PDA

Vis full versjon : nyydelig og enkel eplekake

Iset
09-09-2003, 18:37
ENKEL EPLEKAKE

3 egg
2 dl farin
100 g margarin
1,5 dl melk
200 g hvetemel
2,5 ts bakepulver

4 epler i båter
2 ts kanel
2-3 ss sukker

Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret. Bland smør og melk i eggedosisen. Bland i mel og bakepulver.

Hell røren i smurt form, 22 cm form gir høy og fin kake. Legg eplebåtene i, og dryss kanel og sukker over.

Stekes ved 180 grader i ca 35-40 minutter. Kjenn med en pinne om den er stekt.

server med pisket krem eller vaniljeis.

tussi1979
09-09-2003, 18:56
Her har du jo lagt inn en oppskrift ja, tror jeg skal prøve den en dag jeg:klapp:

slettvoll
21-09-2003, 16:23
Tester oppskriften din nå, kaken står og koser seg i ovnen! Leste igjennom oppskriftene her da jeg fikk skikkelig "urge" på kake :)

Veldig enkel å lage, gleder meg sånn til å smake :D Fete meg opp litt til før :baby: kommer ;)

Iset
21-09-2003, 17:31
mmm gled deg:D

Tidl. bruker
24-09-2003, 10:02
Utrolig god kake Iset:klapp:

Har fått masse epler, så kaken er allerede blitt laget to ganger på to dager.

Iset
24-09-2003, 10:05
ja ike sant? og såå lett å lage:) vi har såå mye epler i hagen vi også, så jeg tror nok det blir en bakerunde eller 3 denne uken :)

Schnuppa
24-09-2003, 17:11
Hi hi - ser du er ute på fristern igjen Iset. Takker være deg så er det mange som får reddet problemstillingen: HVA SKAL VI HA TIL MIDDAG I DAG DA????? Så de snadder rettene du la ut i går. NAM!
Når det kommer til eplekaken så har jeg tenkt å prøve den. Denene mongloide epletreet vi har gir veeeldig rare epler med såååå gode da. Det geniale med eplekaer er jo å ikke steke de helt ferdig og så fryse dem. Smaker like godt ut over vinteren. Hiver dem bare de siste 10-15 minuttene i ovnen og viiiips så har man en helt "nystekt" kake på lur.
Gleder meg til å prøve den!

:vink:

Iset
24-09-2003, 17:13
hehehe tror ikke de som har svangerskapsdiabetes er så glad i meg, men men hehehe.
haha mongoloid epletre ja, vårt er ikke helt friskt det heller. eplene er FLOTTE men smaker såå surt. kan ikke spise dem,. bare bruke dem til eplekake. men det er de til gjengjeld veldig gode til:)

Schnuppa
24-09-2003, 22:53
Svangerskapsdiabetes ja - får man det må man jo bare skygge denne siden som pesten. Lukke øynene og drille seg lenger ned på siden eller noe sånnt. Jeg unngikk selv disse sidene i det lengste siden jeg er så utrolig slikkmunn og lettpåvirkelig. Men det ble jo for fristende da.

:D

Sofie35
25-09-2003, 10:46
Namnam kaken var veeeeldig god!!:klapp: :klapp:
Har laget to stykker nå på morgenkvisten. Skal ta med den ene og stikke innom jobben til min :bryn: . Han er nemlig en kakemons. Og de andre på jobben hans sier aldri nei til kake de heller...

Schnuppa
28-09-2003, 19:08
Lagde to kaker i dag. Ga bort den ene og hadde den andre med da vi dro på besøk til et vennepar. Fikk SÅÅÅÅ mye positiv tilbakemelding. Kjempe god kake Iset. Tusen takk for oppskriften ... og så kjapp og enkel å lade da!!!
:D