Vis full versjon : Ribbeina mine...auuuu
Steinbukk
24-09-2002, 15:49
Hei
Vet ikke helt hva det er...må vel spørre jordmor på neste kontroll.
De siste dagene så har det gjort så SINNSYKT vont i de nederste ribeina mine...noen ganger på høyreside noen ganger på venstreside og ofte tilslutt i begge.
Kan egentlig ikke være den lille som sparker...livmoren går ikke så langt opp (tror jeg da) og det er ingen bevegelse fra :baby:nurket samtidig med vondtene.
Mener jeg var borti noen som her inne et sted som hadde det ca nesten på samme måte...og at vedkommende mente at :baby:nurket hadde lagt seg med foten under ribbeina...er dette mulig? Hvordan vet man det?
Ja ja :) dette var mitt bidrag i dag til å få opp diskusjonsstatistikken her på Desemberklubben... :klapp: :klapp:
Jeg har utrolig vondt i ribbeinene jeg oxo.. Det var sikkert meg du leste om. Jeg kjenner det kun på høyre side jeg da. Før var det vondest foran, men nå er det kun bak..
Kjenner ikke spark jeg heller.. Tror nok ikke det er en liten for nei. Det er mere som ett konstant trykk. Leste om en annen som mente det var en muskel bak ribbeinene som hadde strekt seg. Synes dette hørtes mere logisk ut.
Nå har jeg oxo fått en "død flekk" rett undere de høyre ribbeinene.. Virker som om det er noen nerver som ligger i klem. Det prikker ofte.. Som små dyr som kravler. men nåe jeg trykker eller klør meg på flekken så kjenner jeg det ikke. Merkelig! Kanskje det har noe med smertene i ribbeinene å gjøre..
Steinbukk
24-09-2002, 16:24
Ja ja ja ja ja (leses kjempeivrig!)
Det glemte jeg jo å skrive om...så gøy at det ikke bare er meg som har maur under ribbeina :lol: :klapp:
Når jeg ligger på siden (særlig) så komer det en utrolig irriterende "sitrende" "bølgende" "kilende" "kravlende" følelse under det ribbeinet som ligger ned mot underlaget.
Forstyrrer såpass at jeg f.eks ikke får slappet av eller sove...
...forsvinner for en kort periode når jeg f.eks. vrir litt på meg e.l.
Denne sitringen er også uavhengig om det er liv i magen eller ikke. Tror forresten ikke jeg har kjent liv samtidig. Eller... :) når jeg kjenner liv blir jeg så fokusert på det at jeg ofte glemmer å kjenne alt annet :) Er jo så KOS...så lenge det ikke er rettet mot blæra mi...den er "OFF LIMIT"
Livmoren vår går da veeeeldig så høyt opp nå, og om vi sitter når den ofte borti ribbeina, gjør den ikke hos dere? Min lille krabat har for glede av å sette foten sin under høyre ribbein, kjenner det når jeg sitter, for da synker jeg mer sammen. Og det er ikke akkurat så veeeldig behageløig! Forsøker av og til å få den til å flytte foten, men det ender alltid med at h*n bare sparker til, og deretter plasserer foten sin på samme sted igjen..
Irriterende? Ja! :p
Det er nok den lille, ja ;)
Men ennå er det ikke ille. Bare vent litt nærmere dere :D
Søren også..det var jo AKKURAT dette jeg skulle spørre legen min om da jeg var der i går. Glemte det helt bort da han ga meg 50 % sykemelding :D .
Men mine "døde" flekker eller områder forsvinner om jeg setter meg opp. Jeg har de "bare" når jeg ligger.
Men jeg er også plaget (plaget og plaget) av at fingertuppenen visner/sovner. Alle sammen..på begge hendene. Ikke vondt, men skikkelig ubehagelig og ekkelt!! Er det flere som er "plaget" av dette, eller vet hva det kan være. Glemte å spørre om dette også:uff: Tror jeg må begynne å skrive opp spm. når jeg skal til legen, jeg glemmer omtrent ALT for tiden.
;)
Tidl. bruker
25-09-2002, 21:31
Har det sånn jeg også! Tror derimot at det er muskler på innsiden av ribbeina som gjør at det er vondt hos meg. Husker det var litt sånn sist også, men det var mere mot slutten og ikke så ubehagelig...eller kanskje jeg ikke husker så godt? Det er i allefall vondt på begge sidene, kjenner det verker ved dype åndedrag, og umulig å finne noen god måte å ligge på når det står på. Hos meg har det ikke sammen heng med når det er livat i magen, men kanskje det kommer av noe trykk eller noe sånt? Synes det er best å sitte med MASSE puter bak i ryggen når det er sånn, og at det hjelper litt å bli massert bak på ribbeina på ryggen. Skal uansett spørre på neste kontroll :)
Klem fra Tusse
Tidl. bruker
25-09-2002, 22:04
.
Nå har jeg også fått Veldig vondt i ribbeina.
Jeg har vondt i de helt nederste ribbeina på høyre side(inn mot midten).
Jeg har ikke sovet noe særlig på 5 netter nå.
Finner ingen stilling som det ikke gjør vondt å ligge i.
Dere andre som har/hadde vondt, har det blitt bedre (please si at det har gått over).
Hvor lenge hadde/har dere det?
Jeg orker ikke å sove så dårlig i to måneder til, da blir jeg gal. :leiseg:
Vet dere hva dette kommer av, jeg tror ikke det er fordi jenta vår sparker.
Jeg merker det også inn under høyre ribben, men mest når jeg sitter, føles nesten ut som om Julie ligge og tar spenntak inni livmoren.
Kula, det at fingrene dovner bort skyldes at senebåndet rundt håndleddet blir for trangt slik at nerven til fingrene (spesielt lille og ringfinger) kommer i klem. Det kalles endokarpalsyndrom og er vanlig hos eldre og hos gravide. Hos gravide går det bort av seg selv etter fødselen og behandles derfor ikke, mens hos alle andre kan det behandles ved å operere.
Koala 31+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.