Vis full versjon : "Musikk te arbe" !!!!
Hei hei hei hei!
Alle tenker vi jo på fødselen en gang iblant....(de fleste iallefall!..)..kommer liksom ikke unna!
:p
....og så er det slik at for enkelte mennesker, så betyr musikk veldig mye!........(som meg f.eks!!)
....på de fleste sykehus kan du nå ha med deg CDèr, slik at du kan føde etter "din musikk" :)
Hva slags musikk har dere planer om å ta med?.........typisk "Spinning/trenings" musikk?...ja, for vi SKAL jo igjennom et maraton løp av dimensjoner!!!!.......eller foretrekker dere klassisk?....noe annet rolig?...he he.."The best of....et eller annet....:)........det gode gamle 80 tallet har jo noe bra da.....knis*................eller blir det en fødsel i det stille?..dvs ; uten direkte musikk, men vår alles primitive , innerste SKRIK????
Jeg for min del tror jeg velger enten noe av Øystein Sevåg eller typisk SPINNG/trenings musikk:)
YEZ!..det er sånn det blir her!
trur eg........
:findag:
Hm, dette hadde jeg ikke tenkt på.
Men hva om jordmor sier noe da og vi ikke hører?
Tror jeg lytter til kaving, pusting og skrik jeg.
Hva med Samantha Fox' Touch me? :lol:
Cazandra
14-08-2002, 01:08
Hei!
Skulle jeg ha valgt musikk så hadde det IKKE blitt noe spinning musikk...det er klart:gal:
Hadde valgt rolig musikk...NYTE musikk. Det er vondt med rier...og da blir man roligere og mere avslappet med slik stille, rolig musikk.
Kunne godt tenkt meg bølgeskvulp, fugler...naturlyder... Mmmm *sukk*
Du gav meg en idè du :D TAKK:kidoki:
Hadde kanskje hjulpe meg sist til å få slappet av skikkelig:)
Igjen; jeg er ikke gravid eller snartfødeklar, meen...
Jeg hørte hovedsaklig på 2 CD-er mens jeg lå på sykehuset for igangsettelse.. Det var Travis og Wyclef.. Hehe.. rake motsetninger.. Men Travis får meg ennå til å gråte , for jeg blir sååå sentimental og savner magen helt forferdelig når jeg hører den fine rolige følsomme musikken.. Og Wyclef hadde jeg med meg fordi jeg syns det er så energisk og gir meg litt sånn "partystemning" i kroppen når jeg hører på..
Så litt sånn hummer og kanari passer for meg.
... bra fråga, Maline! Dette må jeg tenke litt på. Har ikke tenkt på å ta med musikk på sykehuset før, men første gangen jeg skulle føde og gikk hjemme hele formiddagen med rier og prøvde å slappe av hørte jeg på Enya. Det var skikkelig avslappende, klarte tilogmed å sovne litt mellom riene. Men det som er litt viktig å tenke på er at den musikken du hører på under fødselen kommer du alltid til å forbinde med fødselen. Derfor har jeg faktisk ikke hørt på Enya siden den litt spesielle desemberdagen for lenge lenge siden. Orker rett & slett ikke.. :uff:
Denne gangen skal jeg føde hjemme, og da må vi absolutt tenke igjennom dette med "musikk tel arbe'". Nesten dumt å ikke sette på noe når man først er hjemme..
Umiddelbart er dette sanger jeg virkelig finner beroligende og rørende:
:) Ulf Lundell - Hon Gör Mig Galen
:) Travis - Sing
:) Travis - Why Does It Always Rain On Me
:) Thinkerbell - Tired
:) Neil Young - Harvest Moon
:) Manic Street Preachers - My Little Empire
:) Lou Reed - Perfect Day
:) Lisa Ekdal - Vem Vet
:) Kristin Hersh - Your Dirty Answer
:) Kiss - Beth
:) Kent - Musik Non Stop
:) Jonas Fjeld - Tordensky
:) Edie Brickell - Shallow Water
:) Jewel - Hands
:) De Lillos - Nå Lever Den Av Seg Selv (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=79)
:) Blur - Tender
:) Belle And Sebastian - Seymour Stein
:) Weld - Yellow Moon
:) Art Garfunkel - Bright Eyes
:) Morten Abel - Welcome Home
:) The Pogues - Fairytale Of New York
Kansje jeg skal sette sammen en "føde-playlist" med mp3-filer? Eller kansje jeg ikke vil "bruke opp" favorittsangene mine på dette? Vil jo gjerne høre på de senere også... Hmmm... :uff:
Mannen min foreslo akkurat Brian Eno (litt sånn instrumental drømmemusikk), kansje det hadde vært noe? Spennende å høre hva dere andre foretrekker, kansje det dukker opp noen bra tips!?
Hvis min 10 år gamle datter lar meg få lov til å låne discman hennes ;) så tar jeg nok med meg CD'n der Robbie Williams synger Frank Sinatra sanger....hører mye på den nå og synes den er kjempefin.
