PDA

Vis full versjon : Ferie i permisjons tiden??

Kanutten
24-09-2002, 23:39
Hei!!!

Jeg er lærer og lurer fælt på hvordan jeg skal sette opp min ferie i perm. tiden og hvordan sette opp fedre kvoten...

Lurer på om det går an og sette opp at fedre kvoten begynner ved st. hans (altså etter skole slutt) og så at jeg ikke setter opp min ferie før etter endt permisjon. Går dette an? Må jo utnytte systemet.. hvis dette går, så må det jo være den beste løsningen, for å få mest mulig tid hjemme sammen med barnet??

Da faren skal ha fedrekvoten, så har jo ikke skolen noe jobb og gi til meg. Men blir jeg da nødt til å ta ferie i juli?? For da lønner det seg vel heller for oss og si at fedre kvoten begynner først i aug?? For alle lærere har jo obligatorisk ferie i juli???? eller hvordan er dette??

Mange spm her.. håper at noen er i samme situasjon og kan svare meg..

Hilsen

Kanutten... 29+0

Kanutten
25-09-2002, 09:35
jammen det hele er jo det at i skoleverket så er det ingen jobb og gjøre i de to første ukene i august før skolen starter. Så hvis det ikke er noe jobb til meg og jeg velger og jobbe.. Lærere har avspassering i aug. Det er grunnen til jeg lurer på om vi skal sette fedre kvoten da..Skjønner?? for da får vi begge to gå hjemme med barnet og få lønn begge to..

Kanutten 29+1

Mortens mamma
26-09-2002, 13:03
egne regler å forholde seg til, pga avspasering, o.l. Jeg anbefaler deg å ringe til Trygdekontoret og undersøke der.
Når det gjelder fedrekvoten, trenger dere IKKE å sette dette opp nå. Vi satte at vi ville komme tilbake til dette senere, og det var helt i orden for TK (Trygdekont). Jeg tok også ut ferien midt i min permisjon, slik at permisjonen ble forlenget det antall dager jeg hadde ferie. Jeg fikk penger fra TK i ferien min også.