Vis full versjon : ang søknad om fødeplass
dette gjelder vel bare feks Oslo og de byene som har 12981762174864 forskjellige sykehus???
her i stavanger er det jo egentlig bare et alternativ (SiR)?
så da går det vel automatisk med oss regner jeg med.
Iset 29+0
Jeg tror jordmor/lege søker om dette og at det ikke er noe du trenger å tenke på.
Som du selv nevner tror jeg bare det er i Oslo området man blir konfrontert med at man har valgmuligheter. Men det er fremdeles jordmor/lege som søker (dersom man ikke vil føde på ABC da, for der må man søke selv).
Lykke til!!
Du trenger ikke bry deg med det! Her føder vi på SiR alle sammen ;)
Siden vi bare har SiR i vår region, er det det naturlige valg.
Egersund synkehus har ikke fødeavdeling.
Hadde Egersund hatt det, kunne vi også valgt hvilket sykehus vi ville ha.
Greit og bare ha et alternativ, så slipper vi unna den bekymringen ;)
Andrea_mor
05-09-2003, 09:54
Til syvende og sist i hvertfall, så er det lege eller JM som søker om fødeplass på første kontroll.
Det er fordi at sykehusene skal vite sånn ca. hvor magen fødende det er i den og den mnd.
:mervink:
21+3
snowflake
05-09-2003, 11:00
Her i Romsdalen kan vi også velge sykehus, så det er helt sikkert andre plasser enn Oslo du kan velge sykehus, men kanskje ikke i Stavanger. De som bor midt mellom to byer kan velge utfra ønske.
Her kan vi velge Ålesund eller Molde, men siden Molde ikke har barneavdeling, velger jeg Ålesund. For meg blir det omtrent like langt...
Snowflake
Dessuten er det fritt sykehus valg i Norge.Om du bor i Finnmark men vil føde i Kristiansand, har du krav på det.
Jeg bor selv i Akershus og sokner egentlig til A-hus. Valgte å føde på RH sist og denne gangen. Flere av venninene mine har valgt feks Bærum sykehus.
Gynekologen min søkte sist og denne gangen var det jordmor. De pleier å gjøre det ved første konsentasjon over 8 uker(?) Det henger en liten slipp på helsekortet for gravide som de sender til sykehuset du vil føde på.
*Kristin*
06-09-2003, 11:10
Du kan velge her i Stavanger også, men det er jo ikke så mye å velge blant... (måtte være hvis du vil til f.eks. Flekkefjord, mange som sier at den er bra)
Men det er bare i Oslo du må søke. Her i byen er det bare å møte opp, det har jeg fått beskjed om iallefall.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.