor lang tid gikk det før dere testet positivt. Jeg er på dag 12 etter uttak og 10 etter innsetting idag.
Vi fikk beskjed om at hvis ikke mensen hadde kommet ca 1 uke etter stikkpilleslutt kunne jeg ta en test. Jeg har 4 dager igjen av kuren. Er det noen spes grunner til at en får beskjed om å vente så lenge? Er det stoffer i de stikkpillene som kan påvirke et grav. resultat??
Vi er så tvilende til når vi skal tørre å ta en test, vet nesten ikke om jeg tør det.
Klemmer Stine som så gjerne vil ha en liten :baby: eller:baby: :baby:
Jeg har ikke noe svar, men jeg vil bare gi deg en lykke til :stakar:
Klem Pelen :mervink:
Hei Stine
Jeg satte inn egg på en søndag og testa positivt mandagen uka etter. Det blir da fjorten dager etter uttak igjen.
Ved blodprøva som ble tatt den trettende rugedagen viste det seg at hcg'en var på langt over seks hundre, så jeg var tydeligvis en tidlig storprodusent av stoffet!
Om du tar en cb-test nå og den er negativ behøver ikke det bety at du ikke er gravid. Noen jenter er tregere til å produsere nok hcg til å gi utslag på en clearblue-test.
Lykke, lykke til!
Monalille
01-10-2002, 23:50
Det tok laaang tid før jeg testet positiv. Tok mange tester der den viste at jeg ikke var gravid. Men jeg fortsatte å ta de testene fordi jeg hadde magefølelsen. og plutselig fikk jeg to fine blå streker!
Lykke til! Gi aldri opp ihvertfall!
jeg har akkurat testet positivt etter icsi-behandling
jeg hører til RH, og der får vi beskjed om å ta blodprøve på dag 14 etter uttak, nå sitter ikke jeg og venter på nyheter så jeg testet med CB på dag 13 etter uttak, da fikk jeg en svak blå strek :klapp: :klapp:
dagen etter reiste jeg inn til RH(med rekvisisjon) og tok blod, fikk svaret samme ettermiddag...
når det gjelder pille kuren(progesteron), så er ikke den med på å gi noe falskt resultat, derimot er det EL-sprøyten som kan gi deg et falskt positiv....pass på å ikke teste før det er gått 11-12 dg etter den istedet:D :D
ps: det kan være at det er stor forskjell på hcg-verdien(gravide hormon) fra pers. til pers. at de ber deg vente til en uke etter pillekuren.
ønsker deg lykke til
klem fra
bobla+:baby: eller:baby: :baby:
4+2
Stinemamma
02-10-2002, 16:33
Gratulerer med dine to blå.
Jeg testet på lørdag, 14 dager siden insetting, og igår. Den igår var blå som bare det.
Dessverre har jeg begynt å blø, så jeg vet ikke om jeg får beholde min(e) små knøtter.
Skal til legen imorgen, så jeg må vel bare vente å se.
Klem Stine
morsomt at du testet 2 blå ...gratulerer!!!:D :D
har hørt at det er normalt å blø litt selv om man er gravid, men det er jo litt skummelt....tenker på deg og lurer på hvordan det går??:uff: :uff: :uff:
mange tanker sendes deg fra en som vet hva du går igjennom...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.