PDA

Vis full versjon : Første ordentlige svangerskapskontroll

Isabell@
24-09-2002, 13:39
Det var først idag vi gikk gjennom alle skjemaene og hun tok alle prøvene. Så nå går jeg rundt med Helsekort for gravide og føler meg så gravid og lykkelig! :D

Vekt: -1 kilo ( sikkert kvalmen sin skyld)
BT: 105/80
Ødem: Neg

De andre prøvene må jeg vente på resultatene på. Laboratoriedama hadde problemer med å finne blodårene mine, så det gjorde vondt. Det gjør fremdeles skikkelig vondt!!:uff: Jeg hater så intenst sånne prøver, så akkurat det gleder jeg meg ikke til å måtte gjøre hver måned.

Hun fant livmoren og den hadde vokst siden sist og godt var det. Hun prøvde også å høre fosterlyd, men det fant hun ikke så tidlig.

Cecilie
24-09-2002, 14:53
Nå har jeg vært hos jordmor for første gang. Må si at jeg føler meg liksom mere gravid nå som jeg har fått helsekort for gravide.

Skal ikke gå til lege, jordmor sa at så lenge jeg ikke hadde vondt måtte jeg ikke gå til lege. Jeg liker nemlig ikke legen min...

Så nå skal ikke jeg til jormor før i uke 14.... Og det er lenge til. Og til UL i uke 17-18... Vil helst ha før, men jeg gidder ikke betale ekstra for å få tidlig UL... Så vi får ikke sett nurket våres før det er ganske stort. Så lenge jeg er frisk vil jeg gå til kun jordmor, hun er kjempegrei!

Klem fra Cecilie 8+4