Vis full versjon : Rier i lårene
Da jeg fikk datteren min hadde jeg så vanvittige rier i lårene.. Det gjorde at jeg overhodet ikke klarte å ha noe fokus under fødselen. Hadde jeg hatt vondt i mage/rygg så tror jeg jeg hadde klart å samle meg mer om det jeg "holdt på med" men når jeg hadde disse riene i lårene som kjentes som vannvittige kramper så følte jeg at jeg mistet helt fatningen.. Jeg fikk heller ingen smertefrie pauser mellom riene i løpet av de 24 timene det stod på. Jeg fikk epidural som jeg følte at ikke virket, jeg hadde vannvittig vondt likevel.. (jeg fikk drypp i tillegg)
Er det noen som vet hvorfor noen får vondt i lårene under fødsel?
Er det andre som har opplevd det?? Må jeg regne med at jeg får det denne fødselen også??
snowflake
03-09-2003, 13:24
Jeg hadde også smerter (krampelignende) i lårene under forrige fødsel, og regner med at det må være nerver i klem som forårsaker smertene. Jeg hadde det ikke med min førstefødte, så jeg tror ikke du nødvendigvis får det igjen selv om du har hatt det en gang.
Jeg ville sagt fra på sykehuset på forhånd, kanskje har de smertestillende som hjelper godt for slike smerter? Kanskje en spesiell fødestilling hjelper? Be jordmor eller lege å skrive i papirene dine at du er redd dette skal gjenta seg...
Lykke til!
Snowflake
Snakket med en jordmor angående dette i går, og hun sa at visse merket rier utelukkende i lår. Hun sa det var at ligamentene ble strukket.
Jo takk jeg også hadde rier i lårene, med alle mine 3, og regnger med å få det nå denne gangen også.
Men jeg synst det var verre første gangen, og det kan jo sikkert være også fordi jeg ble satt på drypp.
Jeg følte at det var myyyye bedre å gå og bevege seg rundt, enn å ligge i den der sengen.
Da jeg hadde mensen, fikk jeg avogtil slike smerter i lårene. For de sier at det blir som sterke menssmerter....
Håper vi holder ut.... og det gjør vi nok...
orkide 7+1
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.