Vis full versjon : Hjelp, blødning...!!!
Går inn i uke 7 i dag, og har hatt en liten blødning i kveld. Kom når jeg var på do, ikke så mye, men papiret ble rødt, og blodet var friskt. Har ikke hatt utflod/blødd etterpå, men jeg var på do ista og da kom det litt til, papiret ble svakt rosa. Har ikke hatt smerter.
Bør jeg kontakte legevakten i kveld?? Eller holder det om jeg ringer fastlegen min i morra tidlig???
Er så redd for at det skal gå galt...
Uff da, slikt er ikke gøy.
Om du ringer legevakten, vil du nok få til svar at så lenge du ikke har smerter må du bare avente det.
Opplevde det samme selv, men det gikk heldigvis godt.
Det er ikke alltid blødninger er ensbetydig med SA/MA.
Håper det går bra!
:klem:
Ville tatt en tur til legen med engang,man skal det så lenge det er snakk om friskt rødt blod,bra tegn er at det avtar som du sier.........men ville fått en ul sjekk så du slipper å bekymre deg.
Klem fra Isemor 32+3
Takk for svar!
Fremdeles usikker på hva jeg skal gjøre, er stadig på do... nå kom det ingenting... er det dumt av meg å bare vente til i morgen...?
Slapp av til i morgen, og ta en telefon til fastlegen din når de åpner.
At det ikke kommer mer blod er jo et godt tegn.
Jeg hadde også en blødning akkurat da jeg gikk inn i uke 8. Det var både friskt og litt levret blod. Ble selvfølgelig livredd..... Ringte til legevakten etter å ha spurt meg til råds her inne. De avviste meg derimot. Sa det var for tidlig til å sende meg videre til UL pga det kunne være SA og da skjedde det som skjedde.... Synes det var rimelig frekt, akkurat som om jeg ikke var like redd som de i uke 12??
Men blødningen hadde jo sluttet (det var som om det hadde blødd litt og når det rant ut kom alt på en gang...) og snakket med en lege som kunne fortelle at det var vanlig med blødninger de første ukene. Det var visstnok så mange blodkar i morkaken som kunne sprekke når livmoren vokste. Jeg var på privat UL to uker senere og da var i allefall alt i orden! Om andre svagerskapstegn ikke forsvinner rimelig kjapt kan du ta det med tror jeg. Da betyr det jo at fosterhormonet fortsatt produseres...
Kolbe 10+1
Har vært hos fastlegen min nå, og skal på UL neste onsdag, må vente til da siden det er så tidlig (jeg trodde jeg var i uke 7+1 i dag, men ifølge legen er jeg 6+1... forstår ikke helt disse ukene).
Men uansett, er glad jeg skal på UL. Selv om dagene sikkert blir lange. Fikk beskjed om å ta det med ro, og har blitt sykmeldt ut neste uke. Egentlig deilig, er ganske lei jobben min for tida...
Så jeg bare krysser fingrene, det trenger jo ikke bety noe. Håper ikke symptomene forsvinner, da blir jeg lei meg da :(
Vil så gjerne at det skal gå bra!
:stakar:
Vet godt hvordan du har det nå.Skal krysse fingrene for deg.
Krysser fingeren mine for deg, Mifune. Håper alt går bra.
Hampus
hei mifune..ville bare si at jeg krysser fingrene mine for at dette skal gå bra...Når det gjelder uker så tror jeg nok at legen din har rett at du har 6+1 idag...men du er inne i den 7 uken..
du kan jo se på denne linken som viser hvor mange uker og dager du er på vei utifra siste mens...
http://www.svanger.no/Detailed/631.shtml
hilsen lachica
I dag har jeg vært skikkelig kvalm, og har spydd to ganger... tar det som et godt tegn jeg, på at spiren fremdeles vokser og har det bra... Har ikke blødd noe mer heller.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.