PDA

Vis full versjon : Så fikk jeg svidd av enda noen kroner da...

MøreMia
13-08-2002, 23:19
Jeg har sagt det før og gjentar det nå... Denne babyen kommer til å ruinere meg :p og jeg nyter det...

Jeg greier bare ikke gå forbi en utstyrsbutikk uten å komme ut med en kjempepose med bilde av en yndig baby og påskriften "Det er så mye jeg trenger"... Tell me about it!

Trodde jeg hadde så mye fra før jeg. Der tok jeg skammelig feil...

Var ikke så full av penger (ja, som om jeg er det NÅ liksom...?) da jeg fikk førstemann. Kjøpte brukt vogn som var moden for dynga allerede før jeg begynte å ta den i bruk. Forbante meg på at jeg skulle ha splitter ny vogn til nestemann. Flette ny vogn ble det. Nærmere 7000,- koster en flette ny vogn...

Lånte voksipose som hadde vært brukt til Gud vite hvor mange barn tidligere. Nå skal jeg kjøpe min egen voksipose. 1800,- kostet en ny, sort voksipose som passer perfekt til den nye, mørke vogna...

Ettersom jeg føder i november er det et must å ha myggnett umiddelbart... Kjøpte grått myggnett i går. Grått myggnett som matcher nyvogna. Myggnettet kostet bare 80,- Skulle heller kjøpt regntrekk da jeg føder i november, mer sjanse for sludd og snø her på nordvestlandet enn for mygg og annet skrømt.

Stelleveske? Hadde stelleveske til forrigemann også jeg! En snill slekning sydde en fin stelleveske som jeg brukte hele tiden. Denne stelleveska matcher ikke den nye vogna mi. Den sorte stelleveska fra BabyBjörn matcher vogna mi. 700,- nye kroner.

Ammepute? Kunne det vært noe kanskje? Klarte meg meget bra oppdandert med puter og dyner da jeg amma sist, men gudameg så søte de ammeputene er... 330,- Det ble ammepute også i går... Ammepute med søte bamser.

Vippestol har jeg! Vippestol fikk sønnen min fra oldemor og oldefar for 6 år siden. Den er nydelig. Akkurat en slik stol jeg ville kjøpt nå også om jeg var nødt...
Vogge har jeg også. Har da mye jeg!
Sprinkelseng har jeg ikke, ikke høgstol heller. Skal ikke kjøpe heller, skal få låne. Det går an å låne litt denne gangen også Mia...!

Stellebord! Stellebord må jeg da ha...!

Men det var det regntrekket da. Kanskje må jeg ta en tur i morgen og fylle opp enda en stor pose med bilde av en yndig baby og påskriften "Det er så mye jeg trenger"
Jeg kommer ikke til å komme ut med bare et regntrekk.

Såpass vet jeg!:bonk:

Godt jeg har enda 15 uker å gjøre det på... :cool:

Nikken
13-08-2002, 23:41
Åhhhhh - blir helt dårlig etter å handle selv nå, jeg... Har faktisk ringt og sjekket vogn i dag - og bestilt! Vi reiser til Sverige neste uke og vogna skal plukkes opp på Happyland på vei hjem på søndag. Og til alle som lurer - Happyland var desidert billigst i Sverige på Teutonia-vogner!

Jeg skulle bare ha ny vogn jeg - alt det andre kunne jeg klare meg med brukt. Vi får se.... Jeg KLØR når jeg hører om handlinga di:gal2:

Hvis jeg får vite kjønnet hos jm på torsdag så spørs det om ikke det blir en liten handlerunde allerede samme ettermiddag...

Det er hvertfall betryggende at du har fått deg myggnetting! Det KAN jo bli en sein høst på Mørekysten!!

fabel
14-08-2002, 01:47
:latter:
Kan ikke si annet enn at jeg kjenner meg igjen!
Skulle "bare" en liten tur på Nøstebarn i dag for å titte; jommen sa jeg titte, endte opp med varer (inkl. skinn) for 1500 kroner. Deretter bar turen til Baby-kos, var jo så godt i gang at jeg likegodt kunne svi av litt mere cash (ikke direkte rik, jeg heller... hrmmf!!!), gikk en tusenlapp der også.... og jammen var ikke mannebeinet med på moroa uten å protestere i det heletatt! Han ville kjøpe en nusselig bamse til "bare" 500 kr., da stoppet madammen ham, gitt :D
Hadde i utg.pkt. planer om å være moderate med innkjøpene til nykommeren, men det kan vi visst se langt etter. Skumle saker sånne baby-butikker!

klemmer fra fabel, 27+1

Lillian
14-08-2002, 02:24
Så flott å høre da! Neste gang gubben synes jeg overdriver skal jeg jaggu si "de andre novemberdamene har shoppa masse de..." :mhmm:

Redebyggeinstinktet mitt holder nemlig også på å ta litt av. Selv med to barn fra før klarer jeg å finne masse vi "trenger". Vi var studenter og gikk også for de rimeligste låne- og arveløsningene med førstemann. Lillesøstra kjøpte vi masse nytt til, men det er ikke noe gyldig argument mot ytterligere innkjøp at "vi har klart oss helt fint uten til nå". Jenny er nemlig født i mai, og man trenger helt andre ting til novemberbarn, ikke sant? (Ja, jeg visste vel at dere var enig! ;))

For eksempel voksipose. Et novemberbarn trenger voksipose, fikk jeg vite da jeg spurte dere på gamle SnartMamma. Så det kan jeg iallefall kjøpe. Jenny kan få bruke skinnposen sin en sesong til hun.

Og nappywrapper og babycalling og skinnfell og sånn smart reisestol. Okay da, så trenger vi kansje ikke alt dette. Men noe må vi jo kjøpe da. Vi får se hvor mye jeg får med meg mannen min på. Han er liksom den fornuftige av oss. Jaja, noen må vel være det også. ;)

Lykke til med shoppingen!! :D

Lillehammer
14-08-2002, 11:18
:lol: :klapp: :kidoki:

Blir nesten litt misunnelig jeg... Har så langt ikke brukt ett øre på den kommende :baby: , men jeg har i hvertfall begynt å TENKE på det nå! :D Dessuten er min mor i gang med å strikke...

:klem: til møremia fra Lillehammer og Baby-Ola

Tidl. bruker
14-08-2002, 15:23
:lol: :lol: :lol:
Du kan få sagt det du!

Tifa
14-08-2002, 16:11
Mannen og jeg er førstemann i begge familiene våre som får barn, vi, så alle shopper, strikker og syr for oss. I tillegg har jeg en venninne som kjøpte alt nytt til sin tre år gamle sønn, så vi får låne nesten alt av større ting av henne. Ser nesten ubrukt ut, så vogn, stellebag, vippestol o.l. lånes over lav terskel.

Hittil har jeg selv bare kjøpt to par sokker til minsten. Måtte jo kjøpe NOE selv, da! :D

Ja, og så har jeg en slektning med god kontakt med småtten, så hun formidler de unødvendige ønskene, sånn som en myk fleecepute med dalmatiner-motiv, og en liten saue-bamse. Og en annen venninne har også kontakt med småtten og formidlet ønske om et sklisikkert teppe som ser ut som en flådd teddy-bjørn. Må jo bare høre på disse som hevder de kan høre småttens ønsker, da!:bonk:

Det eneste jeg vet jeg må shoppe selv, det er bleier og hygiene-artikler ellers. Nappywrapper skal jeg kjøpe selv, men ellers får vi absolutt alt!!! Deilig med tanke på økonomien, og vi får nå velge en del av det selv, men jeg savner litt det å få gå sammen med sambo og handle inn til babyen.

Følgende får eller arver vi:

Vogn m/stellebag
Vippestol
Bilsete for spedbarn
Babykurv
Seng
Stellebord
Kommode til klær
Ammepute
Div. klær, både nye og gamle (Mamman min var helt salig når hun ringte og fortalte at nå hang det sparkebukser på tørkestativet hennes!!)
Skinnbag/pose
Sengetøy
++++++++

Er liksom ike mye som mangler, da. :uff:

Men gleder meg til å kjøpe inn bleier og kremer og slikt om en drøy måneds tid.... Det er liksom MIN del av shoppingen, og den skal ingen få ta fra meg!:p

Tifa og Maria i magen (28+1)

Tidl. bruker
14-08-2002, 16:15
.....

Saga
14-08-2002, 18:24
oj, har ikke kjøpt noe enda jeg!!

har liksom ikke kommet helt i kjøpe-inn-ting-humøret enda. kanskje jeg burde begynne snart?!

nå fikk jeg jammen litt lyst, jeg å..

en ting jEg har hatt lyst til lenge, er å gå ned på butikken å kjøpe bleier.. hi hi.. så tenker de i butikken at "hun der har nok en liten baby".. :D

lilith

Kathinka
15-08-2002, 02:54
Hmm... har kjøpt en undertrøye og truse...og det er det....

Har en gutt på tre år fra før da, men kjenner meg nesten litt i bakleksa nå når jeg hører på dere... Har jo heller ikke funnet fram babyklærne fra han var liten, så jeg vet egenlig ikke hva jeg trenger. Regner med det er NOE, da han var født i juli og nå blir det november. Men det er vel bare sånne kjedelige ting som strømpebukser og slikt:soh:. Men jeg skal vel finne på noe!

Har jo faktisk akuurat 13 uker og gjøre det på, og tenk, i dag har jeg akkurat tre mnd'er igjen til termin 14,nov.

Så gøy det skal bli!

Hilsen Kathinka 27+0

~TM~
15-08-2002, 03:36
:latter: :latter: :latter:

Og vet du MøreMia - det bare fortsetter etterpå!

Før Eirik ble født svidde jeg av over kr. 3000,- bare hos Nøstebarn og nå har jeg jammen klar en ny bestilling klar og den er på over 3000,- den også! I dag var jeg i en babybutikk og der kjøpte jeg sengekant med matchende sengetrekk og det var nesten 900,- som fløy av gårde... Fant et par lekre plagg også - Eirik ville blitt så :wow: i de, men da jeg oppdaget at vaskeanvisningen sa 30 grader hang jeg de pent på plass. For en gangs skyld seiret fornuften...

:klem: