Vis full versjon : dere som skal føde på SiR, (og alle andre)
hva gjør dere med parkering? det koster jo flesk å prakere på sykehuset, + at man må ut og legge på mer penger hele tiden og området rundt er blitt boligsone nå, så det er heller ikke gratis lenger:sint:
altså, mannen kjører meg jo til sykehuset, men må jeg gå inn alene da, mens han parkerer bilen et sted? hva hvis det er fullt? hva okm fødselen går så raskt at han går glipp av hele greia pga parkeringsproblemer? vet jo aldri?
Iset 30+2
PS: på SiR, hvor går man inn når man skal føde? ikke hovedinngangen vel? er det en direkte inngang til føden? bare lurer jeg, er jo veldig greit å vite:p
Slik er det på Ahus også :uff:
Parkeringshuset er ca 5-10min gange fra sykehuset, og det koster! Hvis jeg ikke husker feil er det et maksbeløp på 124 kr døgnet. På Ahus må man ikke ut å legge på penger da, der betaler man når man henter bilen.
Så også der må mannen slippe av ved sykehuset, og så kjøre å parkere bilen, gå tilbake til sykehuset, og så er det bare å håpe på at fødselen ikke er over når han kommer tilbake :eek: :uff:
Ikke så mye å få gjort med det dessverre :uff:
23+0
Hva med å ta en taxi til sykehuset, så slipper man å bekymre seg for parkeringsplass og betaling. Kan fort lønne seg dersom man ikke bor så altfor langt fra sykehuset, og det kan ta noen timer.......
Elisabet
14-09-2003, 18:20
Heldigvis er det ikke sånn på sykehuset hos oss i Tønsberg. Fra parkeringshuset er bare ca. 100 meter å gå. :) Vi kan også velge om en vil betale på forskudd med mynter eller trekke kredittkortet. Når en trekker kredittkortet må du bare huske å dra det når du reiser der i fra, så betaler du bare for tiden du står. Veldig praktisk, for på sykehuset vet en aldri hvor kort eller lang tid det tar når en skal. Og veldig greit når en skal på føden, for en slipper bot enten en skal bare innom en tur eller må bli der. ;)
(Kan jo bare nevne at det var værre å finne parkeringsplass der når vi kom midt i besøkstiden under forrige fødsel. :gal2: Sikker på at jeg kunne slått han som tok plassen rett foran oss i hode med noe hardt der jeg satt med rier.) :p
16+2
ja kan jo ta taxi, men frister liiiite å sitte i en taxi med DE riene.... og å vente på den, kan jo si at det haster da :lol:
men allikevel. uff frister ikke.....
nei jeg tror det går an å bruke kredittkortet på SiR, så vi får gjøre det. håper bare det er ledig plass.
uff at man skal måtte tenke på SLIKT også!!!!!
Iset
Der sier du noe Iset,det har jeg ikke tenkt på. Utrolig irriterende med den forhåndsbetalingen! Og det er ikke aktuelt for oss å ta taxi til SiR,da vi bor 45min kjøretur unna. Blir jo grapsdyrt!
Håper noen har et godt tips til hva vi skal gjøre.
Husker jeg gikk inn hovedinngangen sist jeg skulle føde,men det er sikkert en annen inngang også.
*Kristin*
14-09-2003, 18:33
Husker ikke hva vi gjorde med parkeringen, det eneste jeg husker er at jeg ventet i inngangen mens mannen parkerte, følte meg lite lur der jeg satt i en sofa med rier.
Sånn kommer du til føden: Du går inn hovedinngangen, det er den nærmest luftambulansen, eller ikke den som er helt nærmest, men den som er "innerst" liksom, den store, tror den heter inngang 1. Der kan du enten spørre i infoen, eller følge en rød stripete linje på gulvet som går direkte til føden. Du må ta heisen opp en etasje, men bare følg streken. Det er litt kronglete synes jeg når du kommer opp, men på svangerskapskursene på SiR blir du vist rundt.
Jeg tror faktisk at man får taxirekvisisjon til føden da man skal føde og hjem fra barsel. Da betaler man bare egenandelen på 95,- for en vei. Men bor man langt unna sykehuset kan det jo bli vanskelig for mannen og komme seg hjem etterpå...
Sist gang hadde vi ikke bil, og samboeren min tok tog til og fra
A-hus. Jeg var på sykehuset i 8 dager, og det var jo ikke noe mat for han å få uten pøler i kiosken! Og han var hos meg halve dagen og kveldene alle dagene. Det ble ganske dyrt, ja!!
Tenk nå og skulle betale makspris på A-hus 124,- i 8 dager...Nei, vi får komme oss fort hjem, jenter!!
Tidl. bruker
14-09-2003, 19:54
vi spurte jordmor om dette. hun sa at man kunne stå parkert utenfor hovedinngang ca 15 min. Da får mannen fulgt meg opp til føden. Hun sa man gikk inn hovedinngang.. Så må "mann" gå ned og parkere.. Man må nok betale, og hun sa at man bør legge på endel for vaktene der er visst helt ¨ørvåkne og går vakt hele tiden for å ta folk som ikke betaler.. Dette var ved sir..
Opprinnelig melding fra stine23
vi spurte jordmor om dette. hun sa at man kunne stå parkert utenfor hovedinngang ca 15 min. Da får mannen fulgt meg opp til føden. Hun sa man gikk inn hovedinngang.. Så må "mann" gå ned og parkere.. Man må nok betale, og hun sa at man bør legge på endel for vaktene der er visst helt ¨ørvåkne og går vakt hele tiden for å ta folk som ikke betaler.. Dette var ved sir..
men man bør vel skrive en lapp i vinduet eller noe, med feks "skal bare følge fødende kvinne inn på føden" eller noe? heh.
Iset
Tidl. bruker
14-09-2003, 20:13
det er nok lurt.. etter det jeg skjønte på jordmor var de noen .... ...... tosker (?) :) de vaktene... Vi får tegne noen fine lapper når termin nærmer seg, så taper vi dem i vinduet på bilen... :)
Jeg mener at du kan få en lapp av sykehuset som du kan legge i bilen slik at du slipper å betale.Tror vi gjorde det de forrige gangene jeg fødte. Men nå er jeg jammen ikke sikker...
Spør om det når dere ankommer føden.
Dere må jo kjøre inn på parkeringsplassen og få billett altså, men de gir dere en lapp som dere kan legge i frontruta.
Nei, jeg tuller sikkert fælt nå, det er nok best å ta en telefon opp til sykehuset, for parkeringen på SIR er håpløst..
Iset :)
Dere parkerer rett utenfor, og så må mannen følge deg opp. Deretter tar han og flytter bilen til andre parkeringsplassen. Der betaler man når man reiser, så det kan jo bli litt penger ut av det. Men som noen har foreslått kan dere vel bare ta en taxi?
Å finne føden er ikke vanskelig. Gå inn hovedinngangen, 10 meter til høyre, bort til heisene. SÅ tar du heisen en etasje opp, og når du går ut av heisen er det som en over sa; en rød stripe i gulvet HELE veien til føden :) :)
Så kommer du til resepsjonen på føden, der ei jordmor tar imot deg! :)
Ingen problem det ;)
Forrige gang kjørte pappa oss til sykehuset fordi vi ikke hadde bil, men denne gangen skal jeg ikke ha noen jeg kjenner til å kjøre bilen! Hverken mannen min, foreldre eller andre. Makan til stressa kjøring!!!:p Både pappa og mannen min ble helstressa ved hvert lyskryss (jeg hadde veldig tette rier), og vi fikk selvsagt rødt lys i alle lyskryss vi traff på.
Denne gangen tar vi taxi, bor bare ti minutter fra sykehuset. Så slipper vi alle parkeringsproblemer og sånt også. Det var ganske deilig da pappa kjørte oss sist, han bare dro avgårde etterpå og jeg og mannen min kunne gå inn sammen på fødeavdelingen. jeg trengte noen å støtte meg til med fire minutter mellom hver ri ;) .
Ja det der har eg og tenkt på.
Men sio da tar 5 minutt for meg å gå bort te sjukehuset så vurdere eg å ta taxi viss formen e elendig, eller rett og slett gå bort.
E liksom ikkje vits at bilen står ved sjukehuset når :bryn: kan gå heim når han vil. ( han trenger sikkert litt luft itte fødselen).
Men gato her som me bur, der e da gratis parkering. står mange biler her i løpet av dagen, e jo kommunal gate og da.
( har liksom ikkje lyst te å legga gatenavnet ut på internett heller då)..
Men eg syns ærlig talt at fødane må no få kunna parkera gratis!!!. Hadde ikkje da der å tenka på når eg fødte førstemann på Stord, trur faktisk at da e gratis å parkera der den dag i dag.
