PDA

Vis full versjon : Stryker nok med av etterveer tenker jeg.

Tuppa
25-09-2002, 03:39
Jeg har det igrunnen helt flott nå for tiden :cool:

Jeg er akkurat passe stor, dagene går fort, jeg _gleder_ meg til babyen kommer og jeg gruer meg ikke det minste til fødselen :)
Jeg svever avgårde kan man si :D

Men så... kom jeg plutselig på noe...:gal:

:gal2: Etterveer!! :gal2:
Herregud, jeg kommer til å forgå av etterveer - panikk :eek:
Jeg som er tredjegangsfødende og all ting... fyttigrisen :uff:

Men da er det i slike stunder at jeg takker Gud for store grønne piller :D
De finnes i uante mengder på barsel og gjør nok livet verdt å leve igjen.

Dette skal nok gå bra likevel :cool:

Alva
25-09-2002, 12:23
...hvilke grønne piller?? :???: Jeg slet litt med etterveer etter forrige fødsel, og vil heller ikke tenke på åssn det blir nå, ved andre fødsel, når jeg hadde etterveer så sterke allerede første gang... :(

Line
25-09-2002, 12:35
Hva er etter veer?

Jeg blir litt skremt jeg nå:uff:

IzziCreo
25-09-2002, 13:02
Oj, har jeg heller aldri hørt om... :???:

Kan noen fortelle oss uvitende hva vi har i vente? ;)

Klem Suzie Q 30+2

Trilla
25-09-2002, 13:05
hadde heldigvis ingen etterveer .. men så var jeg relativt dopa da så det kan være jeg ikke har kjent dem...
Rart det der hvordan man plutselig husker igjen ting fra tidligere svangerskap, før virket det som en evighet siden og nå er det så nært. Føler også at vi er inne i en flott periode.. har på meg trang sort kjole i dag med bluse inni og føler meg ganske så stilig med magen !!! Og koser meg over gamle damer som smiler til meg på bussen.
(selv om ingenting er som utvaska treningsbukser når jeg kommer hjem fra jobb :D )
Trilla

Tuppa
25-09-2002, 13:28
Etterveer kommer rett etter ungen er ute. Først og fremst for å få ut morkaka, og så for å gjøre livmoren liten igjen.
Det er som kraftige kynnere eller milde veer. De er ekstra sterke når man ammer fordi det bidrar til at livmoren trekker seg sammen.

For førstegangsfødende er det ikke så ille. Det blir verre for hver unge :gal2:
Etter andre fødsel måtte jeg puste meg gjennom de første etterveene. Jeg ble kvalm og uvel - og ikke minst smårar over at det ikke var over ennå :sint:
Så denne gangen skal jeg få det moro tenker jeg...:bonk:

Men det er _her_ de store grønne pillene kommer inn i bildet :D
De deles ut av jordmødrene - to i slengen + paracet - og lindrer selv de verste plager :cool: Skulle ikke forundre meg om det var litt morfin i de :???: Men det har jeg ingen anelse om!!

Det positive er jo at livmoren faktisk kommer på plass igjen ;)

Alva
25-09-2002, 15:03
...vil bare understreke at det helt er under amming man kjenner etterveene sterkest! Og som tuppa sier, førstegangsfødende trenger ikke nødvendigvis ha så vondt av disse etterveene... mens fler gangs gravide, derimot.... :uff:

Jeg slet med etterveer etter fødselen, og i lange tider, mens jeg ammet ungen. Det kommer, som tuppa sier, av at livmoren trekker seg sammen. Og dette forsterkes under amming. Men positivt er det jo ;) Vi vil jo ikke gå med gedigen livmor i lange tider etter på ;) (=MAGE!)

Fikk dessverre ikke servert noen grønne piller, men husker jordmor pakket smertestillende i baken for å dempe de smertefulle etterveene, på sykhuset... Men skulle gjerne hatt grønne piller.... :uff:

Søren, at du måtte bringe dette temaet på bane! Hadde absolutt glemt alt med etterveer jeg! Men NÅ kom jeg plutselig på dem... :( HUsker så inderlig jeg tenkte sist gang at "herregud, trodde jeg var ferdig med å kjenne veer nå" etter å ha ligget et døgn med smertefulle veer. Slett ikke morro med like vonde etterveer da, nei...

Buhu, du burde ikke minne meg på det, jeg, mitt nek, hadde naturligvis glemt dette!!! :leiseg:

Tuppa
25-09-2002, 16:01
Du kan få lov å sparke meg i leggen, Alva :latter: :klem:

Skulle ønske jeg aldri hadde kommet på det selv heller :sint:

Tidl. bruker
25-09-2002, 18:28
UUÆÆHH! Det hadde jeg glemt gitt!
Spydde som en gris sist (med 1.mann) da jeg amma, og syns det var grusomt ekkelt! Dvs ikke vondtvondt, men ekkeltekkelt!
Visste ikke at det blir verre for hver unge :leiseg: :???: :leiseg:
Æsj altså...håper iallefall at selve fødselen blir lettere, det sies jo at det er som regel lettest med 2.mann *håpehåpe*

Lykke til Desember-jenter...tida går fort gitt :) Følger med dere!

Klem fra Zafir 19+1 (en snikleser...)