PDA

Vis full versjon : Anyone?

Chotte
13-09-2003, 08:11
På tirsdag tok jeg en Quick Respons test som viste svakt positivt resultat.Strekene på den er røde,og begge var røde-altså ikke en grå skyggestrek. Tok en test hos legen igår,og der va den negativ. Men legen ville ikke stole på den da,så nå har jeg tatt blodprøve,og skal ta enda en + grav.test om ei uke dersom den og er negativ.Hun sa at i begynnelsen kan hcg svinge veldig nemlig.
Jeg fikk ei datter i februar,og har ikke hatt menstruasjon siden,ja i fjor,så det er jo litt utrolig å kunne bli gravid.Ja ammer gjør jeg og.
Er det noen andre som har opplevd lignende?
Legger til at jeg prøver ikke å bli gravid,men er jo selvfølgelig like velkommen som mine andre to:)

Eivissa
13-09-2003, 11:38
Jeg må først si at jeg har ikke opplevd det samme. Dette er min første graviditet.

Men har hørt at man trenger ikke å få tilbake mensen etter siste fødsel for å bli gravid.
Amming er heller ikke prevensjon. Man burde bruke prevensjon i tillegg til amming.

Jeg er ikke kjent med den typen test du har brukt, for jeg sverger kun til Clear Blue.

Men siden du har tatt blodprøve så burde den gi svar.

Lykke til.

Isemor
13-09-2003, 14:56
Trolig er du gravid ja,merkelig at QR slo ut og ikke den hos legen.... mener det er CB de tar hos legen og den er jo mer sensitiv enn QR..uansett QR skal ikke slå ut hvis ikke du er gravid.... så vil tro at Hcg prøven din vil si at du er gravid,hold oss oppdatert da*spennende*

KLem fra Isemor 33+1

nurket
13-09-2003, 14:59
Jeg brukte også Quick Respons testen for å sjekke om jeg var gravid, og fikk en svak rød strek (altså positiv) og riktig utført rød strek. Det er ikke noe forskjell på om du bruker den eller CB, de tester jo det samme alle disse graviditetstestene.

Rart at testen hos legen var negativ. Men det kan som sagt være at HcG nivå var så lavt på det tidspunktet at det ikke gjorde utslag.

Jeg fikk igjen mensen 3mnd etter fødselen, og ble gravid 4mnd etter det igjen. Hva sa legen om at du ikke hadde fått igjen mensen ennå? Syns det var fryktelig lenge, feb i fjor. :eek: Men nå vet ikke jeg hva som er normalt da :)

Lykke til. Blir spennende å se hva blodprøven sier.

22+5

Chotte
13-09-2003, 16:42
Nurket: Jeg fikk baby februar i ÅR,og siste mens var altså mai ifjor;)
Tok meg forresten en tur på apoteket idag,og forhørte meg om QR.De hadde ikke fått noen lign.tilbakemelding,men hun ville ta kontakt med leverandørene..

Takk så mye for svar:)

Villemo
16-09-2003, 11:55
Jeg tok QR tre dager før ikm og tok testen i 6 tiden på ettermiddagen,glemte den helt ut,kikket på den en time seinere og jammen var det to røde der gitt! Men tenkte det kunne være feil...så jeg tok en ny siden den siste låg så lenge...og fikk opp en svak rød strek.... tok test hos legen samme dag....NEGATIV.... kjøpte dobbel pakke med clearblue og fikk kjempe positivt på begge dagene etterpå....

Så gikk jeg til legen etter nesten ei uke og fikk positivt der og!

Så jeg håper det samme gjelder for deg.... krysser fingrene for deg, skriv når du vet noe da!!

Chotte
17-09-2003, 23:47
Idag ble det avgjordt: Jeg fikk min "første" menstruasjon etter grav og fødsel..
Litt sånn blanda følelser om det,men jeg tror jeg ble mest glad:)
Timingen var ikke den beste pga samboeren min ble arb.ledig når jeg fikk lille gull,og er det fortsatt.
Ønske om å få en tredjemann er der,så kommer nok ikke ville venta for lenge ihvertfall;) Det er 6 år mellom døtrene mine,og det er som å begynne helt på nytt,og det er uaktuelt engang til!!
Det er forresten herlig å få "kontroll" over syklusen min igjen:D
Tusen takk for svar :)