åå jeg elsker stord dialekt hehe, er faktisk 50 % "storsk" jeg hehe.
tror kanskje vi bare tar en taxi heller... men jeg føler bare det er så flaut å ta taxi med rier, skal jeg liksom sitte der og kanskje hyle ut i en taxi, så sjåføren blir helt stressa, og tenk hvis vannet går i bilen? huff og huff. nei jeg bør kanskje ikke tenke sånn.
Hei sann:)
Skal selv føde på SiR, og det er flere ting man kan gjøre:
1. 15 minutters parkering utenfor hovedinngang, slik at mannen når å følge deg inn for så å finne parkering etterpå.
2. forhåndsbetaling: når man putter på automaten vil 70 kr gi parkering i et døgn- 24 timer, og man bør vel få en anledning til evt å putte på mer penger i løpet av 24 timer?
3. Putt inn visa kortet i automaten når du ankommer, og putt i maskinen når du går- da vil det beløpet man har brukt bli trekt av kontoen senere. Dette kjenner jeg noen som har gjort- fungerer greit og slipper å tenke på å springe og putte på penger.
Angående når man ankommer SiR så går man inn hovedinngangen tar heisen til 1. etasje og følger den røde stripen på gulvet til fødeavdelingen:) Jepp, de har markert veien for fødende:p Vil vel ikke at en stresset vordende far skal lede oss på ville veier?! hehe
Ellers ønsker jeg alle lykke til med fødselen:)
Jeg skal føde på senralsykehuset telemark,
og her det gratis i noen timer mener jeg :klapp:
og sist fikk vi en lapp som vi la i bilen(den gang var
betaling). Men tror kansje at nå må vi parkere på
en parkering der de ansatte parker og den ligger ved
den vanlige p-plassen.
Men det burde være noe system for føden,
dere burde ringe og høre:)
Gønner,Gønner:bryn:
:stores:28.09.98 og turbo :baby: i magen
Filifjonk
15-09-2003, 12:22
Har vært der nylig jeg.. Her er ruta.
1. Inn hovedinngangen.. Inngang 1
2 Ta av til høyre rett innenfor og gå mot pizzakafeen.
3. Stopp ved heisene. Ta en av heisene opp 1 etage.
4. Ute av heisen vil du se en rød strimplet linje på gulvet. Følg denne. Det står også skilter.
Ved resepsjonen er en ringeklokke.. Benyttes kun på kveld natt.
Ellers er det bare å gå inn i mellomgangen og henvende seg i luka..
Parkering: Det er 15 min parkering rett utenfor inngang 1. Men nåde deg om du står lenger.. Parkeringsvaktene er hissige og skriver bøter i vilden sky..Bør bare benyttes for å sette av deg og følge deg opp sånn snarest.. Gubben må nok ut å flytte bilen umiddelbart etterpå.
Parkeringshuset ved sykehuset har ofte ledig plass.. Særlig utenfor besøkstida og til tross for at det ikke er helt ferdig ennå. Aberet er at det blir noe langt å gå for en med rier..
Nattestid/sent på kvelden er parkering ikke noe problem.
Men betalingen er alltid et problem.. Særlig på parkeringsplassen på oversiden av helikopterlandingen.(der det var bom i sin tid) Her kan du benytte bankkort i automaten..og du blir trekt for den tida du faktisk bruker. Kort inn når du kommer og kort inn når du går. Vel og merke om kortet ditt blir akseptert da.. Mitt ble ikke det og jeg måtte legge på kronestykker.. Temmelig teit..
I parkeringshuset er det det gamle systemet med bom og betaling i etterkant.. Veldig greit..
En løsning på eventuelle parkeringsproblemer er å ha en avtale med en eller annen som kan stille opp og kjøre dere. Svippe dere opp til føden.. og evt hente dere etterpå.. Billig og bra... og null parkproblemer.. Jeg har en sånn avtale jeg dersom gubben ikke rekker hjem før jeg skal i ilden.. Taxi kommer ikke på tale. Det er absolutt siste nødskrik altså....
Og blir det ekstra krise så bor overlegen på føden bare 1 hus bortenfor oss.. og sønnen hans er kompis med min eldste sønn..
Så jeg er rimelig sikra.. i allefall i helger og fridager..
PIZZAKAFEEN? håhå da rekker jeg aldri opp til føden... :latter:
Iset 30+3
Tidl. bruker
15-09-2003, 16:21
Var sikker på at vi fikk en lapp på SiR, til å legge i frontruta om at vi var på føden:uff: Hmmm.
