PDA

Vis full versjon : Blødning i uke 12

Hivohoi
12-09-2003, 17:46
Hei. Jeg hadde rosa blod i trusa i går, idag har det kommet brunt. Ikke veldig mye , men nok til at jeg er bekymra seff. ddet kom etter trening igår og jeg tenkte at jeg ville se hvordan det gikk. Ikveld skal jeg danse magedans på en liten oppvisning, privat. Ikke proft, veldig uhøytidelig men likevel. Er det noen som har opplevd sånn blødning og vil allikevel råde meg til å være med på oppvisningen hvis jeg ellers tar det med ro. Har legetime på mandag, så jeg venter til da med å ringe legen, hvis det ikke blir verre i løpet av helga seff.
Råd anyone???? vet ikke om jeg tør danse, men har jo så lyst til å være med. Hvor mye kan det ha og si? hvor kan ev ringe/henvende meg for å få proff veiledning?
Takk for svar

Villemina
12-09-2003, 18:16
Har ikke noe svar på spørsmålet ditt :uff: , vil bare si at jeg føler med deg. Forferdelig ekkelt å finne blod. Blir så redd da.

Har selv hatt små blødninger rosa og brun utflod i flere dager nå. Er 9+5 i dag. Var en tur hos jordmor i dag, og fikk se den lille på ultralyd, og vi så et lite hjerte som slo.:gladtrist Ho mente det kanskje kunne være en "menstruasjonsblødning". Jeg har litt lengre sykluser enn 28 dager, så det kan stemme. Kan det være det samme med deg? Noen får små-blødninger når de "skulle" hatt menstruasjon. Følsomme slimhinner er heller ikke unormalt.

Tror det vanligste rådet er å ta det med ro, og at det sannsynlivis ikke er farlig viss det bare er litt, og du ikke har smerter. Tror du kan se det an litt. Aner ikke hvordan magedans eller trening påvirker.

Lykke til!

Villemina

Leah
12-09-2003, 18:22
Hei du! Vil først si at en sånn blødning kan være helt ufarlig! Har hatt flere selv,og jeg har vært på UL og sett en levende spire der.Grunnen til mine blødninger er at det er en til der(tvillinger),men vet ikke om den lever da...Så det kan være maaaange grunner til at man blør! Om du bør danse eller ikke...Hmmm..Kommer jo an på hvorfor du blør! .Kankje et blodkar som har sprukket,eller ømfintlige slimhinner.Har dere hatt sex? Da kan man få blødninger.. Du kan prøve å ringe til sykehuset ditt,be om å snakke med vakthavende lege på GYN. Vil ikke råde deg til det ene eller andre...Ta en tlf. du!!

Lykke til!!!

Klemmer fra Leah 8+2

Gosh
12-09-2003, 19:03
Hei!
Jeg hadde endel blødninger i første del av svangerskapet, både store og små. Jeg begynnte ofte å små blø når jeg var i bevegelse. Kunne ikke løfte, hoppe eller bære tungt!!
Var fullt sykemeldt de første tre månedene for å komme over den mest kritiske fasen. Snakk med legen din!
Blødninger i svangerskapet skal ALLTID taes alvorlig!

Chance - 35+1

Hivohoi
14-09-2003, 13:37
å høre at det ikke trenger å være noe galt. Takk for svar jenter!! Men det blir ikke bedre ettersom jeg har blødd i flere dager i strekk nå. Ikke mye, men likevel nok til at jeg blir bekymra. Gjennomførte dansen, men følte ikke at jeg anstrengte meg så mye. Har tatt det med ro resten av helga. Første dag med rosa blod var på torsdag, bare litt, så har det kommet (bittelitt mer) av brunt blod både fredag, lørdag og nå idag; søndag. Samme mengde. Ikke nok til at det går gjennom trusa og har bare bomull i trusa.

Er det da større fare des fler dager jeg blør?
jeg skal til legen i morra, det er såååå lenge til. Er så sårbar, og klarer ikke å la være å tenke på det, selv om jeg prøver...
:leiseg:

jasmin
21-09-2003, 15:38
Hei....

Føler sånn med deg....er selv i uke 8 el 12 for den saks skyld...:???: har hatt 2 SA i år...og etter d,merkelige sykluser.
Ble så endelig gravid igjen....men fikk blødninger i går:leiseg:
jeg er også sykmldt.grunnet kritisk svangerskap.
Med dette har jeg derfor "vanskelig"for å tro at dette er bare en liten blødning.....har kraftige menssmerter,men skal egentlig ikke ha før om er par uker!
Er HEELT ifra meg nå!!!!:leiseg: Orker ikke tanken på å miste igjen!!!
Jasmin

Hivohoi
22-09-2003, 08:46
Det er så kjedelig å gå å bekymre seg sånn, og jeg skjønner at du gjør det nå.

Det er liksom ikke så mye vi kan få gjort med det. Naturen går sin gang den. Men det er så inderlig trist fordet.
Men ikke døm det helt nedenom og hjem da. Er fremdeles sjangse for at det er helt fint. Jeg kjenner iallfall ei som har hatt både smerter og blødninger uten at det var abort. Så det er håp.

Jeg aborterte på torsdag. Dvs det var bare et 4 uker gammelt foster. Men jeg var i uke 13 i svangerskapet.

Har du opplevd abort før du? det var leit. Da skjønner jeg at du er ekstra nervøs også. Ikke morsomt det. Men de aller fleste som blir gravide, blir også mødre da, selv om veien for noen kan være litt lengre. Og litt tristere. om det er noen trøst.

Håper det går bra nå. Bare ta det med ro, så kanskje det går bra. Krysser fingre for deg. håper så inderlig at det går bra.
klem fra meg :stakar:

jasmin
23-09-2003, 14:54
Takk for d Hivohoi.....

Det gikk gæli nok en gang:leiseg: :leiseg: :leiseg: !!
Var hos legen i går hvor jeg så ble henvist til sykehuset for nok en ultralyd til....fikk se lille tingeling på bilde men d var ikke no liv....:gal2: skal på en ul til på fredag og deretter blir d utredning på oss.
Er det noen her som vet hvordan det foregår?...noe som kan gi meg noe innblikk?!D er så rart med det men jeg fikk ikke spurt om noe som helst på sykehuset...ble fjern og ganske "apatisk".

På forhånd takk for alle svar.....:stakar: