PDA

Vis full versjon : jobbe eller ei?..

Aud
24-09-2002, 13:20
Hei!
eg er ca 10 uker på vei med tvillinger, og lurer på hvordan dere andre tvillinggravide gjør det med jobb og sånn..
Jeg ble sykemeldt allerede i uke 6 pga blødninger, og blør fremdeles. Foreløpig er jeg sykemeldt et par uker til, ihvertfall så lenge som jeg fortsatt blør. Jeg har en ganske tung jobb, mye løfting og lemping. Bør jeg "ivre" etter å gå tilbake i jobb så snart legen godkjenner det, eller bør jeg innstille meg på å bli hjemme resten av svangerskapet? Får en følelse av at det er mye opp til meg når jeg snakker med legen om det. Hva har dere andre gjort? Det er jo både litt kjedelig, men samtidig veldig "trygt" å ikke jobbe denne tiden..

Philomene
02-10-2002, 00:43
Jeg synes du bør ta det med ro. Det ER meget kjedelig å være tvillinggravid, men det er tross alt "kun" noen måneder mot to hele liv, så det er verdt det!! Lykke til !

helenmarina
22-10-2002, 13:53
Jeg hadde heller prøvd å snakke med arbeidsgiveren, for å se om ikke det var en annen jobb jeg kunne ha gjort mens jeg var gravid. Jeg hadde selv aldri klart å gå hjemme i så mange måneder ... man blir som regel sykemeldt i uke 28 uansett.

H

ich
22-10-2002, 14:25
Jeg synes det er synd at legene lar det være så mye opp til hver enkelt å bli sykemeldt. På Riksen sykemelder de uansett fast fra uke 20. Jeg le 50% sykemeldt i uke 20, og legen ba om lov til å 100% sykemelde meg i uke 22, noe jeg takket veldig ja til. Du må regne med at dette blir tungt, kjedelig - litt vondt og ganske slitsomt, men det er veldig gøy å få stor mage og se så tydelig at den vokser synes nå jeg.

Ta godt vare på deg selv og de små, det har dere alle fortjent!

lazylionezze
04-11-2002, 16:40
Jeg gleder meg til jeg blir sykemeldt. Jeg er 13 + 1 i dag og har nå ikke blødd på nesten to uker. Jeg blødde masse i 7 uker, fra uke 4 - 11, men ble ikke sykemeldt for det. Tror ikke jeg skal ha noe problem med å fylle dagene dersom jeg ikke blir veldig dårlig av bekkenløsning eller andre ting.

kristina
05-11-2002, 11:27
Jeg tror svangerskapet kan bli veldig langt hvis man går hjemme hele tiden. 50% sykemelding kunne jo være en fin løsning hvis man ellers føler seg i fin form.

Jeg er nå 9 uker på vei. Jeg har en grei jobb uten særlige anstrengelser. Jeg skulle nok ønske at jeg hadde noe redusert arbeidstid i disse dager, ettersom jeg til stadighet løper på do for å :spy: Men foreløpig holder jeg meg på jobb, blir vel sykemeldt en god del tidligere enn hva jeg hadde regnet med nå som jeg venter tvillinger.

Uansett, dette er noe hver og en må føle på kroppen sin. Diskuter det også med legen din, og så kommer dere nok fram til en grei løsning.

klem kristina og :baby: :baby: