PDA

Vis full versjon : Besøk til jordmor

Tidl. bruker
24-09-2002, 21:21
heisann alle sammen!!

I morgen skal jeg til jordmor for første gang, gleder meg veldig!! Er nå 16 uker ¨på vei. Det jeg lurer på er om noen av dere hadde med mannen deres på kontroll?? Jeg vet at det er vanlig å ta han med på ultralyder, men til jordmor da tro?? Det hadde jo sikkert vært litt artig for han da, men vet ikke om han vil hvis ikke det er så mange andre som gjør det..............

Klem fra moi!

80martine
24-09-2002, 21:25
Jeg går ikke til jordmor, men lege hver 4, uke, Samboeren min er med hver gang. Jeg synes det er letter også. Vi er to som husker beskjedene vi får. Og mye av informasjonen er jo rettet til dere begge.
Men noen tror jeg føler seg hemmet av å ha med mannen sin, at de føler at de ikke kan spørre om det de vil.
Men det er ihvertfall helt normalt at begge to går. Mener jeg da:)

LaLuna
24-09-2002, 21:27
Hei Villblomst,
jeg har ikke vært hos jordmor ennå, men går til min kvinnelige fastlege hver 4.uke.
Hun sa at mannen godt kunne være med på kontrollene, så jeg tok ham med da jeg var på kontroll i uke 12. Da fikk vi høre hjertelyden for første gang, så det var jo litt stas.
Men nå skal han ikke være med før vi skal på ultralyd.
Har tenkt å ta med ham til jordmor en gang også når jeg begynner å gå hos henne, men det er mest for at de skal få hilse på hverandre og sånt.
Jeg føler ikke noe behov for å ha mannen tilstede på vanlige kontroller, og jeg tror ikke alt er like spennende for ham heller, særlig når det bare måles vekt og blodtrykk og sånt...

Olivia
24-09-2002, 22:41
Jeg har med kjæresten hver gang!
Jordmor sa også at det er fint at han er med. Det kan jo være ting pappaen oså lurer på.
Dessuten har han lyst å være med:klapp: , så da er jo alt perfekt!

Zurufa
25-09-2002, 11:32
Jeg dro alene til første kontrollen hos jordmor, men samboeren min skal bli med neste gang (da skal vi forhåpentligvis høre hjertelyden!!). Tror ikke han blir med hver gang - det spørs jo om det passer med jobben, men de gangene han kan tror jeg bare det er positivt for begge - og jordmora har nok garantert ikke noe i mot at man kommer begge to!

Lykke til på kontroll da!

Klem, Zurufa

tigern
25-09-2002, 12:15
Hei.

Sambo var med til 1 jordmorbesøk når jeg gikk med nr. 1. Da var jeg 20 uker. Tror han synes det var morsomt å høre hjertelyden. Det får vi ikke der vi går til UL. Da var han også med.

Vil spørre om han vil være med til 1. jordmorbesøk denne gangen også. Men, til legen gidder jeg ikke å ha han med. Det er bare venting og venting. Først i kø for å veie og ta blodprøver. Så i kø for å komme inn til legen, og det tar ca. 10 min.... Det synes jeg det er liten grunn til å ta fri fra jobb for... Er ikke så veldig fornøyd med min fastlege : o)

:klem: fra tigern 13+4

Anja22
26-09-2002, 01:54
Sambo er ikke med.
Tror han har litt lyst men det er ikke lett for han og få fri fra jobb til lege besøk når det ikke gjelder han.
Men UL skal han være med på, og det søkte han om å få fri til for 3 uker siden.

Hadde han hatt mulighet til og ordne seg sånn at han kunne vært med tror eg ganske sikkert han hadde det ja.Men er ikke helt sikker, har liksom aldri diskutert det.

Spurte han om han hadde lyst og være med til legen sist eg var og når eg skal nå men han orker ikke det stresset det er for å få seg litt fri til sånn.
Han stoler mest på et realt referat når han ringer rett etter at eg har snakket med legen.

Tidl. bruker
26-09-2002, 12:57
Jeg husker i mitt forrige sv.skap så oppfordret jordmoren veldig til at pappaen skkulle være med. Så det var han, én gang. Men hverken han eller jeg synes det var det helt store poenget. Så det ble med den ene gangen. Da fikk har høre hjertelyden, så det var jo flott.

Hos jordmor går det veldig mye ut på at du får vite hvordan det er normalt å ha det i den og den fasen av sv.skapet. Det er veldig nyttig for deg, men kanskje ikke fullt så spennende for pappaen. Han kan jo få være med én gang, så ser dere hva dere synes om det.

Oppsann
29-09-2002, 13:57
Min samboer var med, og han ønsker å fortsette å være med.
Han har ikke vært med til legen, for de besøkene er veldig korte og omfatter ikke noe mer enn prøvene.

Oppsann