Vis full versjon : Hjelp, jeg blør!!!!!!
Jeg er i dag 5+4, og oppdaget for en time siden friskt rødt blod..
Har i hele dag hatt noe som ligner på sviende smerte på ene siden av magen...Det er en god del blod som kommer og det virker som det strømmer litt hele tiden...
Jeg har mistanke om at det er s.a, men har ikke smerter i magen nå..
Noen som kan svare meg... Trenger litt gode råd...:???:
Legg deg ned og ta det med ro, for å se om blødningene kan stoppe. Du kan også ringe legevakten, men de vil nok ikke kunne gjøre noe for det er for tidlig å se etter liv på UL. Mange har mens-blødninger i svangerskapet, spesielt tidlig, så det kan være helt ufarlig. Dersom du har en SA på gang, må du nok bare vente å se hvordan deg går. Legen din kan ta en blodprøve der han kan se om du har HCG i blodet (Gravidhormon). Prøven tas på nytt om tre dager, er du fortsatt gravid, er antallet hormoner fordoblet, har du mistet, vil de ha synket. Urintest vil uansett være positiv en stund etter SA så det er ikke til hjelp nå. Ha noen rundt deg og forsøk så langt det er mulig å komme deg gjennom dagene. Vet av erfaring at det er tøfft, og må si at jeg føler med deg. Sender mange positive tanker og håper på det beste.
Jeg hadde også en blødning, i uke 7. Hadde heller ikke smerter og det viste seg at alt gikk bra. Legen fortalte at det i begynnelsen av svangerskapet, spesielt de 9 første ukene, er lett å få hull i blodkar i morkaken. Dette fordi livmoren utvider seg og strekker blodkarene. Noen ganger går det altså hull på dem.
Enig med forrigemann. Gå til legen og ta en blodprøve.
Lykke til :)
Kolbe 9+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.