Vis full versjon : blåmerker, smerter og vann i beina
er det vanlig at beina blir smertefulle når det er vannansamlinger i dem? har jo aldri hatt det før jeg ble gravid, men nå ser jeg ut som en flodhest fra knærne og ned.
og det popper opp blåmerker overalt på beina, er det vanlig? har jo ikke dunket meg noe sted.
SYTE SYTE SYTE!!!!!
klem Iset 29+3:p
Mamarazzi
08-09-2003, 19:15
Jo'a, når leggene/anklene blir så hovne at det ser ut som om låra går ned i skoa, så gjør det litt vondt... For meg så føles det litt "sprengt", eller hvordan jeg nå skal forklare det *hehe* Man kjenner det spesielt godt hvis man setter seg på huk.....
Meeeen, blåmerker????? Kan ikke være åreknuter, da?? Synes nesten det hørtes litt skummelt ut, jeg.....:eek: Bare merker - ingen utposninger??? -Ville kanskje tatt en telefon dersom det ble flere av dem.....
Mama:cool:
HEISANN!!
Jeg har fått sånne blåmerke lignende merker...
Vis jeg kikker nøye kan du se masse små blodårer
Er det sånn dine ser ut...???
Legen fortalte meg det var di små blod årene som
ligger ytterst i huden som blei påvirka av hormonene
vi har overflod av nå og pga vannet som samler seg i beina
og det blir rett og slett for mye for årene
:(
Håper dette var litt til hjelp:)
Klemmer fra Gønner og turbo:baby: i magen
helleksm
09-09-2003, 00:00
Jeg har 3+ i ødemer og er enig i at det er vondt på en sprenge/sprekke-aktig måte. Men jeg har heller ikke hatt noe blåmerke-lignende merker...
Det strekker og svir i huden når jeg beveger føttene, og som Mamarazzi sa så er det vondt å sette seg på huk o.l.
Jeg ville sjekket de merkene litt ekstra, for hvis det er åreknuter er det ting som kan gjøres for å forbygge disse... Støttestrømper osv.
Lykke til!!!!!!!!!:)
Jeg lider også av LRS (låra rett i skoa) Hihi! Det sprenger bra
til tider, mest på høyre side. Festlig med de første skrittene på morgenen. Når det gjelder blåmerkene tror jeg det kan være
antydninger til åreknuter, ble selv anbefalt å kjøpe meg
støttestrømper (noe jeg ikke har gjort) for å unngå dette.
Åreknuter går ikke bort etter fødseln så det kan være lurt å
invistere i dette. Nevn blåmerkene ved neste kontroll.
bobble
termin 23.09.03
tusen takk:) skal på kontroll i morgen tidlig så jeg kan nevne det da, men det er nok som dere sier åreknuter:uff: skal kjøpe meg noen støttestrømper jeg!!!! fås de kun hos bandagist?
klem Iset 29+4
Mulig apotekene har de, er ikke sikker
Lykke til i morra da...
bobble
termin 23.09.03
Filifjonk
10-09-2003, 11:25
Få bena dine opp i høyde over hodet så ofte som mulig.. Det hjelper bl.a. å heve sengeende noen hakk..
Smertene som følger vannansamlinger kommer av at huden blir så forbasket stram og uelastisk... Derfor får mange svangerskapskløe av ødemer.. En nedkjølende krem kan hjelpe på smertene. Høyt fotleie er bra og smør inn beina ofte så huden er så myk som mulig til enhver tid..
Blåmerkene kan komme av at du dunker borti ting og ikke kjenner det... Nedsatt følsomhet er vanlig når beina skvælper over av vann.. Men det kan også være at ødemene sprenger på blodårene som også er overfylte for tida og dermed blir enda mer synlige under huden.. Blir det utposinger så er det åreknuter og de må du holde under oppsikt.. Av og til kan de sprekke...
For å unngå det må du bruke støttestrømper ja..
tusen takk Fjonken:) åårgh, alt vi skal gjennom. :uff: selv om det er verdt det:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.