PDA

Vis full versjon : Kiropraktor & bekkenløsning

Elma
25-09-2002, 01:02
Hei igjen jenter!

Har vært veldig plaget av bekkenløsning i begge svangerskapene mine. Har gått til fysioterapeut, men synes ikke at dette hjelper i det hele tatt. I første svangerskap gikk jeg til fysioterapeut fra uke 15, og nå har jeg gått fra uke 10.
Det som hjelper meg best er å bli tapet, men det klør så inni hampen - og huden blir fort rød og hoven.

Snakket med en dame i dag på helsestasjonen som også hadde gått mye til fysioterapeut med førstemann, men som ikke følte at det hadde vært til noen hjelp. Hun hadde blitt anbefalt en kiropraktor som hun hadde prøvd, og fra å være sengeliggende - var hun nå smertefri.

Hun fortalte at en kiropraktor har 6 års utdannelse på ryggområdet, og at han derfor har god kontroll på hva han gjør. Til sammenligning har en lege 7 års utdannelse på hele kroppen... :uff:

Jeg kjenner meg fristet til å prøve, samtidig som jeg er livredd for at noe skal skje med snuppen min. Det høres jo ganske vilt ut til tider når det knaker og braker hos en kiropraktor...! :gal2:

Den kiropraktoren som hun anbefalte meg har mange pasienter med bekkenløsning, og det hadde jo vært deilig å bli kvitt disse evinnelige smertene.... :uff: :uff:

Vel, hva sier dere jenter? Hva hadde dere gjort? :???: :???:

Mortens mamma
26-09-2002, 13:32
jevnlig. Dvs hver 6. uke. Jeg har fått meget god hjelp både mot migrene og under svangerskapet i forbindelse med bekkenløsning. Studier har vist at de aller, aller fleste kvinner med diagnosen bekkenløsning har bekkenlÅsning. Det er ikke alltid kiropraktoren knekker deg heller. Noen ganger trykker han bare på noen muskelfester (triggerpunkter), eller putter trekantete klosser under bekkenet. En kjenner da etter noen minutter at alt "faller på plass igjen".
Venninna mi var sengeliggende og fikk fysioterapeut hjem til seg flere ganger pr uke. Fysioen hadde sagt at hun sannsynlig ikke kom til å bli bedre. En dag på vei til legen falt hun på glattisen, med rumpa først. Det spraket i ryggen og hun trodde hun hadde blitt lam. Hun klarte imidlertid å reise seg. Etter å ha gått noen meter gikk det opp for henne at de eneste smertene hun hadde, var de hun hadde på rumpa etter å ha slått seg. En tur til kiropraktoren etterpå bekreftet at den såkalte bekkenløsningen var bekkenlåsning.
Oppsøk en kiropraktor med lang erfaring på bekkenløsning og bekkenlåsning. Lykke til!

Ladyen
26-09-2002, 13:40
Jeg har gått både hos kiropratkor og fysioterapaut.

Kiropraktoren gikk jeg til pga store smerter i bekkenet/ryggen før jeg ble gravid. Da viste det seg at jeg har hatt bekkenlåsning i ganske mange år. Vi fikk rettet opp det og jeg ble ganske mye bedre.

Når jeg ble gravid begynte jeg å kjenner smerter i bekkenet ganske tidlig og bestilte time hos kiropraktoren for å sjekke om det var låsning eller løsning jeg hadde. Da viste det seg at det var bekkenløsning jeg hadde. Han ville ikke gjøre noe særlig med meg og anbefalte fysikalsk behandling.

Vet at ingen av dem kan gjøre meg bra men så lenge jeg holder meg på bena og klarer å stelle meg selv er jeg fornøyd. Var ingen som sa til meg når jeg gikk gravid sist at jeg kunne få behanling når jeg hadde bekkenløsning så da gikk jeg og ble bare verre og verre hele tiden.

Jeg synes ikke det skader å prøve.