PDA

Vis full versjon : hva er nødvendig å ha med til babyen på sykehuset

lenesin
24-09-2002, 23:46
har kjøpt nesten allt av utstyr til den lille kommer,men hva er det som egentlig er lurt eller nødvendig å ha med på sykehuset:???:

Quila
25-09-2002, 01:06
Jeg har hørt at det kan være greit å ha med et par bodyer til babyen. De bodyene som de får på sykehuset er visst litt store og ekle...
Det er sikkert noen her med egne erfaringer, jeg har egentlig ikke peiling:???:

Nuta
25-09-2002, 01:19
Det er egentlig mest og ta med til deg selv:) Babyen får bleier, bodyer og brilletruser++ det er såå kjekt og slippe og ha med en haug skittentøy hjem fra sykehuset:)

Det du må ha er noen fine klær til hjemreisen!

Verdande
25-09-2002, 01:36
Ta med sokker til den lille!!!

Blodprøver blir ofte tatt i hælen, og det er ikke så lett om føttene er kalde. Og det er de ofte.

Så om du ikke tar med noe annet, ta med noen gode varme sokker!!!

Metteb
25-09-2002, 19:29
Jeg skal på Ullevål og vi har fått beskjed om å ta med ca tre sett med klær til babyen.
Ring sykehuset og hør da vel.
Tror de praktiserer forskjellig fra sted til sted.
:)

T-19

Cassy
25-09-2002, 20:40
Her er litt av de erfaringene jeg gjorde da jeg lå på barselsavdelingen. På A-hus der jeg lå hadde de ikke bodyer til babyene men trøye og brilletruse. Når bitteliten 2 kommer skal jeg ha med bodyer. De trøyene er bare til å bli :bonk: :gal: :grrr: av. Jeg måtte også sende Cassy-mannen etter en skikkelig lue. De hadde ikke noe særlig å skyte av på barselsavdelingen. Sokker er kanskje heller ikke så dumt.

lenesin
28-09-2002, 22:57
takk, takk!hadde vel pakket til en to ukers tur uten litt hjelp:p vanskelig å vite hva de har på sykehuset å hva du må ha med selv:???: :findag:

~TM~
29-09-2002, 01:56
Vil bare tipse om at dersom dere vil ha med body til sykehuset, så kjøp omslagsbody. Jeg likte i hvertfall ikke å skulle dra noe over hodet til Eirik i begynnelsen. Nå syntes forøvrig jeg at det holdt lenge med omslagstrøye og bleie, jeg da. Men Eirik ble jo født i juni og da var det varmt.

Sokker er veldig lurt å ha med! Hentesettet ville jeg ikke tatt med i sykehusbagen, men lagt klart slik at mannen kan ta det med den dagen dere skal hjem. Dersom jeg skulle født på vinteren ville jeg kanskje tatt med en liten lue også???