PDA

Vis full versjon : Loppa har vært hos jordmor !

Loppa
24-09-2002, 18:59
Og det var kjempe topp !! :klapp:
Jordmor var kjempe koselig og hun tok seg goooooooooooood tid til meg. Snakket om alt mulig rart fra A-Å ! Hun var så rolig og behagelig. :D
Og hun klarte virkelig å vekke Lille Håp. For når hun klemte og kjente på magen min ble det virkelig liv i h*n. H*n sparket og sparket så magen min så ut som en kjele vann som koker. :lol: Jordmor måtte også le. Hun hadde dermed også litt problemer med å få telt hjerteslagene, for Lille Håp sparket hele tiden. Hun endte til slutt opp med 150 slag i minuttet og syntes ikke det var rart, så fælt som nurket turnet der inne. ;) ;)

Her er fakta:

BT: 120/70
Urin: Hadde glemt det jeg.... :blush:
Ødem: 0
SF-mål: 19 cm
Vekt: Opp 2 kilo ( og jeg som var så spent på om jeg hadde gått opp noe ;) )
Hjerteslag: 150

Ellers fikk jeg flere brosjyrer og info. om diverse ! Alt fra kosthold under svangerskapet og til hvilke rettigheter man har.

Hadde en virkelig fin time hos jordmor i dag og det følte jeg virkelig at jeg trengte også etter alt som har skjedd.

Klem fra Loppa & Lille Håp, 21+4.

spira
24-09-2002, 19:19
hei!!
Gratulerer med vel gjennomført jordmor time!!
Er så godt når de har god tid til deg!!
Jeg skal ha lege time i morgen og er spent på hvordan det går!!

Klem fra spira og lille
:baby: 23+2

Sala
24-09-2002, 19:34
Så bra at alt var fint på kontrollen! Jeg skal på kontroll til jordmor på torsdag, og gleder meg til det. :) Spent på å høre hvor på skjema SF-målet mitt ligger nå, har vært i overkant av normalen ved hver måling, og synes det har tatt helt av de siste ukene. Men det skal det kanskje gjøre... :uff:

Mitt nurk våkner også alltid hos jordmor og lege, særlig når de kommer med doppleren for å måle hjertelyden. Leste et sted at fostre registrerer høyfrekvente lydbølger som vi ikke hører! Det er altså derfor de våkner og romsterer ved ultralyd og hjertelydmåling, ganske utrolig! :)

Sala 24+0

:findag:

Gullifjun
25-09-2002, 09:42
Så flott at du hadde det så fint hos jordmor :klapp:
Alle dine fakta var jo helt topp!

SF-målet mitt hos legen sist (litt før uke 22), lå på 21 cm, så det var vel litt i overkant. Jeg hadde også hjerteslag på 150 :)
Ødem hos meg +1, og vekt opp 5 kg :(
Jeg skal til jordmor neste gang 9. oktober.

Mvh. Gullifjun (22+4) :findag: