Vis full versjon : Engstelig...
Jeg er 8 1/2 uke på vei, og er fryktelig kvalm hele døgnet. Gikk derfor til lege i dag. Urinprøven min viste både blod, proteiner og noe som begynner på l. Siden jeg hadde en MA i januar, er jeg nå veldig engstelig for at dette kan være starten på slutten igjen. Noen her som har opplevd noe av det samme?
Legen ga meg ingen svar på hva dette kunne bety, men jeg fikk en ukes sykemelding med beskjed om å ta det med ro. Wæææh!
Alle svar mottas med takk!!
Klem fra Moni2
Jeg vet ikke jeg, Moni.
Det beste er å følge legens råd og holde deg i ro, men jeg kan iallfall trøste deg med at da jeg hadde MA i mai ifjor forsvant alle symptomer på at jeg var gravid ei ukes tid før jeg begynte å spotte.
*krysser fingrene for deg*
Hei Moni2. Jeg synes du skal bruke sykemeldingen din til å slappe av og ikke engste deg for mye. Urinblære, urinrør og nyrer har i prinsippet lite med livmor og gravidhormoner å gjøre, selv om urinprøve brukes til å sjekke hormoner og stoffer under graviditeten (avfallsstoffer o.a. skilles ut via urinen). Blod, proteiner og l(leukocytter)? i urinen kan tyde på flere ting, blant annet at de skilles ut litt vel store molekyler via nyrene (proteiner), som f.eks. kan skje ved betennelser i urinveiene. Kanskje det taes bakterieprøver fra urinrøret til dyrkning fra deg, neste gang du er til sjekk? Eller direkte fra urinprøvene?
Hvis du ellers er frisk og rask og hormonnivået ellers er stabilt, så ligger jo alt til rette for at graviditeten skal opprettholdes. Hcg i urinen vil det være - selv rett etter en SA eller en MA - derfor er hjemmetester til liten nytte som sjekk for: "er jeg fremdeles gravid". Ingen blødning og ingen magesmerter er gode nyheter - så hvis du passerer det som normalt ville vært mens-datoen din denne måneden, så hadde jeg pustet lettet ut. Du kan bestille ny time hos legen din og be om blodprøver der de følger opp hcg- nivået i blodet ditt. Hvis det stiger jevnt utover, så ser alt lovende ut. Husk - legesjekker når du er gravid er gratis! ;) Ellers er jeg enig med Matrix - gravidsymtomer kan forsvinne helt når man har mistet, og du er jo kvalm som et uvær, flott! :) Du begynner å nærme deg 12-ukers grensa også, som er magisk for de fleste av oss - da går det som regel bra. Kanskje du skulle prøve å få bestilt deg en UL-sjekk, slik at du/legen SER fosteret i livmorhula, SER hjertet slå osv? For meg var det veldig beroligende. Håper du får konkrete svar på hva urin-prøvesvarene betydde - spør legen rett ut! Lykke til og håper alt er bra med den lille spiren i magen din! God klem fra Catrine og tassen (31+4)
Å, 1000 takk for "deilige" svar! :)
Jo, jeg skal virkelig prøve å slappe av denne uka.
Hadde jo en MA i januar, og når jeg tenker meg om etterpå, så forsvant jo faktisk alle mine svangerskaps-symptomer også. Men da tenkte jeg bare på at 12 ukers grensa var nådd, og at graviditeten var blitt lettere.
Da slapper jeg vel av da..
Klem fra Moni2
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.