Ellers så kan det også hende jeg tar med meg Sting - Fields of gould.....rolig og behagelig musikk i ventetiden.
Men vi får se....kanskje blir det helt feil å høre på musikk også, man vet jo aldri. Under min første fødsel så hadde det aldri i verden gått....til det var hele åpningstiden for intens og vond.
Mormona T-19
Da jeg føda for 9 år siden, var det kun radio på rommet :(
Men jeg husker veldig godt hvem sang som kom ut av radioen idet hun ble født! Imagen med John Lennon :) Og den var helt perfekt!
Denne gangen tar jeg nok med litt av hvert. Man vet jo aldri hva som passer til sinnstemningen der og da. Den kan jo variere ganske mye i løpet av en fødsel ;)
Hei Maline,
Jeg skal ha med CD spilleren og cd'r da. Vi har en Øystein Sevåg CD som heter Link, vet du om han har flere??? Den er jo bare helt herlig. Tror kanskje det blir sånn type musikk, kanskje jeg kommer til å ha med litt mer sånn type musikk jeg kan nynne til også. Men ikke listepop tror jeg. Det tror jeg blir for "bråkete". Vil virke mot sin hensikt tror jeg:o
Hilsen Miro T-18
Nå fikk jeg noen ideer ja!..masse bra musikk forslag jo!!!!:klapp:
Lillian; vi har nesten samme smak i musikk...har DU hørt på Øystein Sevåg??...må bare si at det er STERK KOST!!.....det er ikke en eneste tekst....tror det hadde blitt FOR sterkt dersom det hadde vært tekst der.......rørende musikk.....får deg til å tenke, får deg til å slappe av......drømme deg laangt vekk.
Vi hadde noe av denne musikken til en presentasjon vi hadde laget i Kasper sin dåp. Herlig:) DEN STEMINGEN!!!!:klapp:
Vedr. Travis; må nesten stikke å høre litt...tror ikke jeg har hørt noe av den gruppa(?) før..?!
Og Enya; ha ha!!...jeg tenker på noe HELT annet jeg da....knis*....eller var det Enigma..? Hm....Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :) :)
;)
hei du medsøster fra fredrikstad......
Dette tenkte jeg akkurat på da jeg kjørte på jobben i morges.....
Vil ha med meg Nocturne jeg da...
E`kke noe flottere musikk enn akkurat den...
Hilsen tjorven og knøttet (15+5)
Kanskje jeg skal ha med meg soundtracket til Ringenes Herre... :p
Eller NO STRESS cd`en min :D
Eller kanskje jeg skal kjøpe meg en techno eller trance cd.
Vi får se.
Tenkte jeg skulle sette sammen min egen lille føde CD ...
Kommer til å bruke mye fra Portishead og Massive Attack ..
Tror jeg satser på litt rolig avslappende musikk...
Jeg tror det kan være deilig å ha noe i bakgrunnen å slappe av med når riene står på men når babyen er på vei ut og pressveer begynner kan jeg godt tenkte meg at jeg overdøver de fleste musikere, eller blir kjempehissig og ber noen skru av den h.... musikken :)
Vet aldri men tar med meg litt så får vi se..
hallo medsøster fra Fredrikstad.....
Må bare si at jeg tenkte på akkurat det samme i morges da jeg kjørte til jobben...
Musikkvalget mitt blir Nocturne, flotteste melodien jeg vet om..
Hilsen tjorven og knøttet (15+5)
Da jeg fødte var det Radio /CD spiller på rommet. Jeg hørte først litt på musikk , men jeg fant ut at radio og nyheter passet bedre for meg. ALLTID NYHETER stod på i flere timer. Dette hjalp for å få litt "tankeflukt" .
God ide å planlegge musikk :)
Lykke til.
Klem fra Olli og Ola fra NM
Polyanna
18-08-2002, 15:45
Tror jeg skal ha litt forskjellig, og se an hva som frister:
- Melissa Etheridge for den fandenivoldske stemningen
- Enya for avslapning
- Ulik filmmusikk jeg liker for tankeflukt
- Yoga-CD-en min for avspenning
Har iallefall handlet CD-man!:)
Marielle
05-09-2002, 19:53
CD-er står allerede på lista over ting som må med til fødeavdelinga. Men hvilke CD-er har jeg ikke tenkt så mye på enda. Tror nok det kommer til å bli mest klassisk og "myk" jazz, men kanskje også noe tøffere musikk dersom jeg føler det er bedre. Jeg hører helst på litt mer heavy musikk når jeg f.eks. støvsuger, så det er kanskje best å ta med litt bråkemusikk også?
Marielle
Hadde med cd til keiserenittet av Vilde og da var det klassisk eg valgte mye pga at eg blir så rolig av det og var ganske nervøs og stresset da de trillet meg inn til opperasjon.
Men uansett smak og behag sier bare eg.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.