Må spørre :bryn: når han kommer hjem, for jeg husker jo ikke.
Filifjonk
16-09-2003, 09:13
Første gangen jeg var inne for å føde på SIR var det litt hastverk.. ( i allefall trodde vi det..) Gubben parkerte rett utenfor hovedinngangen og inn trava vi og henvendte oss i informasjonen. Sa ting hasta.. men fikk ikke noe lapp til å legge i bilruta.. Bare beskjed om at gubben måtte ut å flytte bilen fortere enn svint.. Så det lappegreiene tror jeg lite på..
Jeg trodde også man fikk lapp til å legge i ruta, gjorde i alle fall det før. Men det er føden som må ordne det - ikke informasjonen (i første omgang). Dvs. tror man må få en bekreftelse eller lignende fra føden, før man går i info'en og får lapp...
:mervink:
Hilsen Blåbær T-7
Sier det igjen ; :) Vi var på omvisning på Sir for noen uker siden, og vi fikk beskjed om at man kunne stå utenfor på korttidsparkering i 15 min, følge kånå opp, for så å dra ned og flytte bilen til betalingsparkering. Man får ikke noen lapp til å legge i vinduet, for de parkeringsplassene rett utenfor skal bare være opp til 15 min, aldri noe lengre.
Hei Athiqa!
Jeg tenkte ikke på de 15-min plassene når jeg snakket om lapp i vinduet, men på betalingsparkeringen. Før fikk man lapp, slik at man slapp å betale der.
På den avdelingen der jeg jobber pleier vi å gi ut "gratis parkering" til pårørende til barn (de som "bor" på sykehuset sammen med ungen), men siden jeg ikke har vært på jobb på nesten 1/2 år, så kan det jo ha skjedd forandringer...?
:mervink:
Hilsen Blåbær (T-7), som egentlig er veldig lei de elendige parkeringsmulighetene på SiR...
Tidl. bruker
16-09-2003, 13:01
Det Athiqa sier stemmer helt med min jordmors info! :)
Heisann!
På "fødedagen" betalte vi også for parkering, men etterpå fikk vi vite at vi har krav på en spesiell lapp fra føden som man leverer nede i resepsjonen før man henter bilen. Da får man nytt kort som man slipper å betale på når man henter bilen. Dette får også pappaen hver gang han skal besøke mor og barn på barselavd.
Vi gjorde det også sånn at mannen droppet meg av ved hovedinngangen hvor jeg ventet mens han parkerte bilen. Det gikk greit, synes jeg.
Lykke til!
Mettas, :stores: 22 mnd og :baby: (01.03.04)
*Lolita*
21-09-2003, 19:58
Første som møtte oss etter vi fikk Gab var 500kr i bot :uff:
Opprinnelig melding fra *Perser*
det er jo helt FORKASTELIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg blir så sint! herregud at det går an. nei nå er jeg forbanna. aaargh.
Opprinnelig melding fra *Perser*
Ja det var litt av en barselgave... :uff:
Parkeringsvakter er så slue altså :grrr:
Tror de har sluttet med det nå, men tidligere fikk man parkeringstillatelse til å stå på ansattparkeringen (man kjører forbi parkerinshuset) når man fødte. Det samme gjaldt hvis man hadde små barn innlagt på barneavdelingen (men akkurat det har de kanskje enda?). Kommer nok til å kjøre selv og betale for et døgn. Det er uansett billigere enn en bot.
Håper forresten at dere slipper å komme til sykehuset midt i besøkstiden...... jeg gjorde det sist, og den som sto midt i hovedinngangen med rier mens folk strømmet på det var jeg. Ikke noe kjekt!
Forrige gang parkerte vi på den parkeringsplassen som ligger til venstre når man kjører inn på sykehuset. Jeg hadde ikke rier så det var ikke noe problem å gå bort til hovedinngangen. Det er der man må gå inn for å komme til føden. Tror ikke det finnes noen annen vei inn dit...
Dette er jo snart to år siden og da var det sånn at man betalte i etterkant. Da henvendte mannen seg i informasjonen nede og fikk et kort som han puttet i automaten slik at man slapp å betale. Det skal ikke koste noe å stå parkert mens man føder. Regner med at det er slik enda men at de kanskje gjør det på en annen måte etter at parkeringssystemene ble endret på SiR...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.