Vis full versjon : Det her med hjerteslag...
Hva er det egentlig man pleier å si om det med barnets hjerteslag, og kjønn?
Hva er det man pleier å si er jente, og hva er gutt?;)
Da den diskusjonen var oppe og gikk, var jeg så tidlig ute i svangerskapet at man ikke tatt noen hjertelyd på bebis, så det var da uintressangt...
Ha de' fint tjejer!:p
klemZ
Det sies vel at hjerteslag over 140/min. tyder på jente, og under 140/min. er gutt.
Tror ikke dette skal tydes på annen måte enn for morroskyld, da pulsen normalt vil synke utover i svangerskapet. Er fosteret ørlite urolig skyter dessuten pulsen raskt i været :)
fabel, 33+2
Nellevis
26-09-2002, 00:29
Jeg har hatt fosterlyd på 160, 140, 148 og jeg har etter all sannsynlighet ei lita jente i magen (95% sjanse for det etter UL)
Jeg har en gang ligget på 136 (i uke 19) ellers er det 4 ganger med 140 og 2 ganger med 148 hjerteslag. Og vi venter en jente i følge ul:baby:
Skal vi se; forrige svangerskap lå jeg en gang på 135, 2 ganger på 136, 2 ganger på 140 og en gang på 144 og det ble også jente:)
Min lille baby har stort sett hatt puls på 130-140. men da ligger hun alltid helt stille.
en gang bevegde hun på seg, og da var det oppe i 160.
UL viste ei lita jente:)
Jordmor sa til meg at hjerteslagene varierer etter om barnet er våkent eller sover, om det er er i aktivitet akkurat ved målingen eller ikke.
De sier at det ikke er mulig å anta hvilket kjønn det er ut fra dette. Men det er jo gøy om det stemmer....
Lenimor (5 uker igjen)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.