PDA

Vis full versjon : Har du leggkramper?

snowflake
04-09-2003, 09:33
Hei alle sammen!

Jeg fikk en stor aha-opplevelse i går da jeg satt og las i ett blad for gravide.

Jeg har i dette svangerskapet hatt leggkramper bare EN gang! I tidligere svangerskap har jeg vært skikkelig plaget av det, og har fundert på hvorfor ikke denne gangen?
Jeg har derimot vært veldig plaget av halsbrann, og har drukket så mye melk at vi har fleipa om at jeg kommer til å få en kalv :D

I dette bladet las jeg at leggkramper kan være ett tegn på kalsium mangel!!!! Vel, kalsium er vel det jeg har hatt nok av, så ingen leggkramper på meg!

Så drikk melk folkens :klapp:

Snowflake 38+4

Cathrine*
04-09-2003, 09:37
Takk for tipset. Jeg har ikke vært så flink til å drikke melk den siste tiden, og leggkrampene er blitt verre, men kun om natten.

Skal få i meg litt melk fremover nå, og se om det hjelper.

Cicci
04-09-2003, 13:04
Om du ikke liker melk får du kjøpt kalsium tyggetabletter på apoteket ;)

HeidiH
15-09-2003, 01:31
Magnesium urtetabletter er også helt ypperlig! Venninna mi fikk foreslått det av jordmora si, og jeg kan underskrive på at det hjelper kjempemye! Lukter godt også av dem, minner litt om tomatsuppe! (mmm) Og for jeg som ikke er glad i kunstige stoffer og medisiner, er disse superdupre!

Plages med leggkramper når jeg ikke tar dem, for jeg går og står hele dagen når jeg arbeider. Går det mer enn tre dager mellom at jeg tar en magnesium, får jeg straks kramper når jeg roer meg ned etter jobben. Hjelper også å tøye og strekke forsiktig ut leggen visstnok, men jeg er vel ikke så flink til å huske det alltid.
Men som sagt, magnesium er fin mot kramper:D
Og de holder seg borte!

God natt :)

colajenta
15-09-2003, 02:19
Huff.... tror det der med melk og leggkramper er tull.... drikker masse melk jeg oxo, men krampene er der likevel....
Forresten, hvordan får jeg termin osv i meldingene? er ny.....

C3PO
15-09-2003, 07:54
Jeg hadde leggkramper to ganger i forrige uke. Jeg vet ikke om jeg får inn nok kalsium, så det er noe jeg skal se på etterhvert.