Vis full versjon : men...
Jeg HAR sendt den inn da, men ikke til trygdekontoret, men til arbeidsgiver. For det sa legen jeg skulle, siden arbeidsgiver skulle begynne å betale meg penger...
Ble det feil?:???:
Når jeg gikk sykemeldt, leverte jeg alt til arbeidgiveren, untatt den delen jeg selv skulle ha. Så fikset han resten. Enkelt og greit :)
Hvis det er forskjell der du jobber, og du har levert feil, burde jo sjefen evnt. de på regnskap si ifra til deg!
Kos deg og slapp av tiden du har hjemme :kidoki:
BabyBlue
14-08-2002, 04:19
Det er opprinnelig 4 deler
1: Legen beholder, sender kopi til Trygdekontoret
2: Til Arbeidsgiver, for å "dokumentere" din sykdom
3: Denne må sendes til Trygdekontoret, denne delen har et sykepengekrav på seg som man må skrive under på
4: Denne beholder du selv.
Arbeidsgiver skal betale de første par ukene, trygdekontoret deretter, det er her praksisen spriker, fra arbeidsgiver til arbeidsgiver.
Da jeg jobbet i forsvaret, så var dte trygdekontoret som betalte meg sykepengene utover de første par ukene, og det kan lett bli forsinkelser i utbetalingen.
Da jeg jobbet for en privat bedrift, så fikk jeg lønn som vanlig, og arbeidsgiver fikk penger fra trygdekontoret, arbeidsgiver forskutterte altså. Men Arbeidsgiver får ingen penger av trygdekontoret om Trygdekontoret ikke har fått "krav om sykepenger" som er underskrevet av deg.
Ring jobben så snart som mulig, og finn ut om de forskutterer ut lønnen din, eller om du skal få den fra trygdekontoret når 2 ukersperioden er over.
Håper det ordner seg for deg :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.