PDA

Vis full versjon : Frysninger...

Åshild
25-09-2002, 15:15
Etter at jeg ble gravid denne gangen har jeg bare vært så frossen, jeg kan jo sitte med jakka på meg inne og enda fryser jeg. Sånn er det stort sett hele dagen. Har dere andre også blitt plaget av dette? Og er det noen som vet hvorfor det er sånn?
Takker for alle svar!!!

Åshild 5+3

Tinetoff
25-09-2002, 15:22
Ja! jeg er også blitt veldig frossen av meg, og driver T-mannen til vanvidd ved å skru på alle ovnene og forlange at alle vinduer skal være hermetisk lukket! Jeg aner ikke hvorfor, men kroppen har muligens nedprioritert varmeproduksjonen nå som den er opptatt med så mye annet? Vel, vi blir vel varme nok når vi begynner å bli større!

solmaa
25-09-2002, 15:27
Jeg sitter konstant under dyna på sofaen jeg. Sofaen fordi jeg er kvalm, og dyne fordi jeg fryser mye. Vet ikke helt hvorfor, men det kan kanskje være fordi vi får økt blodsirkulasjon under graviditeten? Men jeg tror ikke det er unormalt, så det er bare å pakke seg inn og nyte graviditeten!

PS: Husket nettopp et litt morsomt minne.... Med sønnen min så ble jeg gravid i januar, og jeg frøs så innmari på puppene... Så jeg var litt tidlig ute med å kjøpe ammeinnlegg av ull og brukte dem under BH'en. Kjempedeilig! Men hvis jeg hadde tynn BH + tynn bluse så dukket det opp store firkanter på puppene mine! :gal2: Hehe!

Isabell@
25-09-2002, 16:12
Så jeg er ikke alene!!

Jeg som trodde jeg var syk eller at noe var galt... Jeg har vært frossen i flere uker nå, sitter med ytterjakke på jobb og med ullteppe godt pakket rundt meg i sofaen om kvelden. Og likevel fryser jeg... :uff:

Det tar også veldig lang tid å få varmen i kroppen hvis jeg først har blitt kald. Om kvelden frister det med ullsokker under dyna, men det er jo ikke særlig sexy ;)

Miriam
25-09-2002, 16:34
Jeg har blitt sånn skikkelig "frysepinne", med pledd, høyhalset vintergenser på jobb og iiiiskalde fingre. Det eneste som hjelper er å gå en rask tur ute for å få opp varmen.
Jeg fikk jo desverre beskjed fra legen at varme bad ikke er bra. Huff, hvordan skal jeg overleve vinteren?..:( ;)

Klem fra en kald Miriam - som iallefall er glad fordi hun tydeligvis ikke er syk! :)

Izabella
26-09-2002, 12:46
Miriam! Sa legen hvorfor varme bad ikke er noe bra? Jeg elsker å ligge i badekaret.

Til dere andre: Jeg fryser også noe skrekkelig. Nå er det begynt å komme snø i fjellene her oppe i Lofoten, så det er jo litt kaldere her enn sør på. Trodde helt til jeg leste dette at jeg var kald pga temperaturen ute. Men når jeg tenker meg om så er jeg den eneste som konstant fryser enten jeg er inne eller ute. Nå vet jeg jo grunnen. :) Pleier å dusje om kvelden bare for å få varmeni meg før jeg kryper til sengs under ullteppe og med pusekatten min i armene. :)

Lykke til alle sammen, vi finner sikkert hundrevis av gode måter å bli varm igjen på. Ikke glem at man kan lett bli "varm om hjertet" ved å tenke på den kommende babyen.

Hilsen Ina Emilie 5+4

amn
26-09-2002, 13:40
Jeg fryser jeg og brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
Bra det ikke bare er meg da...trodde nesten det var noe galt fatt;)
Godt og vite at det er flere som har det slik:)

Miriam
26-09-2002, 13:47
Miss Emilie,

Legen sa varme bad ikke var så bra fordi magen blir for varm for babyen! Vi stikker jo hodet opp og får kjølt det ned, men magen er nedi vannet og hele babyen blir altfor varm. :(
Jeg pleier å like skåldhete bad som gjør meg rød som en hummer, derfor spurte jeg om det, men han sa at normalt "lunkne" bad, ikke lengre enn et kvarter sikkert ikke gjorde noe. ;)

Klem fra Miriam :)

Cecilie
26-09-2002, 17:25
Det med karbad? Og jeg som er så frossen av meg og det eneste som virkelig får varmen i meg er bad... Altså når gubben er på jobb da... Mange kalde timer det...
Sitter her og fyrer i ovnen som en gal, med full trekk på som om det skulle vært 20 minus og ikke 4 grader... Ok, var iskaldt her i morges, hadde vinduet oppe i natt og det var 5 minus... Og siden har jeg ikke fått varmen i huset.

Red en tur på den ene hesten og da ble jeg varm og svett og selvsagt iskald etterpå.

Lurer på om jeg kan ta halvtimes bad i sånn passe varmt vann... Senke temperaturen litt fra det jeg pleier...

Klem fra Cecilie 8+6

Nøtteliten
26-09-2002, 18:23
vanligvis ikke så all verdens varmblodig av meg - men nå er det jo kaldt å sitt epå jobb, kaldt å ta toget, kaldt å sove....alltid kald på hendene og det eneste stedet jeg er orntlig varm er puppene...de vokser så de rapper vel all energien fra resten av kroppen tenker jeg!

Nøtteliten

Qatrine
27-09-2002, 12:33
Her også!

Sist svangerskap var jeg også veldig frøsen, så jeg regner med det fortsetter de neste 7 månedene denne gange også:)

solmaa
27-09-2002, 14:44
Jeg fryser og fryser og nå er jeg lei!! :p
Så i dag drar jeg ut og kjøper varmeflasker til hele familien!! Når jeg sa at jeg skulle ha, så ble nemlig gubben sjalu og ville ha han også. Og når vi får, så må jo 6-åringen få også!!
Jeg vet de har på apoteket, selv om den jeg har sett er formet som et bamse! Men den er jo søt og god da!!
Så da kan jeg fylle den med glohett vann, og sitte og kose meg med den i sofaen, eller legge den under dyna litt før jeg skal legge meg. Har hørt at en god varmeflaske holder seg varm mesteparten av natta.